BMW iX si BMW i4 au fost prezentate public la inceputul lunii iunie, in aceeasi zi. Ambele sunt 100% electrice si aduc mai multe noutati in portofoliul concernului german. Incepand cu 2 iunie 2021 se da startul comenzilor atât pentru i4, cât şi pentru iX.
BMW iX este al doilea SUV electric din oferta BMW, dar primul asemenea model bazat pe o noua arhitectura modulara. Aceasta este si scalabila si permite utilizarea mai multor tipuri de caroserii, diferite ampatamente, ecartamente si configuratii de baterii si motoare pentru a permite dezvoltarea de numeroase modele electrice in viitor.
„ BMW ne-a permis o scurta calatorie intr-un prim drive-test in canioanele din jurul Malibu, California”, scrie caranddriver.com/reviews
BMW iX va debuta comercial in noiembrie 2021. Cat costa modelul in Romania
BMW iX va debuta comercial in noiembrie 2021, inclusiv pe piata din Romania. La momentul lansarii, varianta xDrive50 va avea o putere totala de 523 de cai-putere si un consum combinat de energie de 19,8-23,0 kWh/100 km. Emisiile de CO2 sunt zero, deoarece este un model electric, iar autonomia este de pana la 630 de kilometri in ciclul de testare WLTP. Aceasta varianta poate sprinta de la 0 la 100 km/h in 4,6 secunde si are viteza maxima limitata electronic la 200 km/h pentru a permite conservarea autonomiei.
Varianta xDrive50 are o baterie cu o capacitate neta de 106 kWh, iar garantia oricarei baterii de BMW iX este de opt ani si 160.000 de kilometri. Incarcarea acumulatorului variantei xDrive50 poate fi facuta cu pana la 200 kW la o priza de inalta putere, dar si la pana la 11 kW folosind un wallbox si o priza conventionala.
Autonomie de pana la 425 de kilometri in ciclul de testare WLTP
In Romania, BMW iX xDrive50 va avea un pret de pornire de 98.294 de euro cu TVA inclusa. Exista si o varianta mai accesibila, xDrive40, ce va porni de la 78.838 de euro cu TVA inclusa. Aceasta din urma are o putere totala de 326 CP, un consum mixt de 19,4-22,5 kWh/100 km si o autonomie de pana la 425 de kilometri in ciclul de testare WLTP. Sprintul de la 0 la 100 km/h in cazul acestui model este realizat in 6,1 secunde, iar viteza maxima este limitata tot la 200 km/h. Acumulatorul acestui model are o capacitate neta de 71 kWh. Pentru incarcarea acestei variante, BMW permite maximum 150 kW, dar la statiile de curent alternativ limita este tot de 11 kW.
In plus, diferenta de incarcare intre BMW iX xDrive50 si xDrive40 este faptul ca un nivel de incarcare al bateriei de 10% este atins in 10 minute, ceea ce este suficient pentru 150 de kilometri in xDrive50, respectiv 95 de kilometri in xDrive40.
BMW i4 este incadrat in zona premium a clasei medii
Cel de-al doilea model electric prezentat de BMW este i4 si acesta este incadrat in zona premium a clasei medii. Este un model de clasa medie mai spatios decat un Seria 3, dar care are o lungime de 4785 mm, o latime de 1852 mm si o inaltime de 1448 mm, in timp ce portbagajul sau ofera intre 470 si 1.290 de litri.
„Desi BMW nu ar confirma specificatiile speciale ale prototipului pe care l-am condus, am ghici ca este cea mai puternica dintre cele doua variante i4, M Performance i4 M50. Am ajuns la aceasta concluzie deoarece, spre deosebire de versiunea standard eDrive40, care va fi doar cu tractiune spate, am putut simti ca motorul frontal suplimentar al prototipului ne ajuta iesim din viraje stranse. Verva cu care masina noastra de test a accelerat, de asemenea, a fost mai mult in concordanta cu cei 536 de cai putere a M50, mai degraba decat 335 de cai ai eDrive40. BMW bifeaza un timp incredibil de demaraj de la zero pana la 62 mile / h de 3,9 secunde pentru M50 si de 5,7 secunde pentru eDrive40”, scriu profesionistii care au facut drive-testul.
„Toate i4-urile au arcuri elicoidale fata si arcuri pneumatice autonivelante spate, M50 adaugand amortizoare adaptive. Directia asistata electric este putin linistita la feedback, dar intotdeauna precisa in raspunsurile sale, indiferent de modul de conducere selectat”, precizeaza cei de la caranddriver.com.
La fel ca iX, va primi si o varianta dezvoltata de BMW M, insa aceasta este disponibila inca de la momentul lansarii. Respectivul model se va numi BMW i4 M50 si va avea o putere maxima combinata de 500 de cai-putere, un sasiu specific M si va putea parcurge pana la 510 kilometri (conform ciclului de testare WLTP). Acest model vine in standard cu tractiune integrala, furnizata de cele doua motoare din dotare – unul pe puntea fata si unul pe puntea spate.
BMW i4 va primi si o varianta numita eDrive40, care va fi echipata cu tractiune spate si va asigura o putere de 340 CP si o autonomie de pana la 590 de kilometri. La fel ca iX, BMW i4 poate fi incarcat cu o putere de pana la 200 kW de la o priza de inalta putere. Aceasta varianta are viteza maxima limitata la 190 km/h si poate sprinta de la 0 la 100 km/h in 5,7 secunde. Acumulatorul lui BMW i4 are o capacitate neta de 80,7 kWh.
Una peste alta, i4 pare a fi exact ceea ce ar trebui sa fie: un BMW electric, scriu cei de la caranddriver.com. Spre deosebire de i3, cu exceptia grilei sale masive din seria 4, i4-ul afiseaza un stil conservator care reprezinta adaptarea masinii electrice la curentul luxului modern de performanta. Ne arata cat de departe s-a deplasat jocul pe piata de masini electrice spre mainstream acum, cand marci precum BMW o iau in serios. In acest sens, i4 ar putea, la fel ca seria 3 dinaintea sa, sa devina un punct de referinta pentru segmentul electric-sedan sport.
In cazul lui BMW i4, toate datele prezentate mai sus sunt preliminare, inaintea omologarii finale de tip. Ulterior, vor sosi datele tehnice finale, precum si preturile – inclusiv cele pentru piata din Romania.