GUVERNUL GRABESTE PASUL PENTRU DRUMUL EXPRES CRAIOVA-PITESTI – Trei hotarari au fost aprobate pentru ca proiectul sa nu intarzie

Guvernul a aprobat in sedinta de miercuri trei hotarari pentru ca lucrarile pe Tronsoanele 2, 3 si 4 ale Drumul Expres Craiova Pitesti sa se poata desfasura in conditii optime, fara intarzieri. DX12 este primul drum expres aflat in constructie in Romania, pe traseul Pitesti – Slatina – Craiova, cu o lungime totala planificata de 121,18 km.

In anul 2024 se va putea deschide circulatia pe intreg drumul expres, potrivit promisiunilor autoritatilor.

Cele trei hotarari aprobate sunt:

– Hotarare a Guvernului privind declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata situate pe amplasamentul suplimentar, necesar pentru relocarea utilitatilor, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national Drum Expres Craiova – Pitesti si legaturile la drumurile existente, Tronsonul 2

– Hotarare a Guvernului privind declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Drum Expres Craiova – Pitesti si legaturile la drumurile existente„, Tronsonul 3

– Hotarare a Guvernului privind aprobarea scoaterii definitive din fondul forestier national, fara compensare, de catre CNAIR, a terenului forestier in suprafata de 17,8 ha, in vederea realizarii obiectivului de interes national si utilitate publica Drum expres Craiova –Pitesti si legaturile la drumurile existente, Tronsonul 4

Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km, cu punct de inceput limita dintre judetele Dolj si Olt, iar cu punct final Municipiul Slatina, la intersectia cu DN 65. Acesta traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Bals, Barza, Piatra Olt, Slatioara, Ulmi, Slatina si Valea Mare.

Tronsonul 3 are 31,75 de km si se desfasoara pe teritoriul judetului Olt, cu punct de inceput zona nodului rutier la DN 65 (Valea Mare) si cu punct final limita judetelor Olt si Arges. Sunt traversate localitatile Barasti, Colonesti, Optasi-Magura, Priseaca, Scornicesti, Tatulesti si Valea Mare, din judetul Olt.

Tronsonul 4 are o lungime de 31,8 km, cu punct de inceput localitatea Colonesti si punct final aproximativ km 103 al autostrazii. Traverseaza teritoriile administrative ale localitatilor Lunca Corbului, Albota, Costesti, Bradu, Suseni si Oarja din judetul Arges.

Drumul expres Craiova-Pitesti este primul drum expres construit in Romania.

Va avea o lungime de peste 121 km si cate 2 benzi pe fiecare sens si este impartit in 4 tronsoane. Lucrarile prevad realizarea a 10 intersectii rutiere si a 75 de poduri si pasaje.

Sambata, 6 noiembrie 2021, Ionel Scriosteanu, secretar de stat in Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, alaturi de Cristian Pistol, director general al CNAIR, au verificat santierele din Oltenia, inclusiv activitatea pe tronsonul 2 al drumului expres, declarandu-se multumiti de stadiul lucrarilor.

Sunt multumit de ritmul lucrarilor de pe tronsonul 2 al drumului expres Craiova-Pitesti si sunt convins ca daca si pe celelalte tronsoane se va lucra in acelasi ritm, in anul 2024 se va putea deschide circulatia integral, pe cei peste 121 de km ai primului drum expres din Romania. Cred intr-un parteneriat corect cu antreprenorii, pentru ca orice eventuala problema sa fie depasita rapid si eficient. Fermitatea si corectitudinea sunt reperele de baza in relatia dintre CNAIR si partenerii companiei, fie ca vorbim de antreprenori, sau pur si simplu de oamenii care folosesc reteaua rutiera din Romania„, a spus recent directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.

Articolul precedentPISTOL A DESCINS LA LOTUL 2 DIN SEBES-TURDA – Seful CNAIR a fost impresionat de stadiul lucrarilor si confirma darea in trafic a segmentului de drum in acest an: „Vreau sa deblocam toate proiectele care ani de zile au trenat din diverse motive”
Articolul următorEGIPTUL INVESTESTE 876 MILIOANE EURO IN INFRASTRUCTURA – Alstom castiga cel mai mare contract de material rulant din Egipt, pentru imbunatatirea transportului public din Cairo

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.