DACIA DA DETALII DESPRE CEL MAI SCUMP MODEL DIN ISTORIA SA – Cand va fi lansat Bigster si la ce pret va iesi pe piata

Dacia va lansa spre sfarsitul anului 2021 versiunea restilizata a modelului Duster. Producatorul auto mai anunta ca in 2022 pregateste lansarea crossover-ului de sapte locuri care inlocuieste Logan MCV, iar peste 3 sau 4 ani va scoate pe piata Bigster, cel mai mare, sofisticat si scump model din gama Dacia.

Dacia a anuntat la inceputul lui 2021 unul dintre cele mai importante modele din istoria sa, Bigster: un SUV de 7 locuri, cel mai mare si cel mai scump model din istoria producatorului autohton de automobile. Compania a prezentat in ianuarie conceptul Bigster, care este cu 25 de cm mai lung decat Duster si va avea si versiune hibrida. Modelul va costa in jur de 30.000 de euro, un prag de pret pe care Dacia il atinge in premiera.

Dacia testeaza o noua directie, cu modele mai scumpe

Intrebat daca Bigster va fi produs la Mioveni, Mihai Bordeanu, director general Dacia, a spus ca nu s-a luat o decizie, insa a adaugat ca da – cel mai mare model lansat vreodata de Dacia – ar putea fi produs in Romania.

Este posibil ca Bigster sa fie lansat inainte de 2025, spune Bordeianu, insa acest lucru depinde de mai multi factori.

Lucram la subiectul acesta. Bigster a fost prezentat cu un scop anume: de a explica strategia Dacia, de spune ce vrem sa facem: la fel de simplu, concentrare pe o singura platforma, intram pe segmentul C, adaugam valoare, suntem in limitele marcii Dacia, avem de-a face cu esentialul. Multi au spus ca masina este foarte cool, dar nu va putea fi lansata chiar maine, ea isi urmeaza planul de validare si de lansare, dar incercam sa o aducem un pic mai repede”, spune Mihai Bordeanu, cutat de hotnews.ro.

Ce modele va lansa Dacia in viitorul apropiat

  • Spring – Primele livrari vor fi in septembrie
  • Duster facelift – spre final de an
  • Crossover care inlocuieste Logan MCV – probabil in 2022
  • Logan si Sandero facelift – probabil 2024?
  • Duster facelift – 2024?
  • Bigster – 2024 sau 2025

Modele noi vom avea, nu este un secret. Bigster este o varianta Duster va fi reinnoit, vom avea apoi o noua masina care va inlocui fostul Logan MCV si Dokker (care se va opri curand). Noutati mai sunt si suntem in mijlocul unei lansari”, explica Mihai Bordeanu,

El a amintit ca la final de 2020 au fost lansate noile generatii Logan si Sandero, anul acesta este lansat Spring, dar va fi lansat si Duster restilizat care va avea si versiune cu cutie automata. Reamintim ca in toamna a fost lansat si un Duster Pick-up carosat de Romturingia, masina care costa 22.500 euro.

Modelul care va inlocui Logan MCV nu va veni anul acesta, dar presa franceza a scris ca 2022 ar fi mai probabil pentru un crossover de sapte locuri. Nu se stie unde va fi produs acest model, dar va exista o concurenta intre Mioveni si cele doua uzine din Maroc.

Productia Dacia a scazut cu aproape 30% la Mioveni in 2020

Anul trecut Renault a produs in Maroc 277.000 de vehicule, putin mai mult decat la Mioveni. Uzina de la Tanger a produs 210.000 masini, iar cea de la Casablanca, 67.000. Cele doua uzine exporta in 73 de tari, dar trebuie spus ca productia lor a scazut anul trecut cu 30%.

Anul acesta ponderea Romaniei in totalul productiei Dacia va scadea probabil, in conditiile in care va fi produsa si prima Dacie in China si ar putea sa creasca si productia uzinelor din Maroc.

Directorul general al companiei spune ca Romania este in continuare foarte importanta pentru grup, uzina de la Mioveni este specializata pe Duster ”un model cu valoare adaugata”, dar produce si Sandero, un model care se vinde bine in Europa de Vest.

Ponderea GPL-ului la numarul total de comenzi de Logan si Sandero a ajuns la doua treimi

Dintre cei care cumpara Sandero in Romania, 85% aleg versiunea Stepway. Vanzarile Duster au scazut anul acesta in tara si se va renunta si la diesel, cum s-a facut si pe noile Logan si Sandero, dar nu se stie cand. Bordeanu a spus ca sunt clienti care s-au aratat ingrijorati ca Dacia renunta total la diesel pe Logan si Sandero, dar spune ca atuul este GPL-ul.

Pentru noi, GPL-ul este noul diesel, fiindca aceste modele au un cost de utilizare redus, emisii reduse, putere mai mare si au fost dezvoltate de inginerii RTR Roumanie”, explica Bordeianu.

Intrebat daca exista planuri ca Dacia sa lanseze hibride, Bordeanu a spus ca da, insa a adaugat ca, desi Dacia poate lansa si astfel de masini, ele pot fi scoase pe piata doar cand clientii vor cere acest tip de masini si ”cand raportul calitate – pret va fi cel mai bun de pe piata”.

Dacia vinde masini in 44 de tari, iar in Romania si Maroc are cele mai mari cote, de peste 25% din piata masinilor noi, in timp ce in UE are 3,5% din piata. Sunt si tari unde are sub 1%, dar si unele unde Duster sau Sandero se vand sub sigla Renault.

Cum au evoluat vanzarile Dacia in Europa

  • 2004: 66.000
  • 2007: 76.000
  • 2009: 242.000
  • 2012: 237.000
  • 2014: 362.000
  • 2016: 412.000
  • 2018: 522.000
  • 2019: 576.000
  • 2020: 398.000

Top piete pentru Dacia:

1. Franta 98.000

2. Italia 56.000

3. Germania 52.000

4. Spania 49.000

5. Romania 47.000

In anul pandemiei si Dacia a fost afectata, vanzarile marcii scazand cu 29%, adica 215.000 de automobile, in timp ce intreg grupul Renault a vandut 2,94 milioane de vehicule, declin de 21%, arata datele companiei. Practic, vanzarile Dacia au scazut de la un record de 735.000, la 520.000 de masini, iar Romania a fost a cincea piata. Dintre cele 520.000 de vehicule Dacia vandute anul trecut, 385.000 au fost in Europa.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.