AUTOSTADA A8, FAZA PE LANTURI – Presedintele CJ Suceava trece la amenintari: „Trebuie sa-i spunem premierului Citu ca e la Iasi. Eu sunt nemultumit de problema A8. Cu lanturile ma leg si pentru A8 si pentru A7”

Presedintele Consiliului Judetean Suceava, Gheorghe Flutur, s-a declarat nemultumit de ceea ce se intampla in privinta autostrazii A8 si ameninta ca se va lega lanturile daca nu incepe constructia de autostrazi in Moldova. Flutur, care este si seful PNL Suceava, a facut aceste declaratii vineri, in cadrul sedintei Consiliului Director Judetean PNL Iasi, reuniune la care a fost prezent si premierul Florin Citu.

Trebuie sa-i spunem premierului Citu ca e la Iasi. Eu sunt nemultumit de problema A8 (Autostrada Ungheni-Iasi-Targu Mures, n.r.). Cand citesc din nou ca se reia studiul de fezabilitate nu stiu a cata oara, ca doar ne amagim cu capetele de autostrada, care merg doar pana la Targu Neamt, dar nu atacam frontal muntele, nu pentru asta Flutur a plecat de la Suceava sa faca politica la varf, sa-l sustina pe Citu. Eu va spun, cu lanturile ma leg si pentru A8 si pentru A7. Am 61 de ani, am trei mandate de senator, al treilea de presedinte de consiliu judetean, am castigat dupa pandemie cand m-au omorat si imi cantau toti prohodul. 52% mi-a dat Bucovina pentru ca am facut treaba„, a declarat Gheorghe Flutur.

Autostrada „Unirii” A8 Targu Mures (Ungheni) – Targu Neamt (Motca) are o lungime de 211 km.

Ministrul demisionar al Transporturilor, Catalin Drula, spunea in urma cu cateva luni ca isi doreste scoaterea la licitatia de executie pana la final de an a capetelor autostrazii – Targu Mures – Miercurea Nirajului (23km) si Targu Neamt – Motca/DN2 (24 km), doua proiecte pe care de asemenea le-ar vrea incluse spre finantare din planul national de rezilienta (PNRR).

Flutur spune ca se pot tine oricat de multe simpozioane pe tema infrastructurii, dar ca pentru Moldova este importanta autostrada peste munti, catre Transilvania.

Daca noi nu vom lupta pragmatic pentru autostrazi, nu putem vorbi de altceva. Facem simpozioane si la Iasi, si la Suceava, dar noi trebuie sa taiem muntii. Am citit: 2,7 miliarde de euro se dau pentru Moldova. Dar sa nu va para mult, domnilor de la Bucuresti. De la mine au plecat 150.000 de suceveni in strainatate. De la Iasi cam tot atat. Cum credeti ca ii intoarcem sau oprim hemoragia? Noua ne trebuie pragmatism si ma bucur ca Florin Citu intelege acest lucru„, a precizat Gheorghe Flutur.

Contractul pentru lucrarile de proiectare si realizarea studiului de fezabilitate aferent centurii Gura Humorului a fost semnat

In acelasi timp, precizam ca presedintele Consiliului Judetean Suceava, Gheorghe Flutur, a semnat saptamana aceasta contractul pentru lucrarile de proiectare si realizarea studiului de fezabilitate al soselei de centura din orasul Gura Humorului.

Soseaua de centura a acestui oras va avea o lungime de 8,7 kilometri si va fi construita ca drum rapid, cu doua benzi pe sens. Aceasta centura ocolitoare va porni de la intersectia cu DN 17 din sensul giratoriul de la Paltinoasa si se va intersecta din nou cu DN 17 dupa Gura Humorului, spre orasul Frasin.

Firma care va realiza studiul de fezabilitate este Proiect Construct Regiunea Transilvania SRL, din Oradea, cu sprijinul Search Corporation SRL, care realizeaza si SF pentru Autostrada Nordului, cu suma de circa 2 milioane de lei.

Soseaua de centura a orasului Gura Humorului va fi parte din viitoarea Autostrada a Nordului. Platforma drumului va avea o latime de 21 de metri, din care carosabilul de 14 metri, iar separatorul de sensuri va avea doi metri.

Avem in vedere intersectia cu DN 17, in giratoriul de la Paltinoasa, iar urmatoarea intersectie va fi dincolo de orasul Gura Humorului, spre Frasin, din nou intalnirea cu DN 17. Mai sunt inca doua intersectii cu drumurile judetene care duc spre Valea Moldovei si la Voronet„, a declarat Gheorghe Flutur, zilele trecute.

El a precizat ca soseaua de centura din Gura Humorului va avea doua viaducte de coasta, unul de 1.750 de metri si celalalt de 980 de metri, precum si alte patru viaducte prevazute pentru intersectii, pentru accesul pe nodurile de coborare de pe aceasta sosea rapida.

Termenul de realizare a studiului de fezabilitate este de zece luni, pana in iunie 2022.

Noi vrem sa finalizam acest studiu pentru ca dorim sa incepem pe bani europeni si sa construim aceasta centura ocolitoare care este absolut necesara. Se observa ca in sezonul estival si nu numai cel mai mare blocaj in judetul Suceava este in zona Gura Humorului. Iar scoaterea traficului in afara orasului inseamna fluidizarea circulatiei spre zonele turistice. Intentia noastra este sa facem aceleasi proceduri si pentru celelalte centuri ocolitoare, din Campulung Moldovenesc, Vatra Dornei si Falticeni, pentru ca ne da voie legislatia. Este Ordonanta Guvernului nr. 101/2020 care da posibilitatea consiliilor judetene si primariilor sa-si faca unitati de implementare a acestor proiecte„, a precizat Flutur.

Finantarea lucrarilor se va face din fonduri europene, iar soseaua de centura a orasului Gura Humorului va fi parte din drumul rapid care leaga Suceava de Vatra Dornei, Dej si Satu Mare.

Important este ca am demarat aceste proceduri si astept cu nerabdare studiul de fezabilitate sa putem scoate la licitatie lucrarea propriu-zisa„, a spus Gheorghe Flutur.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.