NOUL MODEL DE CAIET DE SARCINI INTRA PE AUTOSTRADA – Ministrul Catalin Drula: „Autostrada Brasov – Fagaras este prima care beneficiaza de aceasta reforma”

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a lansat licitatia pentru Completarea Studiului de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Autostrada Brasov-Fagaras. Contractul, care se ridica la o valoare maximala de 25.273.189,06 lei, fara TVA, prevede completarea documentatiei aferente Studiului de Fezabilitate si Proiectul tehnic pentru „Autostrada Brasov (Cristian) – Fagaras”, in conformitate cu reglementarile tehnice, legislatia in vigoare si cu cerintele din Caietul de sarcini, pe o durata de 67 de luni (aproape 5 ani si 6 luni).

Pentru a putea obtine acest contract, societatile interesate trebuie sa aiba o cifra anuala totala pentru fiecare dintre anii 2017, 2018, 2019 de minim 4 milioane lei. Ofertele pentru completarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului Tehnic al Autostrazii Brasov-Fagaras pot fi depuse pana la 12 mai 2021, fiind necesar de precizat si in acest caz faptul ca la momentul lansarii licitatiei, proiectul nu avea o sursa de finantare, asemenea unui alt proiect la fel de trambitat, respectiv Drumul Expres Bucuresti-Targoviste.

Finantarea pentru proiect va fi obtinuta de CNAIR, dupa estimarile Companiei, in anul 2021, fara a fi indicat un trimestru.

Catalin Drula: „In aceste trei luni de mandat, CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitatii, iar autostrada Brasov – Fagaras este prima care beneficiaza de aceasta reforma”

Anuntand licitatia penru Autostrada Brasov-Fagaras pe pagina sa de facebook, ministrul Catalin Drula a tinut sa precizeaze ca portiunea de drum de 48 de kilometri dintre cele doua localitati nu ba intampina blocaje, iar lucrarile de constructie vor incepe imediat dupa finalizarea SF si PT, conform noului model de caiet de sarcini pentru licitatie: „CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitatii, iar autostrada Brasov – Fagaras este prima care beneficiaza de aceasta reforma”.

Redam in continuare postarea lui Catalin Drula:

„AM SCOS DE LA SERTAR PROIECTUL AUTOSTRAZII BRASOV – FAGARAS. LICITATIA PENTRU PROIECTUL TEHNIC, LANSATA AZI.

In sfarsit, acest proiect tinut la sertar ani de zile face primii pasi catre realizare: a fost lansata licitatia pentru documentatia tehnica a autostrazii.

Am anuntat revitalizarea acestui proiect in prima conferinta de presa, pe 15 ianuarie. Ma bucur nespus ca va pot informa despre o noua promisiune respectata.

Cu o lungime de 48 de kilometri, sectorul – parte din Autostrada Transilvania – este scos la licitatie pentru completarea studiului de fezabilitate SI pentru elaborarea proiectului tehnic.

Licitatia este una „pe model nou”, in care CNAIR primeste la final intreaga documentatie tehnica, iar la momentul la care va fi organizata licitatia pentru construire, lucrarile vor putea incepe imediat, fara blocaje, cu toate exproprierile facute si fara surprize in teren.

Un exemplu bun in acest sens este Autostrada Moldovei – A7, la care, in luna mai, vom lansa licitatia pentru construirea primului sector, apoi, cu decalaj de circa doua luni, restul de sectoare succesiv.

Mai mult, in aceste trei luni de mandat, CNAIR a finalizat noul model de caiet de sarcini pentru licitatii, iar autostrada Brasov – Fagaras este prima care beneficiaza de aceasta reforma.

Printre avantajele noului caiet de sarcini se numara:

-termene realiste pentru realizarea activitatilor;

-corelarea obiectivelor nationale si europene cu cele locale prin implicarea autoritatilor locale ca stakeholderi in proiect;

-uniformizarea documentatiei tehnice, dar si a celei contractuale;

-plati intermediare definite corect si corelate cu graficul de realizare a proiectului.

Pregatirea temeinica a unui proiect este singura cale de a ne asigura ca facem autostrazi in cel mai scurt timp posibil. Avem nevoie de infrastructura, dar nu ne permitem sa o facem de mantuiala.

#RevolutiaBuneiGuvernari #FacemDrumuri

BONUS PENTRU A13: STUDIUL DE FEZABILITATE PENTRU SECTORUL SIBIU-FAGARAS A FOST IN SFARSIT FINALIZAT.

Mai ramane doar emiterea acordului de mediu, preconizata la sfarsitul lui aprilie. Apoi lansam licitatia pentru construirea (proiectare + executie) acestui tronson!”

Iata ce prevede contractul pentru Completarea Studiului de Fezabilitate si Proiect Tehnic pentru Autostrada Brasov-Fagaras, conform fisei de licitatie:

„In cadrul contractului se vor presta urmatoarele servicii si se vor elabora urmatoarele documente:

• Completarea documentatiei aferente S.F si P.T. pentru „Autostrada Brasov (Cristian)-Fagaras”, in conformitate cu reglementarile tehnice, cu legislatia in vigoare, cu cerintele din Caietul de sarcini si cu recomandarile JASPERS;

• Elaborare P.A.C.;

• Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru sustinerea Aplicatiei de Finantare;

• Asistenta tehnica acordata Beneficiarului pentru procedura de atribuire a contractului de executie a lucrarilor;

• Asistenta Tehnica acordata Beneficiarului pe durata executiei lucrarilor, cu conditia demararii lucrarilor nu mai tarziu de 3 ani de la aprobarea Proiectului Tehnic – pe durata derularii contractului de executie lucrari.

In conformitate cu prevederile art. 221 din Legea 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, si cu respectarea articolului 20 din Contractul de servicii, eventualele modificari care pot interveni in perioada de derulare a contractului se refera la urmatoarele, fara a se limita la acestea:

1. modificari ale partilor contractante;

2. schimbari/ modificari legislative/ normative/ STAS-uri/ norme/ ordine/ instructiuni/etc;

3. solicitari ale Autoritatilor/ Entitatilor/ Institutiilor ce elibereaza avize/acorduri/autorizatii/permise sau de alte entitati care au atributiuni in legatura cu proiectul (MTIC, MFE, Institutii Centrale si/sau Locale, ARR, Beneficiar, MAI, SRI, Verificatori Atestati, etc.);

4. prelungirea termenelor de predare a rapoartelor/livrabilelor (documentelor/documentatiei);

5. mobilizarea slaba a personalului Prestatorului;

6. inlocuirea personalului nominalizat de Prestator pentru indeplinirea contractului;

7. inlocuirea/introducerea subcontractantilor;

8. aplicarea legii privind monumentele istorice, realizarea auditului de siguranta rutiera, de elaborarea PUZ;

9. cerinte privind cercetare si lucrari arheologice.

Modificarile vor fi realizate ulterior semnarii contractului, in conformitate cu prevederile contractuale, numai in conditiile in care acestea nu reprezinta modificari substantiale in sensul prevederilor art. 221 alin. (7) din Legea nr. 98/2016. Prelungirea Duratei contractului se poate realiza in conformitate cu prevederile articolului 20 din Contractul de servicii. Mai multe informatii se regasesc in Contract.

Articolul precedentLICITATII FARA BANI – Catalin Drula „#facedrumuri cu cap” si fara fonduri. Licitatia pentru Drumul expres Bucuresti-Targoviste anuntata cu atata entuziasm nu are sursa de finantare
Articolul următorMOL A CASTIGAT 7 NOI SPATII– Peste jumatate dintre benzinariile de pe A1 si A2 se duc la MOL Romania Petroleum

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.