Pasajele Capitalei avanseaza. Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu, anunta ca face echipa cu antreprenorul, asfel incat, si la intersectia Oltenitei-Popesti Leordeni, aceasta sa fie ultima toamna fara pasaj. De asemenea, la pasajul Berceni, au inceput sa soseasca in santier elementele tablierului metalic.
Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.
„Au inceput forajele la rampa de urcare/coborare spre Bucuresti, cu 2 foreze care executa pilotii necesari acestei lucrari. In acest sens, a fost deviat traficul pe o ruta alternativa. Continua cofrarea, armarea si turnarea grinzilor de beton necesare rampelor pasajului, grinzi care se produc la Ploiesti„, scrie Scriosteanu.
Continua armarea, cofrarea si turnarea riglelor peste elevatiile deja executate, atat la rampa de urcare dinspre Berceni, cat si la rampele de urcare si de coborare spre Glina, precum si la pilele aferente giratiei pasajului.
Se lucreaza la zidurile de sprijin ale celor 4 rampe care au fost incepute: urcare/coborare spre Glina, urcare/coborare spre Berceni.
„Continua realizarea terasamentelor pentru dublarea centurii la 4 benzi, spre Berceni. Continua relocarea utilitatilor pe toate zonele, pentru a permite executarea lucrarii. Continua realizarea canalizarii pluviale de-a lungul Centurii si de-a lungul DN 4, spre Oltenita„, adauga el.
Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.
Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.
Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.
Inainteaza si Pasajul Berceni
La pasajul Berceni, au inceput sa soseasca in santier elementele tablierului metalic. Acesta ar trebui sa fie gata in luna noiembrie a acestui an si este in graficul de executie.
La final, tablierul metalic al pasajului Berceni va cantari aproximativ 1.400 de tone, spune oficialul.
„Cele 2 foreze instalate aici lucreaza neintrerupt pentru realizarea pilotilor necesari inelului central al pasajului, pe zona spre Bucuresti. De luni se vor muta si la ultima rampa pentru care este nevoie de piloti, respectiv rampa spre Bucuresti„, spune Scriosteanu.
Continua realizarea suprastructurilor la pilele deja executate pe zona inelului central.
Primele 3 rampe si anume rampa dinspre Berceni, rampa de coborare spre Glina si rampa de urcare dinspre Jilava au ajuns la faza de supra-structura. Se lucreaza si la rampele de coborare spre Jilava si de urcare dinspre Glina.
„In zilele urmatoare, se va asterne asfaltul pe zona de deviere a traficului, in paralel cu DJ spre Berceni, iar in week-end traficul de pe drumul judetean va fi deviat pe acest traseu alternativ„, adauga el.
Continua devierea utilitatilor si realizarea bazinului de retentie a apei pluviale in zona DJ 401, unde acum se armeaza placa superioara.
Lucrarile la pasajul Berceni au inceput la finalul lunii iunie 2020 si ar trebui sa fie gata in noiembrie 2021. Constructia este realizata de asocierea Trameco – Vahostav – Constructii Erbasu – Grafic Tends, contract de 146 milioane lei (30,5 milioane de euro).