LICITATIE DE 5 MILIARDE LEI, DAR FARA BANI– CNAIR lanseaza procedura pentru executia autostrazii Ploiesti – Buzau, dar spune ca va obtine finantarea abia in toamna

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitatie lucrarile de executie a autostrazii Ploiesti – Buzau, cu cele trei loturi: Dumbrava-Mizil, Mizil-Pietroasele si Pietroasele – municipiul Buzau.

Potrivit anuntului publicat de CNAIR luni, 31 mai, in Sistemul Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), valoarea totala a contractului este estimata intre 4,290 miliarde de lei si 5,062 miliarde de lei, fara TVA.

Obiectul contractului il reprezinta executia lucrarilor pentru Autostrada Ploiesti – Buzau, in lungime de 63,25 km : – LOT 1: Dumbrava – Mizil, km 0+000 – km 21+000, in lungime de 21 km; – LOT 2 : Mizil – Pietroasele, km 21+000 – km 49+350, in lungime de 28,35 km; – LOT 3 : Pietroasele – Buzau, km 49+350 – km 63+250, in lungime de 13,90 km”, se arata in anuntul publicat de CNAIR pe SEAP.

Costul lucrarilor pentru lotul 1 este estimat intre 1,655 miliarde de lei si 1,952 miliarde de lei, fara TVA, pentru lotul 2 la 1,475 miliarde de lei si 1,741 miliarde de lei, fara TVA, iar pentru lotul 3 valoarea este cuprinsa intre 1,160 miliarde de lei si 1,369 miliarde de lei, fara TVA.

Termenul limita pentru depunerea ofertelor este 4 august 2021

Tipul procedurii este licitatia deschisa, iar achizitia nu implica incheierea unui acord-cadru. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 4 august 2021, ora 15:00, data la care acestea vor fi deschise.

CNAIR estimeaza ca va obtine finantarea necesara semnarii contractului in trimestrul IV al anului 2021.

Duratele contractelor pentru fiecare lot in parte este de 80 luni si cuprinde: 20 luni perioada de executie a lucrarilor si 60 de luni perioada de garantie a lucrarilor.

Durata contractelor de lucrari poate varia in functie de perioada de garantie a lucrarilor ofertata de operatorii economici desemnati castigatori”, precizeaza Compania de Drumuri.

Ofertantii trebuie sa demonstreze ca cifra de afaceri totala in ultimii trei ani este de 450 milioane lei

Potrivit anuntului, „Ofertantul trebuie sa demonstreze ca cifra de afaceri anuala totala, in fiecare dintre exercitiile financiare aferente anilor 2018, 2019 si 2020, a fost de minim 450.000.000 Lei”.

In conditiile in care acelasi ofertant participa/ depune oferte pentru mai multe loturi in cadrul prezentei proceduri de atribuire (de exemplu: pentru Lotul 1 si Lotul 2; SAU pentru Lotul 1 si Lotul 2 si Lotul 3 ; SAU pentru Lotul 1 si Lotul 3 ; SAU pentru Lotul 2 si Lotul 3), acesta va trebui sa demonstreze indeplinirea in mod cumulativ a cifrei de afaceri pentru fiecare an in parte, aferente loturilor in cadrul carora a depus oferte, mai precizeaza CNAIR.

Compania de drumuri mai precizeaza ca procedura de achizitie publica este initiata sub incidenta urmatoarei conditii: incheierea contractului de achizitie publica este conditionata de obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/sau fonduri europene nerambursabile, semnarea contractului fiind posibila doar in situatia in care se respecta dispozitiile referitoare la angajarea cheltuielilor din bugetele care intra sub incidenta legislatiei privind finantele publice.

In cazul in care, indiferent de motive, obtinerea/aprobarea finantarii lucrarilor din fonduri de la bugetul de stat si/sau fonduri europene nerambursabile nu se realizeaza si/sau cererea/contractul de finantare nu va acoperi valoarea ofertei desemnate castigatoare, autoritatea contractanta va aplica prevederile art. 212 alin (1) lit. c) teza a II-a din Legea 98/2016, fiind imposibila incheierea contractului de achizitie publica, se spune in anunt.

Articolul precedentTAROM SI CFR PE MASA CONSILIULUI CONCURENTEI – Bogdan Chiritoiu, interviu pentru Lumea Infrastructurii: „CFR Marfa va ramane cu contractele sale viabile. Acum factureaza, dar nu incaseaza niciodata. Planul de restructurare al Tarom este analizat de catre CE. Finalizam acest caz in cateva luni”
Articolul următorSTUDIILE GEOTEHNICE IMATURE BLOCHEAZA INVESTITIILE IN INFRASTRUCTURA – Directorul general al CNAIR Mariana Ionita: ”Nu avem documentatii mature”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.