DACIA, MASINA DE DOUA STELE, FARA PRETENTII – Euro NCAP: „Dacia Sandero Stepway si Logan au o specificatie de siguranta redusa… Sistemul de franare de urgenta de baza, exclusiv cu radar nu este conceput pentru a preveni accidentele cu pietoni sau biciclisti”

Dacia tinteste la nivelul de jos! Noile date publicate de Euro NCAP releva o siguranta redusa pentru modelele Dacia Sandero Stepway si Logan produse de marca „fara pretentii” Dacia. In urma testelor facute pe noul protocol de testare privind siguranta vehiculelor, Dacia Sandero – care este cel mai vandut model al marcii Dacia in Europa – a obtinut doua doua stele Euro NCAP, acelasi rating fiind atribuit si modelului Logan.

Organismul independent de testare a sigurantei Euro NCAP a aratat astfel ca sistemul de franare de urgenta de baza, exclusiv cu radar al celor doua modele Dacia reactioneaza numai la alte vehicule, insa nu poate preveni accidentele cu pietoni sau biciclisti, desi aceasta avertizare ar urma sa devina o cerinta obligatorie.

Secretarul general al Euro NCAP Michiel van Ratingen a punctat de altfel ca Dacia „si-a gasit piata si se tin de ea, dar un rating de doua stele arata o ambitie mica, chiar si pentru un produs cu costuri reduse”.

Criticand practic decizia constructorilor de la Dacia de a nu dota automobilele cu o camera foto, van Ratingen a subliniat ca aceasta nu este doar dezamagitoare, ci si „in mod clar neconcordanta cu piata”. Din acest motiv, secretarul general al Euro NCAP avertizeaza Dacia ca in curand vor trebui sa isi adapteze masinile astfel incat acestea sa respecte noul Regulament general de siguranta.

In schimb, modelele Skoda ENYAQ iV – primul vehicul complet electric de la Skoda – si Volkswagen ID.4, de asemenea vehicul electric, primesc fiecare un rating de cinci stele.

Redam in continuare comunicatul Euro NCAP:

Astazi, Euro NCAP face publice evaluarile de siguranta pentru trei masini noi si o varianta noua. Skoda ENYAQ iV si Volkswagen ID.4 primesc fiecare un rating de cinci stele. Dacia Sandero Stepway primeste un rating de doua stele, care se aplica si versiunii berline a vehiculului, Logan. Derivatul hibrid plug-in al Cupra Formentor evaluat luna trecuta este, de asemenea, adaugat la lista variantelor acoperite de ratingul de cinci stele al masinii respective.

ENYAQ iV este primul vehicul complet electric de la Skoda si foloseste aceeasi platforma MEB – platforma modulara VW Group pentru vehicule electrice cu baterie – care este utilizata pentru noul Volkswagen ID.4 si ID.3 testat de Euro NCAP anul trecut . Atat ENYAQ iV, cat si ID.4 au performante impresionante si sunt separate de nu mai mult de cateva puncte in diferitele domenii de evaluare. Cu structuri robuste pentru protejarea ocupantilor si bateria de inalta tensiune si airbagurile frontale, cortinei si airbagurile centrale, ambele masini obtin un scor de peste 90% pentru protectia ocupantilor adulti. In comparatie cu ID.3 mai mic, ID.4 si ENYAQ iV sunt mai atragatoare pentru cumparatorii de familii care doresc mai mult spatiu, iar potentialii proprietari vor fi linistiti cu note mari in protectia ocupantilor copiilor, precum si pentru protectia utilizatorilor vulnerabili ai drumurilor si pentru asistenta de siguranta. VW se potriveste, de asemenea, cu senzorul de avertizare local de pericol ca echipament standard pe ID.4, dar sistemul nu este inca disponibil pe ENYAQ iV.

In schimb, Dacia Sandero Stepway si Logan raman fidele etosului „fara pretentii” al marcii bugetare si au o specificatie de siguranta redusa. Sistemul de franare de urgenta de baza, exclusiv cu radar, reactioneaza numai la alte vehicule – in curand o cerinta legala -, dar nu este conceput pentru a preveni accidentele cu pietoni sau biciclisti si nu exista suport de banda. Cu toate acestea, protectia impotriva accidentelor este respectabila, cu performante care ar putea face masina pretabila pentru patru stele daca nu ar fi avut neajunsurile sale din alta parte.

Siguranta a continuat”, spune Michiel van Ratingen, secretarul general al Euro NCAP, „iar cei mai mari pasi in fata se fac acum prin utilizarea tehnologiei de varf pentru a preveni producerea accidentelor. In mod clar, Dacia si-a gasit piata si se tin de ea, dar un rating de doua stele arata o ambitie mica, chiar si pentru un produs cu costuri reduse. Decizia lor de a nu oferi o camera foto este in mod clar neconcordanta cu piata si dezamagitoare, deoarece Dacia este constienta ca masinile lor vor trebui in curand sa respecte noul Regulament general de siguranta. Skoda si VW, pe de alta parte, arata ce se poate realiza si Euro NCAP ii aplauda pentru ca le ofera clientilor lor cel mai inalt nivel de siguranta.”

Articolul precedentBUCURESTIUL, CONECTAT FEROVIAR CU BUDAPESTA – Autoritatile din Ungaria anunta licitarea ultimului tronson al liniei de cale ferata
Articolul următorLICITATIE PENTRU AEROPORTUL DE LA BRASOV – Se reface proiectul tehnic pentru aeroportul din centrul tarii. Finalizarea proiectului, amanata cu 2 ani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.