DRULA FACE RECAPITULAREA LA INFRASTRUCTURA – Livram in 2021 un sector din drumul expres Craiova-Pitesti, incepem Lotul 3 din A0 in iunie

Pana la sfarsitul anului 2021 va fi gata sectorul Bals-Slatina din drumul expres Craiova – Pitesti, in timp ce mai multe proiecte majore de infrastructura ar trebui sa intre in executie in iunie, a declarat Catalin Drula (foto), ministrul Transporturilor, in cadrul unei conferinte de specialitate. El a facut o „recapitulare” a stadiului actual al proiectelor de infrastructura.

Ministrul a mai vorbit despre licitatii restranse foarte mari aflate in derulare si de proiectele ce vor fi lansate anul acesta. La 18 2021, Romania avea o absorbtie de 1,7 miliarde lei pe zona de proiecte de infrastructura din fonduri europene la nivelul ministerului Transporturilor, a mai spus Drula. Intre proiectele care ar putea demara in luna iunie sunt: lucrarile şi pe lotul 3 din Autostrada A0 Sud, tronsonul Pitesti-Curtea de Arges, de altfel lot important al Autostrazii Sibiu-Pitesti, precum si drumurile de legatura de la Podul de la Braila.

Am facut o comparatie cu anii trecuti, dar am ca borna sfarsitul lunii mai. Suntem cu 15% peste cat eram anul trecut la sfarsitul lunii, dublu fata de 2019 si triplu fata de 2018”, a precizat ministrul.

„Prioritar in mandatul meu sunt investitiile. Rezulatele pe care le avem in aceasta a cincea luna a anului arata asta: avem o absorbtie – termenul tehnic pentru sumele care au fost cheltuite si prin urmare investite in proiecte de infrastructura – de 1,7 miliarde lei la nivelul 18 mai. Am facut o comparatie cu anii trecuti, dar am ca borna doar sfarsitul lunii mai, deci nu e chiar egala comparatie. Cele 1,7 miliarde lei pe anul acesta vor mai creste pana la sfarsitul anului si suntem cu 15% deja, la 18 mai, peste cat eram anul trecut la sfarsitul lunii, dublu fata de anul anterior, 2019, si de 3,3 ori mai mult decat in 2018. Suntem intr-o crestere de absorbtie si de investitii in infrastructura rutiera, avem proiecte mari in derulare, fie ca vorbim de drumul expres Craiova-Pitesti, fie ca vorbim despre Podul suspendat de la Braila, despre Autostrada A1 Sibiu-Pitesti, despre Autostrada A3 Transilvania, despre Centura Sud A0 a Bucurestiului, unde am fost chiar ieri pe santier”, a declarat joi ministrul Transporturilor, la Videoconferinta News.ro „RoInvest”.

Ce lucrari majore de infrastructura incep in luna iunie

El a adaugat ca la sfarsitul anului 2021, ar trebui ca, mergand de la Pitesti la Craiova sau de la Craiova la Pitesti, romanii sa nu mai fie nevoiti sa intre in localitatile Bals si Slatina.

Un mare castig pentru aceste localitati care scapa de un trafic ingrozitor de tranzit, un mare castig pentru siguranta rutiera”, a spus el.

In iunie, ministerul Transporturilor vrea ca lucrarile sa inceapa si la lotul 3 din autostrada A0 Sud.

Avem un constructor grec care a mers destul de lent cu partea de proiectare. Alt proiect care ne asteptam sa intre in executie in teren in luna iunie este Pitesti-Curtea de Arges, lot important, al Autostrazii Sibiu-Pitesti. La fel, drumurile de legatura de la Podul de la Braila. De asemenea, pentru licitatii care sunt in curs, pentru selectarea unor contractori, ne luptam pentru termene cat mai scurte, astfel incat sa fie semnate contractele. Suntem pe ultima suta de metri cu lotul dintre Curtea de Arges si Tigveni, lotul 4 din Autostrada Sibiu-Pitesti, unde avem de semnat cu un constructor austriac, dar mai sunt inca niste contestatii finale. Avem ultimul lot, care nu e contractat inca, din drumul expres Craiova-Pitesti, cel dinspre Pitesti, Autostrada A1, lotul 4, avem pe Autostrada A0 Nord loturile 1 si 3”, a adaugat el.

Catalin Drula: Loturile 2 si 3 Sibiu – Pitesti sunt proiecte gigantice pentru Romania

Sunt licitatii foarte mari in derulare, care sunt cu precalificare, fiind licitatii restranse, a mai declarat Catalin Drula, ministrul Transporturilor, intr-o conferinta organizata de News.ro.

Zilele acestea iese licitatia pentru Craiova-Lugoj, a cincea din trecerile Carpatilor, care eu consider ca sunt foarte importante, finalizam documentatiile tehnice pentru Autostrada A7, intre Ploiesti si Pascani, primul sector de la Ploiesti la Buzau va fi scos zilele urmatoare la licitatie pentru executie. In august va fi probabil sectorul urmator, de la Buzau la Focsani, iar urmatoarele, de la Focsani la Bacau si de Bacau la Pascani ar urma spre sfarsitul anului”, a mai spus oficialul..

In ce priveste Sibiu – Pitesti loturile 2 si 3, exista o faza de emitere a candidaturilor dupa care se selecteaza un shortlist, licitatia fiind in faza finala in care s-au cerut documentele pentru cei preselectati explica Drula. Aici este vorba despre proiectele cu adevarat foarte grele in Valea Topologului si Valea Oltului, fiecare in valoare de 1 miliard de euro – practic proiecte gigantice pentru Romania, a mai spus Drula.

Drula a precizat ca vorbea cu colegii dimineata sa vada daca aceasta procedura „prin care se cer caziere peste caziere, desi urmeaza inca o faza de depunere de oferte si evaluare tehnica e una care ar putea fi corectata”. Potrivit acestuia, la nivelul Guvernului se lucreaza la mai multe propuneri de eficientizare a legislatiei de achizitii publice.

Ministrul mai anunta ca s-au lansat studii de fezabilitate si proiectul tehnic pentru:

Autostrada A8, pentru sectorul dintre Targu Neamt – Iasi pana la podul peste Prut de la Ungheni;

Bucuresti – Alexandria, un sector extrem de aglomerat cu trafic foarte mare;

Brasov – Fagaras, parte din Autostrada A13, un sector care e facuse parte din Autostrada Transilvania. A fost un contract cu Bechtel care a ramas foarte mult timp in sertar;

In curand iese licitatia pentru Craiova – Lugoj, a cincea din cele trei treceri ale Carpatilor care consider ca sunt foarte importante.

Se finalizeaza documentatiile tehnice pentru Autostrada A7 intre Ploiesti si Pascani. Primul proiect de la Ploiesti la Buzau va fi scos zilele urmatoare la licitatie pentru executie. De daca aceasta avem proiectul tehnic. In august probabil va fi sectorul urmator: de la Buzau la Focsani. De la Focsani la Bacau si de la Bacau la Pascani ar urma la sfarsitul anului.

In iunie ministerul transporturilor vrea sa finalizeze Sibiu – Fagaras, un proiect la care se lucreaza la partea de studiu de fezabilitate de 5-6 ani.

Articolul precedentROMANIA CERE 600 MILIOANE DE EURO PENTRU METROU IN PNRR – Drula: Capitala are mare nevoie de mai multe linii de metrou, Clujul e in discutii
Articolul următorCNAIR MERGE MAI DEPARTE CU SECTORUL DE AUTOSTRADA BRASOV-FAGARAS – Proiectul a fost tinut la sertar ani de zile

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.