Senatorul Toma Petcu, presedintele Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura din Senatul Romaniei, anunta ca a fost emisa autorizatia pentru executia lucrarilor de construire Etapa I – Modernizarea liniei de cale ferata intre Vidra si Comana. Pana acum nu a mai fost emisa nici o alta autorizatie, iar lucrarile incep de saptamana viitoare.
”Ieri a fost emisa autorizatia pentru executia lucrarilor de construire Etapa I – Modernizarea liniei cf intre Vidra si Comana, exclusiv podul peste Arges si podul peste Neajlov din cadrul obiectivului de investitie „Modernizarea liniei cf Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord Frontiera, Lot 1- Redeschiderea circulatiei feroviare pe pod peste raul Arges, intre Vidra si Comana”. Obiectivul de investitii face parte de reteaua feroviara TEN- T”, scrie Toma Petcu, presedintele Comisiei pentru Transporturi si Infrastructura din Senatul Romaniei, pe Facebook.
Valoarea lucrarilor autorizate (fara TVA) este de 200.370.769,79 lei, reprezentand valoarea lucrarilor (constructii si instalatii).
”Se vor executa: lucrari de infrastructura si suprastructura; lucrari de arta ( poduri si viaducte, podete, exclusiv podul peste Arges, km 23-456, 70 – km 23 – 747, 30 si podul peste Neajlov, km 28 + 364, 94 – km 28 + 434, 94); lucrari de consolidare; lucrari hidrotehnice; lucrari de scurgerea apelor; lucrari de constructii civile (arhitectura, rezistenta, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalatii termoventilatii); lucrari de drum si treceri la nivel, lucrari de semnalizare, telecomunicatii; lucrari de protejare a mediului”, precizeaza senatorul.
Durata de executie a lucrarilor este de 24 luni, calculata de la data inceperii efective a lucrarilor, adauga el.
”Este un pas important pentru Giurgiu, o incununare a eforturilor depuse in prima sesiune parlamentara a acestui an, cand am facut toate demersurile necesare in sedintele cu Ministerul Transporturilor si Compania Nationala de Cai Ferate Romane pentru ca acest obiectiv important pentru dezvoltarea judetului sa fie demarat”, mai scrie acesta.
Podul feroviar de peste Arges de langa localitatea Gradistea s-a prabusit in 2005 din cauza inundatiilor. Podul a stat in picioare 136 de ani, parte din prima cale ferata din Principatele Romane. In anul 2005, tablierul 3 al podului vechi de la Gradistea s-a prabusit in albia raului Arges, podul fiind inchis traficului feroviar, iar circulatia trenurilor redirectionata pe ruta Bucuresti – Videle – Giurgiu. Cauzele care au stat la baza prabusirii tablierului in albia raului au fost afuieri importante in zona podului, nefinalizarea lucrarilor de amenajare a raului Arges, conditiile geologice si climatice.
Podul se afla intre statiile Vidra si Gradistea, la aproximativ 30 km de Bucuresti. Lucrarile de reconstruire a acestuia au fost amanate peste zece ani, din cauza ca nu s-au alocat banii necesari.
Lipsa acestui pod lungeste semnificativ distanta pe calea ferata dintre Bucuresti si Giurgiu, trenurile fiind obligate sa ocoleasca pe la Videle. In loc de 74 km, drumul este de 118 km iar trenurile o parcurg in 2-3 ore. Schimband trenul la Videle, cea mai rapida legatura dureaza doua ore si jumatate, enorm fata de o ora cat ar fi durat drumul pe traseul clasic prin Gara Progresu si Comana.
Pe linia clasica sunt 74 km din Bucuresti la Giurgiu, pana la Gradistea fiind 31 km, iar pana la Comana, 36 km. Comparativ, in anul 1939, cel mai rapid automotor facea o ora si zece minute de la Bucuresti la Giurgiu.