Ministerul Transporturilor a elaborat un proiect de Hotarare privind trecerea din domeniul public al statului in domeniul privat al statului a unor bunuri aflate in administrarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii şi in concesiunea Companiei Nationale de Cai Ferate „CFR“ – Sucursala Regionala CF Bucuresti, pentru scoaterea din functiune, in vederea valorificarii si, dupa caz, casarii.
Bunurile se afla pe raza de activitate a Sucursalei Regionale C.F. Bucuresti. Acestea au fost dobandite/date in folosinta in anul 1998.
„Bunurile ce fac obiectul prezentului proiect de act normativ nu sunt elemente esentiale ale infrastructurii de transport public feroviar si prin trecerea acestora din domeniul public al statului in domeniul privat al statului pentru scoaterea din functiune, in vederea valorificarii si, dupa caz, casarii, nu este afectata siguranta transportului feroviar„, arata proiectul.
Bunurile in cauza nu sunt sub incidenta prevederilor Legii nr. 6/2008 privind regimul juridic al patrimoniului tehnic şi industrial, nu fac obiectul Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile şi completarile ulterioare, nu fac obiectul unor litigii aflate pe rolul instantelor judecatoreşti, al unor cereri de revendicare/reconstituire şi nici al notificarilor formulate in temeiul Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989, republicata, cu modificarile şi completarile ulterioare si nu sunt grevate de sarcini, arata proiectul.
Scoaterea din functiune a acestor bunuri nu afecteaza circulatia feroviara pe liniile de circulatie aferente proiectului, se mentioneaza in document.
Proiectul de act normativ are in vedere scoaterea din functiune, in vederea valorificarii si, dupa caz, casarii, a bunurilor respective. Pe raza de activitate a Sucursalei Regionale CF Bucuresti exista bunuri care apartin domeniului public al statului, aferente liniilor de circulatie Bucuresti-Ploiesti Vest-Brasov, Campina-Campinita-Telega si Buda-Slanic, propuse de catre sucursala pentru disponibilizare datorita urmatoarelor aspecte:
– trecerile la nivel cu calea ferata de la km 63+030 si 65+229 de pe linia CF Bucuresti-Ploiesti Vest-Brasov, intre statiile CF Ploiesti Vest-Buda, nu mai prezinta utilitate datorita realizarii de catre Primaria Municipiului Ploiesti a unor pasaje rutiere superioare peste calea ferata;
– liniile, aparatele de cale, trecerile la nivel cu calea ferata, podurile si podetele de pe linia Campina-Campinita-Telega, nu mai prezinta utilitate din cauza dezafectarii podului de la km 0+609. Podul de beton de la km 0+609 supratraverseaza raul Prahova si DN1, fiind intr-o stare avansata de degradare, mai ales, din cauza fundarii in strat de sare a infrastructurilor ce a condus la deplasari prin tasarea/ rotirea si inclinarea pilei nr. V, existand pericolul prabusirii grinzilor prefabricate peste partea carosabila a drumului national DN1. Circulatia feroviara pe acest pod fiind inchisa, linia Campina-Campinita-Telega a devenit nefunctionala;
– cladirile de pe linia Buda-Slanic se afla intr-o stare avansata de degradare (90%), prezentand un risc ridicat de prabusire.
Bunurile in cauza fac parte din categoriile Linii ferate de circulatie si aparate de cale interoperabile si neinteroperabile, Poduri care au legatura cu liniile ferate deschise circulatiei acestora, neinteroperabile si Alte instalatii si cladiri aferente infrastructurii feroviare, neinteroperabile, reprezentand treceri la nivel cu calea ferata, linii de cale ferata, aparate de cale, poduri, podete si cladiri.
Pentru Sucursala Regionala C.F. Bucuresti au fost anexate extrase de carte funciara aferente iar Statul Major General din cadrul Ministerului Apararii Nationale a avizat favorabil proiectul tehnic privind dezafectarea bunurilor mentionate.
Bunurile ce fac obiectul prezentului proiect de act normativ nu sunt elemente esentiale ale infrastructurii de transport public feroviar si prin trecerea acestora din domeniul public al statului in domeniul privat al statului pentru scoaterea din functiune, in vederea valorificarii si, dupa caz, casarii, nu este afectata siguranta transportului feroviar.
„Precizam ca bunurile in cauza nu sunt sub incidenta prevederilor Legii nr. 6/2008 privind regimul juridic al patrimoniului tehnic şi industrial, nu fac obiectul Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicata, cu modificarile şi completarile ulterioare, nu fac obiectul unor litigii aflate pe rolul instantelor judecatoreşti, al unor cereri de revendicare/reconstituire şi nici al notificarilor formulate in temeiul Legii nr. 10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate in mod abuziv in perioada 6 martie 1945 – 22 decembrie 1989, republicata, cu modificarile şi completarile ulterioare si nu sunt grevate de sarcini. De asemenea, mentionam ca scoaterea din functiune a acestor bunuri nu afecteaza circulatia feroviara pe liniile de circulatie aferente proiectului„, releva proiectul.