PERSPECTIVE MAI BUNE PENTRU TRANSPORTUL AERIAN – Aviatia depaseste incet, incet cea mai grava criza din istoria sa. Traficul aerian poate reveni la nivelul anului 2019 undeva intre 2023 si 2025

Sectorul aviatiei la nivel mondial a inceput sa iasa din pandemia de Covid, cea mai grava criza a ei vreodata, iar „perspectivele incep sa se imbunatateasca”, spune directorul general al Airbus, Guillaume Faury, potrivit publicatiei Japan Today.

O comanda mare de 255 de avioane A231 cu un singur culoar ale Airbus, anuntata duminica la Dubai Airshow, „justifica complet” o trecere la cresterea productiei, a spus CEO-ul, prezicand ca productia de avioane pe distante lungi ar putea creste pana in a doua jumatate a deceniului.

Luni, US Air Lease a semnat o scrisoare de intentie pentru 111 aeronave Airbus, a declarat producatorul.

Faury a vorbit cu jurnalistii, in afara Dubai Airshow.

Criza a fost foarte brutala, a durat 15 luni, fiind la cel mai grav stadiu al sau. Suntem in proces de dezvoltare, putem vedea refacerea traficului aerian, redeschiderea liniilor de calatorie, avioanele care calatoreau aici spre Dubai erau pline sau aproape pline”, spune el.

Statele Unite au reluat (calatoriile, n.r.) in mare masura, Europa se reia. Probabil ca Asia va dura ceva mai mult, dar la nivel global cifrele indica o redresare a economiei globale si a traficului aerian. Cand spunem ca suntem pe cale de iesire din criza, este pentru ca ne intoarcem de la punctul de jos, urcam progresiv”, mai spune Guillaume Faury.

Airbus a inceput recuperarea treptata in urma cu cateva luni in ceea ce priveste aeronavele pe distante scurte si medii, familia A320, dar nu si pe aeronavele pe distante lungi. Continuam sa credem ca putem reveni la traficul aerian la nivelul anului 2019 la un moment dat intre 2023 si 2025 – probabil la nivel regional in 2023 si la nivel international in 2025. Suntem mult mai optimisti, deoarece perspectivele incep sa se imbunatateasca. Putem vedea din comanda de ieri ca si companiile aeriene incep sa priveasca la orizont si sa se pregateasca pentru o situatie post-criza”, adauga CEO-ul Airbus.

El afirma ca a inteles rapid in 2020 ca soceitatile aeriene si companiile charter nu doreau sa ia decizii in timpul crizei care ar fi avut un impact prea mare asupra cresterii lor viitoare si asupra capacitatii lor de a ramane jucatori cheie.

La inceputul lui 2021 am spus ca nu ma asteptam la comenzi mari in 2021 si vor veni in 2022. Sunt exceptii care dovedesc regula. Suntem in discutie cu cativa jucatori care se pozitioneaza mai repede decat altii. Ne aflam intr-un scenariu de redresare care nu este foarte diferit de ceea ce ne-am imaginat. Acest lucru confirma faptul ca valoarea accesului la productia de avioane este foarte importanta pentru marii jucatori din aviatie„, mai spune el.

In opinia reprezentantului Airbus, acest lucru justifica complet intensificarile pe care le anticipa.

Suntem in curs de a stabili daca o crestere a productiei la 70 si 75 va continua„, a spus el, referindu-se la numarul de aeronave noi A320 si A321 pe luna, in vara anului 2025.

Pentru intreg lantul de aprovizionare, este un moment dificil, dar (accelerarile) sunt in mod clar o oportunitate. Credem ca pentru a doua jumatate a deceniului, este destul de probabil ca ceea ce se intampla cu aeronavele pe distanta medie se va intampla cu aeronavele pe distante lungi, deoarece s-au inregistrat cinci sau sase ani de livrari foarte slabe”, adauga Faury.

Multe avioane au fost garate pe termen lung, dintre care unele vor fi retrase, ceea ce va crea un deficit de avioane noi, de inalta performanta, eficiente din punct de vedere al consumului de combustibil. Prin urmare, este probabil sa existe o crestere puternica aeronave de lunga durata la un moment dat in a doua jumatate a deceniului”, mai afirma el.

Airbus, Diehl si Thales deschid un nou capitol in domeniul mobilitatii aeriene

Airbus a ales companiile Thales si Diehl pentru furnizarea sistemului de control electronic al zborului, pentru viitorul taxi aerian CityAirbus NextGen, oferind o solutie sigura pentru mobilitatea aeriana. Computerul de bord de noua generatie indeplineste cerintele de dimensiune si greutate ale unei aeronave eVTOL (electrically powered vertical take-off and landing).

Thales are o experienta de peste 40 de ani in domeniu, furnizand sistemele pentru Airbus A310 – primul avion comercial de linie cu sistem fly-by-wire.

Airbus va colabora cu Thales si Diehl pentru sistemul de control electronic al zborului care va echipa CityAirbus NextGen, viitorul taxi aerian care va avea zborul inaugural in 2023.

Pana in 2030, 60% din populatia planetei va locui in orase. Aceasta crestere sustinuta a populatiei urbane va impune, cel mai probabil, gasirea unor solutii inovatoare de mobilitate pe masura ce sistemele de transport terestru vor fi din ce in ce mai congestionate. O solutie ar putea fi oferirea unei alternative sigure, sustenabile si eficiente de folosire a spatiului aerian urban.

Sistemele de control sunt esentiale pentru siguranta zborului, calculand si ajustand pozitia aeronavei si gestionand functionarea motorului. Sistemele de control electronic al zborului inlocuiesc progresiv sistemele mecanice conventionale si ofera avantaje semnificative in ceea ce priveste siguranta, performanta si fiabilitatea, dar si reducerea greutatii aeronavei si sporirea confortului pasagerilor.

Sistemul ales de Airbus va combina computerele de zbor primare Thales cu computerele de zbor secundare de la Diehl. Aceasta combinatie va contribui la o mai buna siguranta a zborului si va garanta integritatea sistemului, pentru a se conforma noului regulament EASA pentru eVTOL.

Arhitectura simplificata a computerelor va facilita certificarea, pastrand in acelasi timp capacitatea de a integra dezvoltari ulterioare si functii multiple.

CityAirbus NextGen, complet electric, este proiectat sa transporte pana la patru pasageri intr-un zbor cu emisii zero.

CityAirbus este dezvoltat pentru a acoperi o raza de 80 km, atingand o viteza de croaziera de 120 km/h; un vehicul perfect pentru diverse misiuni in marile orase.

Suntem entuziasmati ca, din nou, cooperarea noastra stransa cu Airbus si Diehl se concretizeaza intr-un acord care va oferi o dimensiune cu totul noua mobilitatii aeriene”, a declarat Yannick Assouad, vicepresedinte executiv Thales Avionics.

CityAirbus NextGen va oferi cea mai buna performanta economica din clasa sa, pentru operatiuni si asistenta. Primul zbor al unui prototip este planificat pentru anul 2023.

Sunt incantat sa anunt primul parteneriat pentru sisteme care vizeaza dezvoltarea CityAirbus NextGen. Nimeni nu poate dezvolta singur un astfel de proiect. Airbus cauta parteneri din industrie pentru a proiecta si construi un vehicul optimizat pentru transport aerian sigur si eficient in medii urbane. Cu Thales si Diehl, suntem mandri sa avem doi parteneri excelenti, cu multa experienta”, a declarat Jörg Müller, seful departamentului de Mobilitate Aeriana Urbana in cadrul Airbus.

Bazandu-se pe experienta indelungata in domeniu, acumulata incepand cu 1980 odata cu sistemele de pionierat fly-by-wire pentru Airbus A310 si cu un total de 12.000 de aeronave echipate pana in prezent, Thales se alatura Airbus si Diehl pentru a scrie urmatorul capitol al mobilitatii aeriene.

Vehiculele eVTOL vor fi un element esential al mobilitatii in viitor – in orasele noastre, dar si in afara lor. Pentru aceasta, operarea in siguranta a acestei aeronave este extrem de importanta. Colaborarea stransa cu Airbus si Thales, pentru fiabilitatea si siguranta CityAirbus, este un parteneriat care seteaza un trend. Asteptam cu nerabdare sa vedem CityAirbus zburand”, a declarat Josef Köcher, CEO Diehl Aviation.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.