Actionarii Tarom au aprobat salarii frumoase pentru cei din conducerea companiei. Asta chiar daca societatea e de multi ani cu un picior in groapa. Procedura dureaza de ani de zile, iar board-ul companiei se schimba extrem de des, asa incat multi administratori nu rezista mai mult de cateva luni.
Astfel, in Adunarea Generala a Actionarilor companiei de vineri, 20 septembrie, a fost numit ca administrator provizoriu in Consiliul de Administratie Mihaita Ursu, pentru o perioada de patru luni, cu posibilitatea prelungirii pentru motive temeinice pana la sase luni. Acesta l-a inlocuit pe Costin-Traian Tira-Radulescu.
Tot vineri, actionarii Tarom au stabilit ca „remuneratia administratorului provizoriu numit sa fie la nivelul de 12.500 lei brut, numai daca cuantumul acesteia nu depaseste de doua ori media pe ultimele 12 luni a castigului salarial mediu brut lunar pentru activitatea desfasurata, conform obiectului principal de acticitate al Tarom, la nivel de clasa, conform clasificatiei activitatilor din economia nationala comunicat de Institutul National de Statistica anterior numirii„.
Adica 2.500 de euro brut. Si tot ce face un Consiliu de Administratie este sa se intalneasca o data sau de doua-trei ori pe luna in sedinta pentru a aproba sau nu dupa cum dicteaza actionarul majoritar. In cazul Tarom, este vorba de Ministerul Transporturilor.
Insa un salariu mare nu ar fi de neacceptat daca ar corespunde eforturilor depuse de administratori si rezultatelor muncii acestora. De precizat, acestia incaseaza banii indiferent daca au rezultate sau nu.
Iar asta in timp ce compania de stat ramane tot pe pierderi.
In acelasi timp, castigul mediu lunar pe salariat determinat pe baza cheltuielilor de natura salariala a fost stabilit in acest an la 9.466 lei de persoana, adica aproximativ 2.000 de euro.
In luna august, Tarom a anuntat oficial ca trece la faza de implementare propriu-zisa a masurii de restructurare a personalului. In cadrul masurii de restructurare a personalului a fost elaborata si aprobata o noua organigrama. Compania arata ca aceasta noua organigrama corespunde volumului de activitate curent si estimat pentru anii urmatori, fiind conceputa pentru a reduce costurile si a asigura o distribuire eficienta a activitatilor la nivelul companiei.
Masura afecteaza 241 de posturi din structura curenta. Angajatii vizati de concedierea colectiva vor fi departajati pe baza unor criterii transparente, echitabile, comunicate tuturor celor implicati, evaluarile acestora fiind organizate cu furnizori externi.
Situatia financiara a companiei Tarom s-a deteriorat constant in perioada 2016-2020, atat la nivelul rezultatului din exploatare, cat si la nivelul fluxului de numerar. Tarom estimeaza pierderi de 230,13 milioane lei in acest an, la jumatate fata de cele raportate in anul 2020, de 431,3 milioane lei.
Veniturile totale preconizate pentru acest an sunt de 1,19 miliarde lei, aproape duble fata de 2020. De asemenea, potrivit scenariului standard, considerat cel mai realist, anul 2024 ar fi anul in care rutele ajung profitabile, iar anul 2023 ar fi anul in care fluxurile de numerar devin pozitive.