Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” – SA a publicat miercuri, 14 aprilie, pe pagina web a Sistemului Electronic de Achizitii Publice (SEAP) un anunt de lansare a licitatiei pentru servicii de consultanta si supervizare a proiectarii si executiei lucrarilor de modernizare a liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera, Lot 1. Valoarea totala estimata a contractului este de aproximativ 7 milioane de lei.
Tipul procedurii este licitatie deschisa, iar termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 13 mai 2021, potrivit anuntului publicat pe SEAP. Obiectivul de investitii „Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera”, Lot 1 – Redeschiderea circulatiei feroviare pe pod peste raul Arges, intre Vidra si Comana face parte din Master Planul General de Transport al Romaniei (MPGT) si finantarea va fi asigurata din fonduri POIM, Axa Prioritara (AP) 1. Imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T si a transportului cu metroul. Durata estimata a proiectului este de 91 de luni.
„In cadrul serviciului de consultanta si supervizare in domeniul managementului executiei si pentru verificarea executiei lucrarilor de constructii si instalatii aferenta obiectivului de „Modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontiera, Lot 1 – Redeschiderea circulatiei feroviare pe pod peste raul Arges, intre Vidra si Comana”, contractantul va desfasura activitati de coordonare, consultanta si supervizare. Lucrarile supervizate sunt situate intre Vidra si Comana (inclusiv statia Comana), intre km 18+180 (capatul Y al statiei Vidra) si km 30+200 (capatul Y al statiei Comana)”, se mai arata in anuntul publicat de CFR SA pe SEAP.
Potrivit anuntului, cele mai importante lucrari sunt la:
- Pod km 23+607 (km proiectat 23+602, existent conform studiilor topo 23+577) peste raul Arges, intre Haltele Vidra si Gradistea si asigura supratraversarea caii ferate peste raul Arges. In zona raului Arges, traversarea va fi asigurata printr-o suprastructura de cale simpla, tip grinda cu zabrele cu calea jos, cu deschiderile 70,00+145,00+70,00m, cuva de balast. Pe malul stang al Argesului (directia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30,00m. Pe malul drept al Argesului (directia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30,00m si 3 deschideri de cate 33,00m.
- Pod km 18+265 peste raul Sabar,
- Pod km 18+402 peste raul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45,00m
- Pod km 28+375 peste raul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70,00m.
Datorita perioadei lungi, de circa 14 ani, in care linia nu a fost exploatata si intretinuta, rezulta necesitatea executarii unor lucrari de punere in siguranta (lucrari de intretinere si reparatii), suplimentare fata de cele aferente Lotului 1 – „Redeschiderea circulatiei feroviare pe pod peste raul Arges, intre Vidra si Comana”, potrivit CFR SA. Contractantul/ Supervizorul va desfasura o prima activitate in ceea ce priveste studierea, verificarea si insusirea studiului de fezabilitate pus la dispozitie de Entitatea Contractanta. Dupa realizarea proiectului tehnic si a detaliilor de executie de catre Antreprenor, Contractantul/ Supervizorul va desfasura activitati specifice pentru verificarea proiectului tehnic si a detaliilor de executie aferente lucrarilor ce urmeaza a fi executate, cu includerea activitatilor echipei