TRANSPORT URBAN – Capitala mai are nevoie de peste 400 de tramvaie, spune directorul general al STB, Adrian Crit

Programul de achizitie de tramvaie aflat in derulare, pentru care se va semna contractul cu Astra Vagoane Calatori Arad, nu va rezolva decat partial necesarul de mijloace de transport de la nivelul Capitalei, a declarat marti, 23 martie, directorul general al Societatii de Transport Bucuresti (STB), Adrian Crit (foto). Bucurestiul are nevoie de 400-450 de tramvaie in Bucuresti, in conditiile dezvoltarii retelei si a cresterii cererii de transport, mai spune seful STB.

Unul dintre obiectivele principale ale STB SA este cresterea atractivitatii sistemului de transport cu tramvaiul, in complementaritate cu celelalte sisteme de transport cu ghidare pe sine, a declarat Adrian Crit la Conferinta de Infrastructura organizata de Club Feroviar. Cu prilejul interventiei sale, seful STB a prezentat si proiectele prioritare in domeniul modernizarii infrastructurii de transport pe sina din Capitala.

Parcul inventar al STB este in momentul de fata de 2.155 de vehicule: 483 de tramvaie (din care 292 – parc activ), 265 de troleibuze (din care 181 – parc activ) si 1.534 de autobuze (din care 1.311 – parc activ). Vehiculele cu tractiune electrica reprezinta aproape 50% din capacitatea de transport. In ceea ce priveste vechimea medie a parcului, cea mai mare este la tramvaie, de 17 ani, in vreme ce la troleibuze este de 16,5 ani iar la autobuze – de 8,1 ani.

Bucurestiul are una dintre cele mai dezvoltate retele de transport cu tramvaiul din Europa, cu o lungime de 282 km cale simpla

Insa, Capitala ar putea profita de aceasta infrastructura pentru a rezolva necesarul de mijloace de transport in crestere.

Cantitatea de tramvaie licitata nu ajuta decat la inlocuirea unui sfert din parcul circulant. Necesarul de tramvaie pentru Bucuresti este mult mai mare de atat. Ar trebui un parc de 400-450 de tramvaie, pentru a acoperi inclusiv planurile de extindere a retelei. Avantajele evidente ar fi reducerea intervalului de succedare, cresterea confortului calatoriei si, pe cale de consecinta, cresterea gradului de utilizare a acestui mod de transport ecologic”, a spus directorul general al STB.

Investitii in terminale park&ride si in panouri de informare a calatorilor

In ceea ce priveste proiectele aflate in derulare sau in pregatire la nivelul societatii de transport de suprafata, el a amintit achizitionarea de tramvaie si de echipamente necesare imbunatatirii transportului public de calatori pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 si 55, prin Programul Operational Regional, Axa 3.2, si modernizarea liniei de tramvai pe Bulevardul General Vasile Milea.

In urmatoarea etapa se va acorda o atentie deosebita implementarii proiectelor complementare care vor trebui sa asigure conditiile adecvate de exploatare pentru tramvaiele ce vor fi achizitionate. Proiectele vor fi prioritizate pentru o utilizare cat mai judicioasa a resurselor financiare si se va pune accentul pe dezvoltarea coridoarelor de transport de mare capacitate”, a precizat Adrian Crit.

El a mai mentionat ca se vor face investitii in terminale multimodale de tip park & ride, se vor achizitiona softuri dedicate pentru programarea vehiculelor/soferilor, se vor monta panouri de informare a calatorilor in statii si se vor dezvolta aplicatii integrate pentru armonizarea programelor de transport.

Modernizare a infrastructurii de tramvai din Bucuresti, o prioritate a STB

In prezentarea directorului general al STB a fost inclusa si lista proiectelor de modernizare a infrastructurii de tramvai (dar si de achizitie de material rulant) care ar trebui sa inceapa in perioada urmatoare.

Iata care sunt principalele proiecte de modernizare a infrastructurii de tramvai din Capitala:

  • Modernizare linie de tramvai si strada pe Bd. Basarabia, intre Piata Hurmuzachi si bucla de intoarcere tramvaie Republica, inclusiv intersectia Bd. Basarabia cu Bd. Chisinau, intersectia Bd. Basarabia cu Bd. 1 Decembrie si bucla de intoarcere Republica
  • Modernizare linie de tramvai pe Calea Calarasilor intre Piata Hurmuzachi si Str. Traian
  • Modernizare linie de tramvai pe Calea Calarasilor si B-dul Corneliu Coposu intre str. Traian si Bucla Sf. Vineri
  • Modernizare linie de tramvai pe Calea Dudesti intre depoul Dudesti si str. Anastasie Panu
  • Modernizare linie de tramvai pe Calea Dudesti intre depoul Dudesti si Sos. Mihai Bravu
  • Modernizare linie de tramvai pe Bd. Marasesti de la Parcul Carol pana la Bd. Cantemir
  • Modernizare linie de tramvai pe Bd. Pache Protopopescu intre Piata Iancului si Str. Traian
  • Modernizare linie de tramvai pe str. Traian intre Bd. Pache Protopopescu si Calea Calarasilor
  • Modernizare linie tramvai pe str. Teclu si Bd. Pallady pana la intersectia cu Bd. 1 Decembrie
  • Modernizare linie de tramvai pe str. Ziduri Mosi
  • Modernizare linie tramvai Bd Barbu Vacarescu intre Stefan cel Mare si Pod Baneasa
  • Modernizare linie de tramvai, peroane si acces pe Bd. Ion Mihalache intre Piata Victoriei si Calea Grivitei (str. Buzesti si pod Constanta)
  • Modernizare linie tramvai Maica Domnului – cimitir Reinvierii – bd Lacul Tei
  • Modernizare linie tramvai Calea Grivitei
  • Achizitie 170 tramvaie
  • Reabilitare, dezvoltare si modernizare depouri Bucurestii Noi, Titan si Colentina: consolidare, extindere, retehnologizare si reamenajarea spatiilor construite
  • Modernizare substatii electrice de tractiune urbana (16 substatii).
Articolul precedentMAI MULTI BANI PENTRU PROGRAMUL RABLA – Ministerul Mediului propune cresterea primei de casare de la 6.500, la 7.500 lei
Articolul următorOPERATIONALIZAREA TRENULUI METROPOLITAN – Adrian Covasnianu, secretar de stat in MTI: Sunt discutii cu autoritatile din Bucuresti, Brasov si Timisoara

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.