CENTURA MIHAILESTI, GATA DUPA 10 ANI DE LUCRU – Ministrul Drula: “Anul acesta se finalizeaza si trei dintre proiectele din sudul tarii”. Pasajul Mogosoaia este pe lista proiectelor finalizate in 2021

Pasajul Mogosoaia, centura Mihailesti si Drumul rapid Vama Giurgiu-DN5 vor fi gata anul acesta, da asigurari ministrul Transporturilor, Catalin Drula. La fel si drumuri de mare viteza precum lotul 2 din A10 Sebes-Turda, tronsonul 2 din DX12 Craiova-Pitesti sau A3 la Targu Mures, care vor fi gata in urmatoarele luni.

Astfel, primul, Pasajul de la Mogosoaia va fi finalizat in octombrie, adica inainte de termen, stadiul fizic al lucrarilor la pasaj fiind acum de 65%.

TREI DINTRE PROIECTELE MAI PUTIN CUNOSCUTE CARE VOR FI GATA ANUL ACESTA: PASAJUL MOGOSOAIA, CENTURA MIHAILESTI SI DRUMUL RAPID VAMA GIURGIU-DN5. In afara de drumuri de mare viteza precum lotul 2 din A10 Sebes-Turda, tronsonul 2 din DX12 Craiova-Pitesti sau A3 la Targu Mures (care vor fi gata in urmatoarele luni), anul acesta se finalizeaza si trei dintre proiectele din sudul tarii – mai mici ca amploare, dar cu un impact semnificativ pentru siguranta, confortul soferilor si in privinta reducerii ambuteiajelor”, anunta Drula.

Acesta vorbeste in primul rand de incheierea lucrarilor la Pasajul de la Mogosoaia, inainte de termen, adica in octombrie. Lucrarile au inceput in aprilie 2020. Proiectul are o lungime de 800 m si costa 6,8 milioane euro. Constructorul este Strabag.

Tot atunci se vor termina atat asfaltarile din vecinatate de pe soseaua de centura, cat si amenajarea turbogiratiei de la intersectia Centurii cu Strada Garii Otopeni. Traficul de cosmar din zona va fi ameliorat, odata cu finalizarea acestor proiecte. Stadiul fizic al lucrarilor la pasaj este de 65%, iar pe santier tocmai ce a inceput sa fie asternut asfaltul. Cum vremea se anunta frumoasa in continuare, aceasta etapa nu ar trebui sa ridice probleme”, afirma ministrul.

La centura orasului Mihailesti, de numai 3 km, se lucreaza de 10 ani

De asemenea, si centura orasului Mihailesti va fi gata tot in acest an. Este vorba de o sosea de centura de numai 3 km la care se lucreaza deja de 10 ani. Constructor este Viarom Construct, desemnat in decembrie 2020, dupa ce proiectul a mai avut in trecut doua contracte semnate si, ulterior, reziliate. Contractul are o valoare de 37 milioane de lei si cu un termen de executie de 12 luni, de la ordinul de incepere a lucrarilor, ordin venit in februarie 2021.

Tot in apropiere de Bucuresti, avem Centura orasului Mihailesti, care va fi si ea gata tot anul acesta, dupa ani si ani de tergiversari. Stadiul fizic al lucrarilor a depasit 75%. in prezent, constructorul executa ultimul strat de asfalt, betonul rutier din parcari si sistemul de iluminat. Urmeaza lucrari de trasare a marcajelor rutiere si instalarea parapetelui de protectie”, precizeaza minisitrul Transporturilor.

Drumul Expres de langa Giurgiu, pana la vama Giurgiu, finalizat dupa 2 ani

Alt proiect care va fi finalizat in acest an este drumul expres care se construieste langa Giurgiu, o sosea noua care ocoleste orasul si ajunge direct in vama cu Bulgaria. Cu o lungime de 5.72 de kilometri, acest drum de legatura va ajuta la ocolirea orasului Giurgiu pentru a ajunge in Vama Giurgiu.

Drumul de legatura se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersectie giratorie si se continua spre sud, intersectandu-se cu DN 5 si DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge in sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, aceasta urmand a fi reabilitata la 2 benzi pe sens, cu aceeasi structura ca a variantei ocolitoare.

Constructor este PORR Construct, iar valoarea contractului este de 107 milioane lei fara TVA. Contractul a fost semnat in 19 noiembrie 2019 (proiectare si executie), iar lucrarile au inceput pe 21 octombrie 2020.

Coboram spre sud, catre granita cu Bulgaria, unde vom avea, incepand de anul acesta, un drum rapid care va lega Vama Giurgiu-Ruse cu DN5. Are cate 2 benzi pe fiecare sens, separator median si o lungime de 5,7 km. Este construit din beton, cu o tehnologie noua. Stadiul fizic a ajuns la 50% aici. Aceasta va fi o intrare/iesire din tara moderna, care are si un alt mare avantaj – degreveaza orasul Giurgiu de tranzitul auto si, implicit, de poluarea astfel provocata”, adauga ministrul Catalin Drula.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.