ROMANIA CERE 600 MILIOANE DE EURO PENTRU METROU IN PNRR – Drula: Capitala are mare nevoie de mai multe linii de metrou, Clujul e in discutii

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula (foto), spune ca in actualele negocieri privind Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) sunt prevazute 600 de milioane de euro pentru metroul din Bucuresti si din Cluj, programul urmand sa fie aprobat de Comisia Europeana in iunie. Capitala are mare nevoie de mai multe linii de metrou, intre care magistrala M5, continuarea M4 si linia M7 din Colentina in Ravova.

Ministrul Transporturilor a reamintit ca metroul spre Otopeni, asa cum a fost proiectat, nu conecteaza aeroportul direct si ca mai sunt de parcurs 3 kilometri cu autobuzul. In plus, magistrala ar strabate si o zona cu densitate mica a populatiei. El a mai explicat ca se pune problema daca aceasta investitie de 700 de milioane de euro este utila in aceasta forma, mai ales ca Bucurestiul are mare nevoie de alte linii de metrou, asa cum au afirmat si primarii de sector si primarul general.

Bucurestenii au mare nevoie de alte linii de metrou, ca magistrala M5, care traverseaza de la est la vest Bucurestiul, continuarea de la Gara de Nord spre sud a liniei M4, chiar si de linia M7, acea diagonala din Colentina pana in Rahova. Sunt linii necesare, care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea de la statia Tokyo la Aeroportul Otopeni este cea mai mica din Bucuresti. Toate acestea ridica intrebari asupra fezabilitatii. La liniile de metrou nu costa doar constructia, costa operarea foarte mult. Cea deschisa in Drumul Taberei costa 175 de milioane (de lei, n.r.) pe an, recuperam 25 de milioane din bilete, deci 150 este subventie”, a spus ministrul Drula, citat de Digi 24.

Programul va fi depus la sfarsitul lunii mai si urma sa fie aprobat de Comisia Europeana in iunie. Romania aloca transporturilor cele mai multe fonduri din PNRR – 8, 5 miliarde de euro. Ramane de vazut daca va si primi ok-ul Comisiei Europene in conditiile in care autostrazile nu se incadreaza la capitolul proiecte verzi.

In ceea ce priveste Clujul, in discutiile actuale, pentru ca nu e finalizat – programul se va depune la sfarsitul acestei luni si vom avea o eventuala aprobare in iunie – sunt prevazute 300 de milioane (de euro, n.r.) pentru Cluj si 300 de milioane pentru Bucuresti. 600 in total, din discutiile pe care le-am avut cu ministrul Ghinea pentru liniile de metrou”, a spus Catalin Drula.

La randul sau, ministrul Fondurilor Europene, Cristian Ghinea, declara recent ca investitiile in metrou nu vor intampina probleme la Comisia Europeana pentru ca sunt incadrate la investitii verzi. In ceea ce priveste metroul de la Cluj-Napoca, ministrul a precizat ca aici mai trebuie vazut daca intreaga investitie va reusi sa se incadreze in PNRR, fiind vorba despre o lucrare mare, care va necesita un timp pe masura.

Sunt cele doua orase care pot sa aiba metrou, deocamdata, in Romania, Cluj si Bucuresti (…) Aceste scenarii sunt discutate in congruenta cu Ministerul transporturilor, care are in grija metroul de la Bucuresti. Pana pe 31 mai vom sti cat se va face si din metroul de la Cluj si cat din noua magistrala din PNRR. Alocarea este acolo. Ramane sa stabilim indicatorii pentru fiecare. Va fi ceva si acolo. Nu pot sa spun cat anume din metroul de la Cluj”, a explicat ministrul Fondurilor Europene in cadrul unei dezbateri recente privind PNRR organizata de Expert Forum.

Romania trebuie sa elaboreze proiectele pentru banii din PNRR pana cel tarziu in 2023 si sa atraga toti banii pana in 2027.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.