AUTOSTRADA PLOIESTI-BRASOV, LA UN NOU INCEPUT, DUPA 17 ANI DE AVIZE – Presedintele CJ Brasov: „Sa speram ca vom avea cat mai repede sansa de a da ordin de incepere”

Adrian Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov, spune ca proiectul Autostrada Ploiesti-Brasov are in fata un nou inceput si isi pune sperantele in cooperarea si sprijinul interinstitutional. Acesta a declarat ca speram sa aiba cât mai repede sansa de a da ordin de incepere a lucrarilor. Cu atat mai mult cu cat au trecut 17 ani in care s-au eliberat avize si, certificate de urbanism, dar proiectul a intampinat blocaje institutionale.

Mai mult, acesta da asigurari ca va face ”lobby” la CNAIR sa fie finalizat drumul de pe Valea Doftanei, pentru ca soferii care doresc sa ajunga in Brasov fara a se opri pe Valea Prahovei sa aiba o ruta alternativa la DN 1. Studiul de fezabilitate este gata, se lucreaza la obtinerea avizelor, precizeaza acesta.


Acum avem in fata un nou inceput. Intr-adevar, au trecut 17 ani in care stim cu totii ca localitatile de pe raza pe care se va implementa aceasta autostrada au intâmpinat fel si fel de restrictii, diverse persoane care aveau tot felul de planuri de dezvoltare in planurile respective, sa obtina aviz de la CNAIR. Din pacate, suntem la un nou inceput. A mai existat o intentie in urma cu aproximativ trei ani de zile, ne-am intalnit la Busteni la vremea respectiva se dorea a fi reluat de Banca Mondiala pentru a fi implementat. Ulterior stim cu totii ca a urmat un parteneriat public-privat care nu a dat niciun fel de rezultat. Sa speram ca de aceasta data aceasta sedinta va duce la o finalizare a unei documentatii bune si in acelasi timp sa speram ca vom avea cat mai repede sansa de a da ordin de incepere si de a implementa acest proiect”, a afirmat Adrian Vestea, intr-un interviu publicat pe site-ul autostrazii.

Este foarte important traseul pe care va fi implementat acest proiect, deoarece in ultimii 17 ani s-au emis foarte multe autorizatii de constructii, s-au emis certificate de urbanism, adauga el.

Adrian Vestea si-a exprimat increderea in finalizarea corecta a documentatia pentru proiectul vizat.

Ar fi foarte important sa gasim o solutie, in asa fel incat documentatia pentru alinierea contractului de lucrari sa fie facuta cat mai bine si sa nu mai avem niciun fel de blocaje. Rugamintea mea este de coordona pe tot teritoriul judetului Brasov, in asa fel incat birourile de urbanism si amenajarea teritoriului in asa fel incat sa avem un traseu cat se poate de bun. De asemenea, voi face in continuare lobby la Compania Nationala de Investitii sa reusim sa finalizam drumul de pe Valea Doftanei, chiar daca vom avea organizare de santier pe DN 1. Cred ca ne dam seama cu totii ce se va intampla pe perioada in care aceste lucrari urmeaza sa fie puse in opera. Si atunci cei care doresc sa ajunga in Brasov nu au neaparat nevoie de a se opri pe Valea Prahovei si de a avea o varianta alternativa. Avem studiul de fezabilitate gata, se lucreaza la obtinerea avizelor”, a precizat Adrian Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov.

Pe 11 martie 2021, in prezenta ministrului Catalin Drula, reprezentantii CNAIR au inmânat Ordinul de Incepere pentru serviciile necesare completarii/revizuirii Studiului de Fezabilitate, elaborarii Proiectului Tehnic, pentru Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov. Demersul se inscrie in seria procedurilor initiate in urma semnarii in data de 12 februarie 2021, de catre CNAIR cu CONSITRANS S.R.L. a contractului pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov”.

Studiul de Fezabilitate are in vedere o analiza multicriteriala a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioada de perspectiva de 30 de ani si investigatii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc).

Contractul va cuprinde si o evaluare a impactului asupra mediului, o analiza cost-beneficiu si realizarea unui model financiar al proiectului.

Articolul precedentCUM VA ARATA RETEAUA DE METROU IN 2026, CONFORM PNRR – Extinderea retelei de metrou din Bucuresti si metroul din Cluj vor insuma 12,7 km si 15 statii noi
Articolul următor6,4 MILIOANE LEI PENTRU TERENURILE DE SUB AUTOSTRADA PLOIESTI-BUZAU – 2.566 imobile expropriate pentru realizarea autostrazii de 63 km

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.