CASELE SI POMII, O PROBLEMA PENTRU VIITOAREA AUTOSTRADA PLOIESTI-BRASOV – Geograful Consitrans a prezentat traseul celei mai amanate sosele din Romania evidentiind dificultatile de constructie

Vizita de perspectiva efectuata pe Autostrada Ploiesti-Brasov. Marti, 20 aprilie 2021, reprezentanti ai prestatorului (Consitrans) si ai beneficiarului (CNAIR) au efectuat o vizita pe teren pentru parcurgerea tuturor optiunilor de traseu din faza de proiectare ale viitoarei autostrazi Ploiesti – Brasov. Cu aceasta ocazie, geograful Consitrans Andrei Anghel a explicat punctele importante prin care va trece viitoarea autostrada.

Ne aflam in zona de debuseu a Paraului Valea Larga, afluent de dreapta a Raului Prahova, in zona statiei CF Halta Valea Larga, in zona km 123. Autostrada pastreaza un paralelism cu calea ferata, urmand ca in imediata vecinatate, catre nord, sa supratraverseze calea ferata si sa se apropie de zona Sinaia Sud, unde – asa cum se stie – se doreste amenajarea unui tunel. La zona km 124, traversare peste calea ferata CF 300 si peste Raul Prahova, prin pasaj, si aproape de intrarea in viitorul tunel Sinaia. In zona km 129 + 500m, dupa actul din 2006, in zona de confruenta Valea Rea cu Prahova, Valea Rea fiind afluent de stanga, traseul autostrazii ar trebui sa iasa undeva din tunel in aceasta parte, pe versantul stang al Vaii Rele si respectiv stang al Prahovei, si sa se inscrie intr-un aliniament paralel cu calea ferata catre cartierul Cumpatu, tot Sinaia Est”, spune Andrei Anghel, geograf la Consitrans.

Imobilele de pe traseu, o problema

In cadrul vizitei sale, acesta a subliniat ca traseul prezinta si o serie de constrangeri, facand referire la imobilele care se afla pe traseu, cautandu-se in acest moment „alternative” pentru zona Poiana Tapului – Muntele Zamora, unde sunt desfasurate mai multe case:

In continuarea traseului catre Brasov, dupa traversarea caii ferate, amenajarea unui nod rutier. In zona km 133 + 800m, pe versantul stang al Vaii Prahovei, in apropierea cartierului Poiana Tapului, cautam o noua alternativa care sa ocoleasca toata zona rezidentiala Poiana Tapului, undeva prin zona de sud, sud-est si est, printr-o solutie care sa strabata Muntele Zamora si sa iasa abia in capatul de nord al orasului Busteni, in zona de confluenta a Vaii Fetei cu Valea Prahovei, undeva Nord Busteni – Sud Azuga”, a adaugat el.

Vizita a ajuns conform filmarilor postate pe site-ul autostrazii – ploiesti-brasov.ro – la km 141, in zona de confluenta a Paraului Grecu cu Prahova, undeva la nord-vest de Azuga:

Avem o zona relativ depresionara a celor doua rauri principale, Azuga si Prahova, nu sunt probleme ca acelea intalnite in zona Sinaia-Busteni, legat de structuri, dar ca si zona montana, implica un studiu mai amanuntit asupra terenului”, a precizat geograful.

Defrisari in numele proiectului fantoma

Avansand pe traseu in jurul kilometrului 146, zona nodului Predeal, georgraful Consitrans a subliniat ca si in acest permietru se afla cateva „constrangeri”. De aceasta data vorbim despre defrisari si legaturile cu drumurile nationale:

Zona implica cateva constrangeri legat de terenuri, de defrisari, de asigurarea tuturor legaturilor cu cele doua drumuri nationale: DN 1 si DN 73A. Autostrada vine din dreapta caii ferate, respectiv a Raului Prahova, fara sa traverseze aceste doua artere, nici DN, nici calea ferata, urmand ca in traseul acesteia, aliniamentul autostrazii sa se inscrie pe asa-zisul Parau al Rasnoavei catre zona Parual Rece, catre orasul Rasnov, foarte aproape de confluenta urmatorului parau al Vaii Leuca”, a mai spus Andrei Anghel.

Foarte aproape de DN 73A, cu legatura de la DN 1, adica din Valea Prahovei catre depresiunea Brasovului, va fi viitorul traseu al autostrazii Comarnic-Brasov, in zona Paraul Rece. Aici autostrada va urmari un aliniament in coborare, de la est la nord-vest, catre Rosnov, pe directia vestica.

Allen Coliban, primarul din Brasov: „Daca e sa vorbim despre autostrada Bucuresti-Brasov, primul gand care imi vine in minte se refera la termenele vehiculate de-a lungul timpului, iar cel pe care mi-l amintesc este 2003”

Proiectul, astfel cum este pus in aplicare in acest moment de Ministerul Transporturilor a fost apreciat de primarul municipiului Brasov, Allen Coliban, care a precizat ca dupa zeci de ani exista in sfarsit o initiativa de transparentizare a evolutiei proiectului, amintind ca ultimul termen dat pentru finalizarea acestuia era 2003:

Daca e sa vorbim despre autostrada Bucuresti-Brasov, primul gand care imi vine in minte se refera la termenele vehiculate de-a lungul timpului, iar cel pe care mi-l amintesc este 2003. Se vorbea despre acest an ca fiind cel al finalizarii autostrazii. Sunt convins ca putem sa facem un site intreg de bancuri pe aceasta tema si de amintiri pe care sa le depanam impreuna, dar iata ca zeci de ani de la acel moment avem in sfarsit o initiativa a Ministerului Transporturilor de transparentizare a evolutiei acestui proiect”, a explicat primarul din Brasov.

Pe 11 martie 2021, in prezenta ministrului Catalin Drula, reprezentantii CNAIR au inmanat Ordinul de Incepere pentru serviciile necesare completarii/revizuirii Studiului de Fezabilitate, elaborarii Proiectului Tehnic, pentru Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov.

Demersul se inscrie in seria procedurilor initiate in urma semnarii in data de 12 februarie 2021, de catre CNAIR cu CONSITRANS S.R.L.  a contractului pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov”.

Studiul de Fezabilitate are in vedere o analiza multicriteriala a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioada de perspectiva de 30 de ani si investigatii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc).

Contractul va cuprinde si o evaluare a impactului asupra mediului, o analiza cost-beneficiu si realizarea unui model financiar al proiectului.

Am cerut managementului CNAIR sa accelereze toate procedurile, astfel incat sa nu mai inregistram nici macar o zi intarziere in derularea contractelor gestionate de companie. Daca timp de 30 de ani, au fost stabilite termene ce nu au fost respectate, astazi suntem in situatia in care nu ne mai permitem sa pierdem niciun moment. Numai asa vom putea sa ducem la capat proiecte precum cel de astazi, iar romanii sa aiba infrastructura pe care o merita. Am cerut antreprenorului o mobilizare exemplara si sa dea dovada de mult profesionalism. Sa ne dea livrabile permanent si sa aiba un bun dialog cu autoritatile locale. O sa fie un proiect transparent unde toata lumea o sa stie, la zi, stadiul implementarii”, a spus ministrul Catalin Drula, la acea data.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.