Asocierea Wiebe Romania SRL/ Swietelsky Constructii Feroviare a fost desemnata castigatoare a licitatiei privind proiectul de crestere a vitezei de circulatie a trenurilor de calatori la 120 km/h, intre Buzau si Faurei. Contractul are o valoare de 41,77 milioane lei fara TVA.
De asemenea, compania mai anunta ca circulatia trenurilor este operationala pe intreaga retea feroviara, insa urmare noilor avertizari de vreme severa -vijelii puternice, grindina și ploi abundente -, emise de ANM, daca situatia o impune, traficul feroviar va fi adaptat, pe anumite intervale de statii, la conditiile meteo nefavorabile.
„Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA a finalizat si emis rapoartele de evaluare a ofertelor depuse la procedurile de licitatie publica pentru lucrari de intretinere pe sectia de circulatie Buzau – Faurei (firul II), in vederea ridicarii restrictiilor de viteza și creșterea vitezei de circulatie la 120 km/h, pentru trenurile de calatori, ofertele depuse de Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Constructii Feroviare SRL, pentru ambele loturi, fiind desemnate castigatoare„, anunta CFR.
Ofertele financiare depuse de Asocierea Wiebe Romania SRL/ SWIETELSKY Constructii Feroviare SRL, pentru cele doua loturi, au valoarea totala de 41.774.673 lei, fara TVA, din care 21.027.158 lei pentru Buzau – Buzau Sud – Cilibia (fir II), de la Km 129+016 la Km 148+700 (lotul I), respectiv 20.747.515,42 RON pentru Cilibia – Faurei (fir II), de la km 148+700 la km 167+700 (lotul II), contractele de achizitie publica urmand a fi semnate de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.
Sursa de finantare, pentru derularea celor doua contracte de lucrari, este asigurata din fonduri de la bugetul de stat, alocate CFR SA pentru anul 2021, iar durata de executie a lucrarilor va fi de 180 de zile, pentru fiecare lot.
„Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA, prin programul de investitii implementat si derulat pe sectia de cale ferata Buzau – Buzau Sud – Cilibia – Faurei (firul II), pe o lungime totala de 38,6 km, contribuie astfel la dezvoltarea infrastructurii feroviare prin imbunatatirea calitatii transportului și sporirea vitezei de circulatie la 120 km/h pentru trenurile de calatori, dar și la dezvoltarea relatiilor comerciale zonale cu operatorii de transport, transportul feroviar fiind astazi nu doar cel mai ecologic mod de transport, dar și o varianta rapida si sigura atat pentru traficul de calatori, cat si pentru cel de marfa„, mai arata compania.
Circulatie normala pe calea ferata
CFR mai informeaza ca, la aceasta ora, circulatia trenurilor este operationala pe intreaga retea feroviara, insa urmare noilor avertizari de vreme severa – vijelii puternice, grindina și ploi abundente -, emise de ANM, daca situatia o impune, traficul feroviar va fi adaptat, pe anumite intervale de statii, la conditiile meteo nefavorabile.
La aceasta ora, circulatia trenurilor este deschisa pe toate magistralele feroviare, nu exista sectii de cale ferata inchise, iar personalul feroviar de specialiate urmarește permanent evolutia vremii pe raza judetelor aflate sub incidenta noilor avertizari meteorologice, astfel incat traficul feroviar sa fie adaptat la conditiile meteo in cel mai scurt timp.
In ultimele 24 de ore, echipele de interventie ale Sucursalelor Regionale CF Timișoara, Iași și Brașov au actionat in mod continuu pentru indepartarea arborilor, remediarea deranjamentelor la liniile de contact, la componentele aferente (console, izolatori, pendule) si pentru repunerea sub tensiune a sistemului de alimentare cu energie electrica pe urmatoarele 4 intervale de statii: Caransebes – Brebu, Varadia – Savarsin, Pascani – Targu Neamt si Deda – Gheorghieni, precizeaza compania.
„Precizam faptul ca, urmare noilor avertizari de vreme severa, in situatia in care pe anumite intervale de statii sau sectii de cale ferata se vor inregistra deranjamente la linie, la alte componente ale infrastructurii, la liniile de contact sau nu sunt indeplinite conditiile optime de circulatie, trenurile vor fi oprite temporar in statiile adiacente zonei afectate, astfel incat personalul feroviar sa poata interveni cu drezinele pantograf, pentru remedierea oricarui deranjament. CFR SA ii asigura pe calatori ca angajatii de la calea ferata depun permanent toate eforturile necesare și intervin operativ, ori de cate ori este nevoie, pentru a asigura conditii optime de trafic, pe calea ferata, indiferent de conditiile meteo„, informeaza CFR.