Parisul a amenintat ca va interzice scuterele electronice daca operatorii lor nu respecta limitele de viteza si alte reguli dupa ce un pieton a fost doborat si ucis de doi utilizatori care au fugit de la fata locului, scrie publicatia TheLocal.fr.
Aproximativ 15.000 de dispozitive sunt disponibile pentru inchiriere in intregul oras, unde ar trebui sa calatoreasca cu nu mai mult de 20 km / h cu un singur scuter si numai pe strazi sau pe piste de biciclete.
Criticii spun ca aceste reguli ar fi greu de aplicat, iar scuterele abandonate sunt adesea imprastiate pe trotuare si piete.
„Fie situatia se imbunatateste semnificativ, iar scuterele isi gasesc locul in zonele publice fara a provoca probleme, in special pietonilor, fie luam in calcul sa scapam complet de ele”, a anuntat viceprimarul David Belliard, responsabil cu transportul.
„Alte orase au facut acest lucru”, a spus el, dand ca exemplu suburbia Parisului, Issy-les-Moulineaux, precum si New York si Barcelona.
Politia a acuzat recent o asistenta medicala de omucidere agravata in urma unei coliziuni fatale la inceputul acestei luni, cu o italiana de 32 de ani care locuia la Paris, care statea pe malurile Senei si vorbea cu prietenii cand a fost lovita.
Pilotul si un pasager de pe acelasi scuter au fugit de la fata locului si au fost gasiti dupa o perchezitie carre a durat 10 zile.
Moartea femeii, care ridica la 3 numarul persoanelor ucise de scuterele din Paris incepand cu anul 2019, a reinviat dezbaterea privind permisiunea dispozitivelor de pe strazile orasului.
Belliard a spus ca a convocat directori ai celor trei operatori de scutere electrice, Lime, Dott si Tier, spunandu-le ca a primit „o multime de feedback-uri negative cu privire la scuterele de pe trotuare, sentimentul de nesiguranta si scuterele abandonate pe strazi”.
Contractele lor, care adauga aproape 1 milion de euro pe an la bugetul orasului, sunt valabile pana in octombrie 2022, cand risca sa nu fie reinnoite, a spus Belliard.
Operatorii trebuie sa se asigure ca viteza scuterelor nu depaseste 10 km / h in mai multe „zone lente” din centrul Parisului, inclusiv in popularele piete Republique si Bastille, unde orasul a adaugat recent zone pietonale mari.
Operatorii pot instala frane de viteza care se declanseaza automat daca scuterul intra in zone lente, care sunt programate in unitatile GPS.