SANTIERE PE CALEA FERATA – Lucrari de anvergura la CFR pentru cresterea la 120 km/h a vitezei de mers a trenurilor

CFR anunta ca are 21 de santiere feroviare operationale pe calea ferata, pentru cresterea vitezei de circulatie la maximum 120 km/h. In Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru perioada 2021-2025, tinta aferenta primului an este reinnoirea infrastructrurii feroviare pe 70 km de cale ferata, urmand ca succesiv, prin cresterea alocatiilor bugetare, sa se realizeze lucrari de reinnoire a infrastructrurii pe 650-700 km de cale ferata/an.

Programul de investitii la CFR SA pe 2021 prevede cumpararea de utilaje si masini automate de intretinere si reparare a infrastructurii in valoare de 201,7 milioane lei, adica peste 40 de milioane de euro.

De asemenea, in prima parte a semestrului al doilea, odata cu finalizarea procedurilor de achizitie de lucrari si servicii feroviare aflate in derulare, CFR estimeaza demararea lucrarilor pe alte 13 santiere, la nivelul intregii retele.

CFR SA: 21 de santiere feroviare operationale pe calea ferata, pentru cresterea vitezei de circulatie la maximum 120 km/h. Lucrarile de reinnoire a infrastructurii feroviare au fost finalizate, in primul semestru al acestui an, pe 35 de km de cale ferata, din tinta de 70 km de cale ferata, prevazuta in Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare 2021-2025”, arata compania.

In ultimii 10 ani, in cadrul programelor de reinnoire a infrastructurii feroviare, pentru ridicarea restrictiilor de viteza, s-au executat lucrari, in medie, pe doar 10,5 km de cale ferata/an, ritm care atragea dupa sine accentuarea starii de degradare a retelei feroviare nationale.

La aceasta ora, in cadrul programului anual de reinnoire a infrastructurii si suprastructurii feroviare, derulat la nivelul celor 8 sucursale regionale de cale ferata, sunt deja operationale 21 de santiere, unde se executa lucrari pentru restabilirea performantelor tehnice ale liniilor de cale ferata, prin cresterea vitezei de circulatie si, implicit, a gradului de confort si de siguranta feroviara.

Incepand din acest an, datorita investitiilor companiei in achititia de utilajele tehnologice de mare performanta, am optimizat metoda de abordare a acestor lucrari de reinnoire a infrastructurii, prin includerea in programele de lucrari a executiei in regie proprie. Adoptarea acestui concept atrage dupa sine reducerea costurilor de executie si cresterea ritmului de implementare a lucrarilor. Programul investitional al companiei va continua, astfel incat sa ne crestem capacitatea administrativa intr-o maniera accelerata pentru a reusi sa atingem in 4 ani targetul de kilometri reinnoiti, prevazuti in strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare”, spune Ioan Pintea, director general al CFR SA.

De asemenea, compania subliniaza ca in Strategia de dezvoltare a infrastructurii feroviare pentru perioada 2021-2025, tinta aferenta primului an este reinnoirea infrastructrurii feroviare pe 70 km de cale ferata, urmand ca succesiv, prin cresterea alocatiilor bugetare, sa se realizeze lucrari de reinnoire a infrastructrurii pe 650-700 km de cale ferata/an.

Lucrari complexe de infrastructura si suprastructura feroviara, incluse in programul anual de reinnoire, se desfasoara pe intervalele:

– Chitila – Sabareni – Ciocanesti, unde viteza de circulatie a trenurilor de calatori va creste de la 50 km/h la 120 km/h

– Parvu – Costesti, unde viteza de circulatie a trenurilor de calatori va creste de la 30 km/h la 100 km/h

– statia Olteni, unde viteza de circulatie a trenurilor de calatori va creste pe linia 2 de la 30 km/h la 120 km/h, si pe linia 3 de la 70 km/h la 120 km/h

– Valisoara – Caransebes, unde viteza de circulatie a trenurilor de calatori va creste de la 70 km/h la 100 km/h

– Deda – Reghin, unde viteza de circulatie a trenurilor de calatori va creste de la 50 km/h la 100 km/h

O alta sectie de cale ferata importanta, pe care estimam deschiderea santierelor, odata cu finalizarea procedurii de achizitie publica, este sectia CF Buzau – Buzau Sud – Cilibia – Faurei (firul II), unde viteza de circulatie a trenurilor de calatori, la finalizarea lucrarilor, va creste de la 30 km/h la 120 km/h, pe o lungime de 38,6 km”, precizeaza compania.

In paralel cu programul anual de reinnoire a infrastructurii si suprastructurii feroviare este in desfasurare si programul de lucrari de intretinere si reparatii la linii si instalatii, program care vizeaza, de asemenea, ridicarea restrictiilor de viteza si imbunatatirea capacitatii de exploatare a infrastructurii feroviare pe mai multe intervale de statii, de pe raza de activitate a celor 8 sucursale regionale de cale ferata.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.