TRENURILE CARE MERG PE SUB CANALUL MANECII SCAPA DE FALIMENT – Compania a gasit finantare de 290 milioane euro

Compania Eurostar, care opereaza trenurile de mare viteza care fac legatura intre Londra si Paris prin tunelul de sub Canalul Manecii, a ajuns la un acord de finantare cu actionarii si bancile pentru a evita un faliment iminent, informeaza AFP.

Compania arata ca i-a scazut considerabil numarul de clienti, mai mult decat oricarui alt operator feroviar sau oricarei companii aeriene concurenta. Eurostar avea nevoie absoluta de noi fonduri pentru a evita intrarea in insolventa la finele lunii mai sau inceputul lunii iunie.

Eurostar efectueaza in prezent doar o singura cursa dus-intors pe zi pe ruta Paris-Londra, in loc de 15 curse inaintea pandemiei.

Eurostar a precizat insa ca finantarea gasita, in valoare de 250 milioane de lire sterline (290 milioane de euro), ii va permite sa faca fata obligatiilor financiare pe termen scurt şi mediu.

Acordul anuntat saptamana aceasta cuprinde un aport de capital de 50 milioane de lire sterline din partea actionarilor Eurostar, un imprumut de 150 milioane de lire sterline garantat de aceiasi actionari si 50 de milioane de lire sub forma de facilitati de credit existente care au fost restructurate. Sindicatul bancar care a venit în ajutorul Eurostar cuprinde bancile Export Development Canada, Barclays, Credit Agricole Corporate and Investment Bank, Societe Generale, Natwest si BNP Paribas.

„Angajamentul financiar puternic al actionarilor si al bancilor este factorul cheie care ne va permite sa relansam activitatea pe masura progreselor asteptate in gestionarea pandemiei de Covid-19”, spune directorul general de la Eurostar, Jacques Damas.

Directorul general de la SNCF Voyageurs, Christophe Fanichet, a salutat si el acordul de refinantare, despre care a spus ca este o etapa importanta „pentru a asigura viitorul Eurostar si al calatoriilor intre continent si Marea Britanie”.

Compania Eurostar este detinuta in proportie de 55% de compania nationala de cai ferate din Franta, SNCF, restul actiunilor fiind detinute de Caisse de depot et placement du Quebec (30%), fondul britanic Hermes Infrastructure (10%) si compania nationala de cai ferate din Belgia (5%).

Eurostar are de suferit si de pe urma faptului ca in Marea Britanie este perceputa ca fiind o companie publica franceza, in timp ce in Franta este considerat ca o companie britanica deoarece are sediul social la Londra. Astfel, nu are dreptul la ajutoare directe sau la imprumuturi garantate de stat, cum a fost cazul cu companiile aeriene.

Compania estimeaza ca incepand cu data de 27 mai sa isi extinda oferta la doua curse dus-intors pe zi pe ruta Londra-Paris, urmand ca de la finele lunii viitoare sa introduca o a treia cursa. Ulterior, Eurostar „va creste progresiv frecventa curselor pe parcursul verii, in functie de relaxarea restrictiilor de calatorie”.

Inainte de declansarea pandemiei, Eurostar oferea intre 15 si 18 curse pe zi intre Londra si Paris si aproximativ zece curse pe relatia Londra-Bruxelles, dintre care trei erau prelungite pana la Amsterdam.

Un alt obiectiv este fuziunea Eurostar cu compania franco-belgiana Thalys, detinuta in proportie de 60% de SNCF din Franta si 40% de SNCB din Belgia, o operatiune anuntata in toamna lui 2019 si care se estimeaza ca va fi incheiata pana la finele acestui an.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.