Compania TAROM ar putea reveni pe profit, conform planului de restructurare, in anii 2024 – 2025, a anuntat, luni seara, ministrul Transporturilor, Catalin Drula (foto). El a precizat ca au plecat deja voluntar circa 300 – 400 de angajati dintre cei aproximativ 700 vizati de planul de restructurare.
Declaratiile ministrului vin in contextul in care luna trecuta, compania TAROM a anuntat, intr-un comunicat de presa, ca a initiat proiectul de restructurare a personalului, durata estimata pentru implementarea masurii fiind de sase luni, iar reducerea medie anuala a costurilor de personal fiind estimata la aproximativ 8 milioane de euro.
Drula: TAROM isi reduce flota si va vinde avioanele mai vechi
„TAROM a primit ajutor de salvare anul trecut, acel ajutor fie ar trebui returnat, dar nu are de unde sa returneze si ar insemna falimentul companiei, fie transformat intr-un ajutor de restructurare. Se lucreaza intens la un plan de restructurare in scris, dar si in fapta. Planul implica uniformizarea flotei, ar ramane cu o flota un pic mai mica, cam trei sferturi din dimensiunea actuala, si reducerea personalului, care a inceput”, a spus Drula, la Digi 24.
Intrebat daca anul acesta vor fi vandute avioane din flota TAROM, seful de la Transporturi a precizat ca se vor vinde avioanele vechi, dar vor veni si altele noi.
„Exista o comanda facuta de acum doi ani de cinci Boeing-uri 737 Max, iar pe acest plan care eficientizeaza partea de costuri prin reducere de personal, stiti ca TAROM avea o dimensiune ca numar de personal cam dubla fata de o companie de marime similara si deja au plecat voluntar cam 300 – 400 de oameni si sunt in evaluari finale ceilalti, prin reducerea directiei tehnice, acolo era un centru mare de cost, si externalizarea acestor servicii”, a subliniat ministrul Transporturilor .
Catalin Drula mai spune ca planul are mai multi pasi, iar in prezent acesta este notificat la Comisia Europeana spre aprobare. El mai spune ca se poate obtine o companie aeriana eficienta cu management profesionist, uniformizarea flotei si cu o structura corecta de costuri.
„Vor fi doua tipuri de aeronave Boeing si ATR, ceea ce reduce cu mult costurile cu aeronave de tip modern. Si in acest plan, TAROM ar trebui sa revina pe profitabilitate in 2024 – 2025”, a mentionat Catalin Drula.
Planul de restructurare al TAROM prevede reducerea la jumatate a personalului
Compania TAROM a anuntat intr-un comunicat transmis in luna februarie 2018 ca a initiat proiectul de restructurare a personalului, una dintre componentele esentiale ale planului de redresare a companiei. Aceasta masura face parte dintr-un program extins de procedee in baza caruia Comisia Europeana a aprobat Statului Roman acordarea unui imprumut de salvare pentru TAROM la inceputul anului trecut. Ulterior, compania a prenotificat Comisiei Europene, in data de 24 august 2020, planul de restructurare in vederea obtinerii unui ajutor de stat pentru restructurare pentru urmatorii 5 ani.
Planul prevede disponibilizarea a 700 dintre cei aproape 1.500 de angajati, inchiderea a 11 agentii externe, restructurarea urmand sa se deruleze in urmatorii doi ani. Proiectul de restructurare include patru etape care ar trebui sa se deruleze pe parcursul a 25 de saptamani, prin care numarul de salariati sa scada cu 700, de la 1.492 in februarie 2021.
Alte masuri pe termen mediu din planul de restructurare a companiei vizeaza optimizarea flotei de aeronave, optimizarea comerciala si optimizarea costurilor.
La jumatatea lunii ianuarie, ministrul Transporturilor, Catalin Drula, sustinea intr-o conferinta de presa ca, in 2020, pierderile companiei TAROM s-au ridicat la valoarea de 431 de milioane de lei.