Reabilitarea tronsonului 2 dintre Mihaesti si Caracal, parte din DN6 Alexandria – Craiova, avanseaza in sfarsit, dupa cum anunta ministrul Transporturilor, Catalin Drula. 12 oferte au fost depuse in total. Proiectul valoreaza circa 300 de milioane de lei si va fi finantat din fonduri europene nerambursabile.
„Ma bucur sa anunt ca, dupa mai bine de un deceniu de intarzieri, reabilitarea tronsonului 2 dintre Mihaesti si Caracal, parte din DN6 Alexandria – Craiova, avanseaza in sfarsit. Licitatia pentru acest proiect a fost relansata in luna martie a acestui an, iar astazi s-au depus 12 oferte in cadrul procedurii. In afara de repararea covorului asfaltic pe cei 48 de km ai lotului care se afla pe raza Judetului Olt, modernizarea acestui drum presupune si reabilitarea a 9 poduri, inclusiv reparatii capitale la podul peste raul Olt de la Stoenesti.
Proiectul valoreaza circa 300 de milioane de lei, conform estimarilor, si va fi finantat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operational Infrastructura Mare – POIM„, a scris ministrul Drula pe Facebook.
Executia lucrarilor va dura cel mult 18 luni, conform cerintelor Companiei de drumuri.
„In paralel, pentru sudul si sud-estul tarii avansam si cu proiectele pentru alte drumuri de mare viteza care vor oferi o alternativa la circulatia pe drumurile nationale si, implicit, degrevarea acestora de trafic: Craiova – Lugoj: am lansat la inceputul lunii licitatia pentru proiectare; Craiova – Targu Jiu: contractul pentru proiectarea la cheie a fost semnat in martie 2021; Craiova Pitesti – tronsonul dintre Slatina si Bals va fi dat in folosinta anul acesta; Bucuresti – Alexandria: licitatie lansata luna trecuta pentru proiectare„, precizeaza oficialul.
CNAIR a lansat in luna martie o licitatie cu o valoare cuprinsa intre 290 si 329 de milioane de lei, pentru reabilitarea segmentului din judetul Olt, aceasta fiind a treia incercare de modernizare in ultimii 10 ani.
Primul contract a fost semnat in 2011 cu firma romaneasca Romstrade si apoi reziliat un an mai tarziu. Ulterior, timp de cinci ani CNAIR nu a gasit un nou constructor, ci abia in 2017, Tirrena Scavi, insa acesta a fost descalificat, iar licitatia anulata. Italienii de la Tirrena Scavi lucreaza acum pe primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitesti si pe Centura Bucuresti Nord.
Proiectul pentru modernizarea DN 6 are finantare europeana nerambursabila prin POIM, iar CNAIR puncteaza in primul rand pretul ofertei, componenta financiara avand o pondere de 88%.
„Obiectivul general al contractului il reprezinta modernizarea si reabilitarea DN 6 pe sectorul cuprins intre km 132+435 – km 185+230, in conformitate cu standardele de trafic romanesti si europene, in vederea asigurarii unui grad sporit de siguranta. Sectorul de drum se desfasoara de la limita dintre judetele Teleorman si Olt pana la limita dintre judetele Olt si Dolj”, scria CNAIR in documentatia de achizitie.