Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Directia Regionala de Drumuri si Poduri Brasov a lansat luni, 14 iunie, in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) o licitatie pentru proiectarea si executia obiectivului de investitii ”Varianta de Ocolire Sighisoara”, estimata la 320.536.659 de lei, fara TVA.
Potrivit anuntului publicat pe SEAP, varianta de ocolire va avea lungimea de 12,961 de kilometri, sursa de finantare a investitiei este Programul Operational Infrastructura Mare (POIM), termenul limita pentru depunerea ofertelor este 18 august 2021, iar durata contractului va fi de 38 de luni.
”Varianta de ocolire a municipiului Sighisoara porneste din DN13 la kilometrul 108+600, kilometraj pe DN13, inainte de intrarea in localitatea Albesti, localitate situata la aproximativ 5 kilometri de orasul Sighisoara. Desprinderea din DN13 se face prin amenajarea unei intersectii giratorii. Aceasta desprindere din DN13 necesita o modificare a drumului national in aceasta zona. Aceasta modificare pe o zona de aproximativ 200 – 300 de metri a DN13 este necesara pentru a permite realizarea sensului giratoriu. Amplasarea sensului giratoriu pe pozitia existenta a DN13 ar insemna intrarea in zona de siguranta a caii ferate dubla electrificata Bucuresti – Brasov – Medias – Arad. Alegerea acestui punct de desprindere din DN13 a tinut cont de existenta digului de protectie care este de o parte si de cealalta a raului Tarnava Mare”, se arata in Memoriul Tehnic al proiectului, document intocmit de Halcrow Romania SRL.
Conform aceleiasi surse, varianta de ocolire se va sfarsi in DN13, la kilometrul 123+120, kilometraj pe DN13, prin amenajarea unei intersectii giratorii, in apropierea localitatii Hetiur.
”Trebuie specificat faptul ca DN13 este un drum european, E60, reabilitat in perioada 1998-2002 avand caracteristicile unui drum european: latime platforma 10 metri cu parte carosabila de 7 metri si doua acostamente de 1,5 metri”, se precizeaza in acelasi document.