Autoritatile judetelor Brasov si Covasna au organizat o sedinta legat de viitoarea Autostrada Brasov-Bacau.
In cadul sedintei au fost difuzate imagini legate de posibilul traseu al autostrazii Brasov-Bacau, alaturi de reprezentanti ai CNAIR, reprezentanti ai proiectantului, dar si autoritatile locale din Judetele Brasov si Covasna.
Autostrada A13 de la Brasov – Bacau este una din cele doua autostrazi în plan care sa traverseze Carpatii Orientali si sa lege Moldova de Transilvania.
Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, spunea la inceputul acestei luni ca Autostrada Brasov – Bacau (A13) va fi lansata la licitatie pentru executie lucrari în al doilea trimestru din 2023.
Autostrada va avea circa 76 km.
”Incepe de la intersectia cu DN1, unde se amenajeaza un nod rutier prin despartirea sensurilor de circulatie, astfel incat sa se poata asigura legatura dintre autostrada si DN 1 fara puncte de conflict care sa asigure continuitatea traficului. In zona km 1 se traverseaza calea ferata cu un pasaj denivelat, se continua traseul in aliniament pana la intersectia cu viitoarea autostrada A3 Brasov-Fagaras, unde este prevazut un nod rutier, astfel incat sa se asigure toate relatiile de trafic intre cele doua autostrazi. In continuare, traseul este in aliniament pe o mare lungime, sunt traversate o serie de drumuri comunale, judetene. Este adevarat, sunt traversate terenurile puse la anumite inclinari fata de autostrada”, a declarat Corneliu Botogan, reprezentantul proiectantului.
La randul sau, Tamas Sandor, presedintele Consiliului Judetean Covasna, afirma ca proiectul este foarte important pentru comunitate.
”Proiectul este primordial pentru ca trebuie sa ne conectam la retelele nationale si internationale cat mai rapid, in primul rand la Aeroportul din Ghimbav, care si aeroportul si autostrada vor aduce beneficii economice si, credem noi, mai multi turisti in zona noastra. Aceasta autostrada traverseaza in lungime de 77 km judetul Covasna, se conecteaza la cele doua municipii, Sfantu Gheorghe si Targu Secuiesc, ceea ce va duce la o intensificare a relatiilor economice la aceste doua municipii si pentru comunele limitrofe. In plus, vrem sa scapam de traficul intens care este intre Ardeal si Moldova pentru ca – probabil nu toata lumea stie, dar – intre Brasov, Targu Secuiesc, Bretcu, azi traverseaza mai mult de 15.000 de masini zilnic, ceea ce inseamna ca acest trafic se va intensifica in ani care vor veni, iar traficul acesta intens este trafic de tranzit in proportie de 85-95%”, spune Tamas Sandor, presedintele Consiliului Judetean Covasna.
In prezent Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) are în implementare contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate si proiect tehnic de executie pentru Autostrada Brasov – Bacau.
„Data de începere a contractului de servicii pentru acest obiectiv a fost 10.07.2020, iar termenul de finalizare a contractului este 10.01.2023 (30 de luni de la data de începere)”, a explicat ministrul Transporturilor.
CNAIR a semnat pe 22 mai 2020 contractul „Elaborare Studiu de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie pentru Autostrada Braşov – Bacau“ in valoare de 20 de milioane de lei, finantarea fiind asigurata din fonduri europene nerambursabile.
Mai multe imagini pot fi vazute in clipul de mai jos: https://fb.watch/68k_KX4-aF/