VAL DE PLANGERI LA ADRESA COMPANIILOR AERIENE – Pasagerii pot cere banii inapoi pentri zborurile anulate

Companiile aeriene care opereaza in UE sunt indemnate sa-si imbunatateasca practicile. Comisia Europeana a elaborat o lista ce vine in urma unui numar imens de reclamatii ale consumatorilor si se bazeaza pe rezultatele unui sondaj lansat la inceputul acestui an pentru a colecta date privind gestionarea reclamatiilor de catre 16 mari companii aeriene. Analiza raspunsurilor furnizate a evidentiat o serie de probleme.

Exista astfel un val de plangeri la adresa companiilor aeriene, prin care pasagerii isi ceri banii inapoi pentru zborurile anulate. Aceasta situatie a facut ca autoritatile europene sa le ceara operatorilor sa respecte legislatia in domeniu si sa imbunatateasca gestionarea anularii zborurilor, informeaza Comisia Europeana.

Companiile aeriene care opereaza in UE trebuie sa respecte legislatia europeana in domeniul consumatorilor – de la asigurarea unei comunicari transparente, pana la informarea proactiva a pasagerilor cu privire la drepturile lor. In special, acestia trebuie sa ofere o alegere intre rambursare si un voucher si sa informeze pasagerii ca au dreptul de a schimba voucherele lor in orice moment.

Majoritatea companiilor aeriene chestionate nu au efectuat rambursarea in termenul de sapte zile prevazut de legislatia UE. Acestia trebuie sa ia masuri pentru a se asigura ca perioada mentionata este respectata pentru toate rezervarile – fie cumparate direct sau prin intermediar – si pentru a absorbi rapid restantele rambursarilor in asteptare, cel tarziu la 1 septembrie 2021.

Drepturile puternice ale pasagerilor sunt o conditie prealabila pentru un sector aviatic infloritor. In prezent, evaluam optiunile de reglementare pentru a consolida protectia pasagerilor impotriva viitoarelor crize, asa cum se prevede in Strategia noastra de mobilitate durabila si inteligenta”, spune Adina Valean, comisarul pentru Transporturi.

Carburantii pentru aviatie ar putea fi impozitati

De asemenea, Comisia Europeana a elaborat planuri de stabilire a unei taxe minime la nivelul blocului comunitar pentru combustibilii de aviatie poluanti, in scopul de a reduce mai rapid emisiile poluante, potrivit unui proiect de document consultat de agentia Reuters.

Executivul comunitar lucreaza la o revizuire a impozitarii energiei in UE, ca parte a legislatiei ce va fi anuntata pe 14 iulie pentru indeplinirea obiectivului de reducere a emisiilor de gaze cu efect de sera cu cel putin 55% pana in 2030, comparativ cu nivelul din 1990, o noua tinta mai ambitioasa care va necesita ca emisiile sa scada mai rapid in toate sectoarele, de la agricultura şi pana la industria grea.


Proiectul propunerii CE vizeaza aviatia, unde nu se aplica taxele UE privind combustibilul.


Scopul propunerii il reprezinta incurajarea companiilor aeriene sa treaca la combustibilii sustenabili, cum ar fi e-kerosen, pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera. Dar costurile folosirii combustibililor sustenabili sunt ridicate şi in prezent reprezinta mai putin de 1% din consumul de carburanti pentru aeronave din Europa.


Exceptarea „nu este in concordanta cu actualele politici şi schimbari climatice„, iar reglementarile fiscale ale UE promoveaza combustibilii fosili fata de sursele de energie verde şi trebuie modificate pentru a sprijini obiectivele climatice ale blocului comunitar, se arata in document.


Propunerea prevede impunerea unui nivel minim de impozitare la nivelul blocului comunitar pentru produsele energetice livrate pentru a fi utilizate drept carburanti pentru aeronave pentru zborurile din interiorul UE.


Din 2023, taxa minima de impozitare a carburantilor pentru aeronave va incepe de la zero şi va creşte gradual timp de zece ani, pana cand va fi impusa integral. In proiect nu se specifica nivelul taxei ce va fi in final.

Pentru combustibilii sustenabili, cum ar fi hidrogen pe baza de surse regenerabile de energie şi biocombustibilii avansati, nu se va aplica taxa minima de impozitare pe o perioada de zece ani.

Articolul precedentREGULI STRICTE PRIVIND NAVIGATIA PE LACURILE TARNITA SI FANTANELE – Ministrul Drula interzice barcile pe combustibili fosili
Articolul următorRAMNICU VALCEA SE LEAGA DE A1 – CNAIR a demarat licitatia pentru constructia Sectiunii 6 a A1 Sibiu-Pitesti. Proiectul este inclus in Masterplanul General de Transport

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.