PRIMA CALE FERATA DIN ROMANA INTRA IN REPARATII – Au inceput lucrarile de modernizare a liniei de cale ferata Bucuresti-Giurgiu. In doi ani se va putea circula de la Girgiu direct la Aerportul Otopeni, cu trenul

Secretarul de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Irinel Ionel Scriosteanu, anunta lucrari de amploare pentru refacerea legaturii feroviare Bucuresti-Ilfov-Giurgiu, cea mai veche cale ferata de pe teritoriul Romaniei, pusa in functiune pentru prima data in octombrie 1869. Conform precizarilor facute de Scriosteanu, au fost demarate lucrarile de modernizare a liniei de cale ferata pentru reluarea circulatiei feroviare peste raul Arges – Pod Gradistea, fiind vorba despre executarea forajelor pentru realizarea pilelor viaductului pe malul spre Gradistea.

In acelasi timp, precizeaza secretarul de stat Scriosteanu, se execute terasamentele noului aliniament la rampa din capatul viaductului, in directia Giurgiu si se efectueaza lucrari pentru demolarea pasajului peste DN5A.

Aceste lucrari sunt executate in cadrul contractului privind executia lucrarilor de modernizare a liniei de cale ferata „Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera, Lot 1: Redeschiderea circulatiei feroviare pe pod peste raul Arges, intre Vidra si Comana, Pod Gradistea” in valoare totala de 200 de milioane de lei, fara TVA. Durata de executie a lucrarilor prevazuta in contract este de 2 ani.

Importanta refacerii liniei de cale ferata „Bucuresti – Giurgiu Nord – Giurgiu” este colosala, aceasta fiind parte a Coridorului IV Pan-european prin care se face legatura cu tarile din Sud-Estul Europei, prin traversarea Dunarii pe Podul Prieteniei.

Odata finalizate lucrarile de modernizare la linia de cale ferata va fi reluat traficul international feroviar pe ruta Bulgaria – Grecia – Turcia, vor fi reintroduse trenurile metropolitane pentru comunitatile din Sudul Bucurestiului si arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de munca si va fi asigurata o legatura feroviara accesibila romanilor, dar si cetatenilor din nordul Bulgariei catre Aeroportul Otopeni.

Redam in continuare anuntul secretarului de stat Irinel Scriosteanu:

Se lucreaza la refacerea legaturii feroviare Bucuresti-Ilfov-Giurgiu

Suntem in lucru pe Lotul 1, care vizeaza modernizarea liniei de cale ferata pentru reluarea circulatiei feroviare peste raul Arges – Pod Gradistea.

Au inceput deja forajele pentru realizarea pilelor viaductului pe malul spre Gradistea.

Se executa terasamentele noului aliniament la rampa din capatul viaductului, in directia Giurgiu.

Se lucreaza la demolarea pasajului peste DN5A. Pana acum a fost demolata infrastructura podului pe mai multe portiuni si au inceput lucrarile de demontare suprastructura de cale ferata, precum si a instalatiilor de semnalizare.

Se defriseaza vegetatia. Intre timp, s-a lucrat si la relocarea temporara a fibrei optice si la demontarea semnalizarii in zona lucrarilor conexe.

Scurt istoric

25 august 2021 – A fost emisa autorizatia pentru executia lucrarilor de modernizare a liniei de cale ferata „Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera, Lot 1: Redeschiderea circulatiei feroviare pe pod peste raul Arges, intre #Vidra si #Comana, #PodGradistea”

Valoarea estimata a lucrarilor este de circa 200 de milioane de lei, fara TVA, iar durata de executie este de 2 ani.

6 noiembrie 2020 – Am deblocat reconstructia podului de cale ferata de la Gradistea

Importanta redeschiderii podului:

-reluarea traficului international feroviar in relatia Bulgaria, Grecia, Turcia

-reintroducerea trenurilor metropolitane pentru comunitatile din Sudul Bucurestiului si arealul municipiului Giurgiu, pentru asigurarea accesului la locurile de munca

-deschiderea unei legaturi feroviare pentru locuitorii de la noi, dar si pentru cetatenii din Nordul Bulgariei, pentru asigurarea accesului la Aeroportul Otopeni

Calea ferata Bucuresti – Giurgiu Nord – Giurgiu a fost construita in urma cu 152 de ani. In acest moment este intrerupta din cauza podului de la Giurgiu, care a fost afectat de inundatiile din 2005. Din acest motiv, in afara lucrarilor de refacere a podului, vor fi executate si lucrari de intretinere si reparatii, pentru punerea in siguranta a liniei feroviare.

Linia de cale ferata Bucuresti – Giurgiu, linie importanta a retelei de cale ferata romana, face legatura (prin linia de centura a Bucurestiului) intre Coridorul Rin – Dunare (fostul Coridor IV Pan-european: Helsinki – Kiev/Moscova – Iasi – Bucuresti – Giurgiu – Alexandropolis) si tarile din Sud-Estul Europei (Bulgaria, Grecia, Turcia) prin traversarea Dunarii pe Podul PRIETENIEI, in sectorul de granita dintre Romania si Bulgaria.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.