VESTI DE PE AUTOSTRADA PLOIESTI-BRASOV – Potentialul de dezvoltare economica al statiunilor de pe Vale Prahovei sta in tronsonul Comarnic-Brasov

Presedintele Consitrans Eduard Hanganu, compania cu capital integral romanesc care a castigat licitatia pentru realizarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic pentru tronsonsul Ploiesti-Brasov din Autostrada Ploiesti-Brasov, garanteaza ca, de aceasta data proiectul care taraganeaza de zeci de ani va fi finalizat in termen, conform calendarului agreat cu institutiile statului.

Intr-o expunere realizata cu sprijinul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Eduard Hanganu (foto) si-a exprimat convingerea ca odata cu finalizarea tronsonului Ploiesti-Brasov din autostrada, statiunile de pe Valea Prahovei vor inregistra o dezvoltare economica importanta.

„Doua vorbe as vrea sa spun despre autostrada Bucuresti-Brasov-Targu Mures-Cluj-Oradea-Bors, in special tronsonul Ploiesti-Brasov care urmeaza sa intregeasca autostrada despre care am spus mai inainte, care va rezolva in principal problemele de trafic pentru statiunile de pe Valea Prahovei, reducand timpul de parcurs de la cateva ore la o ora jumate, doua.

Dar nu asta este cel mai importanta aspect, aspectul cel mai important este faptul ca isi va aduce contributia la dezvoltarea economica a regiunii. Ca menirea drumului nu este sa rezolve turismul, menirea drumului este sa dezvolte viata economica, sigur si confortul oamenilor si circulatia. Deci, prin intregirea acestui tronson toata partea aceasta strabatuta de autostrada va cunoaste, fara discutie o dezvoltare economica foarte importanta.

Sigur, lucrarea a fost castigata de Consitrans, lucru cunoscut de toata lumea. Consitrans este o firma particulara cu capital integral romanesc, dispune de specialistii necesari pentru a realiza aceasta lucrare foarte importanta. Poate una dintre cele mai importante lucrari de infrastructura facuta in ultimii 30 de ani sau poate chiar mai mult in Romania si in parte asta de Europa„, a precizat Eduard Hanganu.

Trebuie precizat ca studiul de fezabilitate pentru tronsonul Ploiesti-Brasov a fost realizat ultima data in 2006, iar revizuirea acestuia presupune reluarea tuturor etapelor privitoare la proiectarea traseului, care in mod cert va suferi modificari.

Consitrans are termen pana in 2023 sa finalizeze proiectarea

Compania Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere a semnat cu SC CONSITRANS SRL, in 12 februarie 2021, contractul pentru „Completare/revizuire studiu de fezabilitate, elaborare proiect tehnic pentru autostrada Bucuresti-Brasov, tronsonul Ploiesti-Brasov”, in valoare de 46.554.282,02 lei, fara TVA, obiectivul fiind finantat din fonduri europene nerambursabile.

Conform precizarilor CNAIR, durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 30 de luni (2 ani si 6 luni) pentru revizuirea completarea studiului de fezabilitate, care va cuprinde o analiza multicriteriala a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioada de perspective de 30 de ani si investigatii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice, etc.).

Alte 6 luni sunt prevazute pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC), si tot 6 luni sunt alocate si pentru realizarea Proiectului Tehnic de Executie (PTE).

Contractul va cuprinde totodata si o evaluare a impactului asupra mediului, o analiza cost-beneficiu si realizarea unui model financiar al proiectului.

Potrivit calendarului aprobat, in 2023 va fi finalizata faza de proiectare, urmand ulterior sa fie demarata licitatia pentru realizarea constructiei autostrazii in lungime totala de 97,3 km (fara varianta de ocolire Comarnic si sectorul Rasnov-Cristian).

Autostrada Bucuresti-Brasov inaugurata pe petice

Astfel cum au anuntat reprezentantii CNAIR din teren, Autostrada Ploiesti-Brasov va avea un nod rutier la intersectia cu DN72, un pasaj suprateran care va traversa DN72, cu bretele de urcare pe autoastrada din ambele sensuri, dar si un pod care va traversa raul Prahova, doua pasaje (unul de cale ferata, dezafectat si un pasaj auto, la Poiana Campina), urmand ca la Breaza Nord sa se construiasca un alt nod rutier cu Comarnic.

Amintim ca sectorul Predeal-Cristian din Autostrada Bucuresti-Brasov (tronsonsul Comarnic-Brasov) – reprezentand 6,3 km autostrada si 3,6 drum national cu patru benzi – a fost dat in folosinta la finalul anului 2020, lucrarea fiind realizata de asocierea Alpenside SRL – Speicalist Consulting SRL. Lucrarea a inceput in aprilie 2018, valoarea totala a proiectul fiind de 118 milioane lei, fara TVA.

Articolul precedentOPERATIONALIZAREA TRENULUI METROPOLITAN – Adrian Covasnianu, secretar de stat in MTI: Sunt discutii cu autoritatile din Bucuresti, Brasov si Timisoara
Articolul următorZBOR DIRECT SUCEAVA-BUCURESTI – Compania Blue Air a introdus 3 zboruri saptamanale cu preturi comparabile unei calatorii cu trenul

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.