DIESEL PIERDE TEREN – Masinile electrice iau fata autoturismelor diesel. Inmatricularile de autoturisme hibride au reprezentat 20,7% din piata auto totala a UE

Cropped shot of silver electric car at charging station with power cable supply plugged in against cityscape background. EV fuel, automobile industry, modern technology and clean energy concept

Masinile electrice castiga tot mai mult teren la nivel european. Incepand din 2020, constructorii auto si-au extins oferta de modele hibride si electrice pe o piata auto afectata de efectele crizei sanitare si a penuriei de semiconductori. De exemplu, la producatorul german de automobile sportive Porsche, in perioada iulie-septembrie 2021 vanzarile de automobile complet electrice Taycan le-au depasit pe cele ale modelului 911.

Inmatricularile de autoturisme hibride au reprezentat 20,7% din piata auto totala a Uniunii Europene in trimestrul al treilea, depasind in premiera autoturismele diesel pentru a deveni a doua cea mai populara optiune de motorizare din Uniunea Europeana.

In perioada iulie-septembrie 2021 vanzarile de automobile cu motoare pe benzina au scazut cu 35,1% in ritm anual, pana la 855.476 unitati, iar cota lor de piata s-a redus de la 47,6% in trimestrul trei 2020, pana la 39,5%, potrivit datelor Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Automobilele diesel au inregistrat o contractie si mai abrupta, cota lor de piata scazand cu mai mult de 10 puncte procentuale, de la 27,8% pana la 17,6%. Inmatricularile de autoturisme noi diesel in Europa s-au redus la jumatate, de la 769.922 de unitati vandute in trimestrul trei al anului trecut pana la 381.473 unitati in trimestrul al treilea al acestui an.


Cererea pentru vehicule hibride simple a crescut puternic (31,5%) in ultimele trei luni, cand in UE au fost vandute 449.506 vehicule de acest tip. Avansul automobilelor hibride in Europa se datoreaza in special unei cresteri de 69,3% a vanzarilor in tarile din Europa Centrala in perioada iulie-septembrie 2021. Conform datelor ACEA, vanzarile de hibride simple in Romania au crescut cu 153,6% in trimestrul al treilea, cand au fost inmatriculate 10.355 astfel de automobile.


Mai mult, cota de piata a automobilelor hibride de tip plug-in si a automobilelor complet electrice aproape s-a dublat, multumita subventiilor acordate de guverne, ajungand la 9,8% respectiv 9,1% din piata. In total, aproape o cincime (19%) din vehiculele vandute in Uniunea Europeana in trimestrul al treilea au fost un model electrificat. Potrivit ACEA, vanzarile de vehicule pe baterie au crescut cu 56,7%, pana la 212.582 unitati in timp ce vanzarile de modele hibride de tip plug-in au crescut cu aproape 42,6% pana la 197.300 de unitati.


Vanzarile de automobile complet electrice s-au dublat in ritm anual in Italia, Suedia, Danemarca, Portugalia si Austria. De asemenea, in Germania si Franta, primele doua mari piete europene, au crescut cu 62,7% respectiv 34,6%. In cazul modelelor hibride de tip plug-in, in trimestrul al treilea cea mai mare crestere procentuala s-a inregistrat in Italia (130,6%), urmata de Spania (87,5%), Franta (49,5%) si Germania (37,5%).

Ungaria a inceput productia de masa a automobilelor electrice

In Ungaria, industria auto a atins un nou punct de cotitura prin debutul productiei de masa a primului automobil electric din aceasta tara, spune ministrul ungar al Afacerilor Externe, Peter Szijjarto, transmite MTI.


Cu prilejul unui eveniment care a marcat debutul productiei de serie a modelului electric Mercedes EQB SUV la fabrica de la Kecskemet, Szijjarto a subliniat ca investitia de 50 de miliarde de forinti (1,4 miliarde de euro), sustinuta de un grant guvernamental de 15 miliarde de forinti, reprezinta primul pas dintr-un sir de „reforme revolutionare” in sectorul productiei de automobile din Ungaria. Potrivit oficialului citat, gratie acestei investitii uzina de la Kecskemet va putea pastra 4.400 de locuri de munca si va crea alte cateva sute de noi locuri de munca.


Tarile care castiga competitia pentru investitii in electromobilitate vor castiga viitorul„, a spus Peter Szijjarto.


Automobilele Mercedes EQB SUV produse la fabrica de la Kecskemet vor fi exportate spre piete din intreaga lume, inclusiv China, a informat la randul sau grupul auto german Daimler. Odata cu lansarea in productie a modelului EQB SUV, fabrica de la Kecskemet va produce toate tipurile de motoare. Productia va deveni neutra din punct de vedere al emisiilor de carbon in 2022, astfel ca pe termen lung aceasta uzina va deveni un pilon important in reteaua de productie a Mercedes.


Uzina Daimler de la Kecskemet, 100 de kilometri sud-est de Budapesta, a inceput productia comerciala a modelului B class in luna martie 2012. In 2013, aceasta uzina a inceput sa produca si modelul CLA coupe iar din 2015 si modelul CLA Shooting Brake. Divizia din Ungaria a Mercedes-Benz asigura aproximativ 4.000 de locuri de munca si se bazeaza pe 32 de furnizori locali.

Probleme pentru Renault, care detine Dacia

La randul sau, Grupul auto francez Renault a avertizat ca din cauza crizei globale a semi-conductorilor productia sa de automobile in acest an va fi mai mica decat se preconiza anterior, dar a adaugat ca isi mentine in continuare estimarile de profit gratie reducerii costurilor, transmite Reuters.

Renault a preluat compania Dacia in anul 1999, care a fost apoi relansata in 2004 cu modelul Logan. Ulterior, Dacia a devenit un jucator de notorietate pe piata auto europeana.


Renault, proprietarul Dacia, estimeaza ca lipsa de componente a dus la nerealizarea in trimestrul al treilea a unei productii de circa 170.000 de unitati. In aceste conditii, grupul francez anticipeaza pentru ansamblul anului o pierdere de productie de circa 500.000 vehicule, dupa ce in luna iulie miza pe o productie mai mica cu 200.000 de unitati.


In trimestrul al treilea, cifra de afaceri a Renault Group s-a ridicat la 8,987 miliarde de euro, in scadere cu 13,4% fata de cea inregistrata in perioada similara a anului precedent, in contextul in care vanzarile mondiale au scazut cu 22,3% in ritm anual, pana la 599.027 vehicule.


Marca Dacia a vandut in trimestrul al treilea 138.375 de vehicule, in scadere cu 11,2% fata de perioada similara a anului precedent. Dacia a reusit totusi o evolutie mai buna decat cea a pietei, datorita Noului Sandero, cel mai vandut model din Europa in trimestrul 3, si a Noului Duster, cel mai vandut SUV din Europa in acelasi interval. Dacia dispune de doua modele pe podiumul vanzarilor catre clientii particulari din Europa in trimestrul 3 (Sandero pe locul 1 si Duster pe locul 3)„, a informat grupul francez.


Renault a mai precizat ca Dacia Spring, cel mai accesibil vehicul electric din Europa, inregistreaza deja peste 30.000 de comenzi, iar pana la sfarsitul anului vor fi deschide comenzile si pentru noul model Dacia Jogger, noul sau vehicul de familie polivalent cu 7 locuri.


In pofida cresterii pierderilor de productie estimate pentru intregul an, Renault Group isi mentine estimarea privind atingerea unei marje operationale de 2,8% pe intregul an la un nivel comparabil cu cel din primul semestru. Renault Group vizeaza totodata un free cash-flow operational al activitatii Automobile pozitiv.


Actiunile intreprinse pentru reducerea costurilor si optimizarea valorizarii productiei noastre ne permit sa confirmam estimarea noastra pentru intregul an in pofida deteriorarii aprovizionarii cu componente in trimestrul al treilea si a unei vizibilitati reduse pentru ultimul trimestru„, a declarat Clotilde Delbos, director financiar Renault Group.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.