Banca Comerciala Romana (BCR) si CFR Calatori au anuntat ca implementeaza, incepand de luni, 23 august 2021, ora 00:00, solutia de plata cu cardul bancar direct in tren, pentru patru dintre trenurile de calatori care circula pe ruta Gara de Nord – Aeroportul International Henri Coanda.
Astfel, trenurile operate de CFR Calatori vor dispune in interior de cate doua validatoare de plata prin care oricine isi poate achita calatoria prin simpla apropiere a cardului bancar contactless (Mastercard sau Visa), indiferent de banca emitenta a cardului.
Solutia dezvoltata de BCR permite ca pe dispozitivele din tren sa poata fi efectuate plati atat cu cardul bancar, dar si cu un smartphone sau smartwatch asociat cu un card bancar.
Doua tipuri de bilete
In acest moment, dispozitivele permit achizitionarea a doua tipuri de bilete: bilet pentru adulti (10 ani +), cu un cost de 4 lei si bilet pentru copii (cu varsta intre 5-10 ani, calatoria fiind gratuita pentru cei sub 5 ani), cu un cost de 2 lei.
„Implementarea solutiei de plata contactless BCR pentru trenurile CFR Calatori, care fac legatura intre aeroport si gara, este un alt exemplu de buna practica in digitalizarea transportului in comun si trecerea spre un oras inteligent, sustenabil, unde modernizarea si siguranta sunt prioritare. Avem 11,5 milioane de plati prin card, telefon sau alte dispozitive efectuate in mijloacele de transport in comun in prima jumatate a anului, Romania fiind pe locul 2 in Europa, cu solutia de plata NFC (contactless) implementata de BCR in 16 orase, asadar am convingerea ca plata contactless in tren va fi apreciata si adoptata rapid de un numar cat mai mare de calatori“, a declarat Dana Dima, vicepresedinte Retail & Private Banking BCR.
Calatorii nu platesc niciun comision pentru achitarea contactless a calatoriei in tren.
„Simplificarea experientei de plata pentru toti cei care calatoresc pe aceasta ruta ne ajuta sa fim cu un pas si mai aproape in efortul nostru de a transforma Bucurestiul intr-un oras inteligent, in care tehnologia creste calitatea vietii locuitorilor si face mai usoara adaptarea strainilor, fie ca sunt turisti sau expati. In fiecare tren sunt instalate doua dispozitive care permit plata contactless, iar modul de utilizare este foarte simplu si intuitiv. Calatorii trebuie sa apese tasta din stanga pentru activarea terminalului si apoi sa apropie orice card bancar/ceas/telefon contactless pentru a face plata, urmand sa primeasca biletul tiparit. In cazul unui calator care doreste sa achizitioneze mai multe bilete sau sa aleaga un bilet de copil, atunci este apasata tasta din dreapta si ulterior se confirma prin apasarea tastei din stanga, dupa care este apropiat cardul pentru plata. Pentru fiecare plata dispozitivul elibereaza un bilet, pe care sunt imprimate informatiile de calatorie, iar in urmatoarele saptamani tichetul va fi disponibil bilingv, in romana si engleza”, a declaratCiprian Nicolae, Șef Departament Acceptare Carduri, BCR.
Romanii au adoptat rapid platile contactless in transportul public, la trei ani de cand BCR si partenerii sai au inceput sa le introduca pe scara larga in cele mai importante orase ale tarii. Peste 25 milioane de astfel de tranzactii s-au inregistrat, in ultimii trei ani, iar acum au loc, in medie, peste 2,4 milioane de tranzactii pe luna, intr-un trend accelerat de crestere a utilizarii, in contextul pandemiei, arata BCR.
Sistemul propus de BCR a fost construit avand la baza arhitectura de functionare reglementata de Mastercard si VISA, astfel incat orice card emis oriunde in lume sub insemnele celor doua organizatii sa poata fi utilizat pentru plata calatoriilor.
Sistemul a mai fost implementat
BCR a mai introdus acest sistem modern de plata, unic in Romania din punctul de vedere al functionalitatilor si al integrarii financiar-bancare, si in orasele Bucuresti, Sibiu, Oradea, Cluj, Iasi, Buzau, Timisoara, Resita, Ploiesti, Pitesti, Baia-Mare, Ramnicu-Valcea, Sighisoara, Craiova, Arad si Botosani, unde s-a lucrat indeaproape cu Regiile de Transport Public, iar solutia a fost adaptata de la un oras la altul, in functie de specificul local al companiei de transport. De asemenea, din martie 2020, BCR a pus in functiune, in parteneriat cu Metrorex, un sistem similar in toate statiile de metrou din Bucuresti, care permite plata cu orice card bancar contactless la toate portile de acces. Din mai 2020, solutia de plata a fost implementata si in mijloacele de transport de la STB, astfel ca la acest moment in toate mijloacele de transport tip Otokar si Mercedes Hybrid calatorii pot achita cu orice card/telefon/ceas contactless.
Banca Comerciala Romana (BCR), membra a Erste Group, este unul dintre cele mai importante grupuri financiare din Romania, incluzand operaţiunile de banca universala (retail, corporate & investment banking, trezorerie şi pieţe de capital), precum şi societaţile de profil de pe piaţa leasingului, pensiilor private si a bancilor de locuinţe.
BCR ofera o gama completa de produse si servicii financiare, printr-o retea de 18 centre de afaceri si 16 birouri mobile dedicate companiilor si 370 de unitati retail situate in majoritatea oraselor din tara cu peste 10.000 de locuitori. BCR dispune de cea mai mare retea nationala de ATM-uri si masini multifunctionale – aproape 1.800 de echipamente, aproximativ 11.400 POS-uri si servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking si E-commerce.