6 NODURI RUTIERE PE A1 SI A3 – Autostrazile din vestul tarii primesc finantare europeana pentru nodurile rutiere

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat joi, 18 martie 2021, ca a fost semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate si Proiect Tehnic de Executie privind realizarea a sase noduri rutiere pe Autostrazile A1 si A3, in zona de Vest a Romaniei”. Potrivit comunicatului de presa al CNAIR din 18 martie 2021, contractul privind realizarea celor sase noduri rutiere pe A1 si A3, in dreptul judetelor Timis, Hunedoara, Alba, Arad si Bihor, a fost castigat de compania SEARCH CORPORATION S.R.L, valoarea contractului fiind de 2.049.760,33 lei fara TVA. Sursa de finantare a acestui proiect, precizeaza CNAIR este din fonduri europene nerambursabile.

Iata care sunt cele sase noduri rutiere pe Autostrazile A1 si A3, in zona de Vest a Romaniei:

– Nod rutier: A1 (km 326+155) – DJ 704 (Cugir)

– Nod rutier: A1 (km 362+813) – DC 129 (Santuhalm)

– Nod rutier: A1 (km 485+030) – DJ 609E (Recas)

– Nod rutier: A1 (km 450+210) – DJ 609 (Bethausen)

– Nod rutier: A1 (km 528+509) – DJ 682G (Cruceni)

– Nod rutier: A3 (km 39+940) – DN 1P (Spinus)

Conform obiectului contractului de servicii, castigatorul contractului va presta urmatoarele servicii si va elabora, printre altele, urmatoarele documente:

– Realizarea Studiului de Fezabilitate (SF), tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare;

– Intocmirea documentatiei suport si Asistenta acordata Autoritatii Contractante pentru depunerea si sustinerea aplicatiei de finantare;

– Realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire (PAC) si asistenta tehnica pana la obtinerea Autorizatiei de Construire de catre Autoritatea Contractanta;

– Realizarea Proiectului Tehnic de Executie (PTE), tinand cont de aplicabilitatea in totalitate a legislatiei in vigoare;

– Documentatia de atribuire a contractelor de executie lucrari;

– Asistenta tehnica acordata Autoritatii Contractante in perioada derularii procedurilor de achizitie publica pentru executie lucrari.

„Perioada pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate este de 6 luni de la data de incepere, 10 luni de la data de incepere pentru elaborarea PAC (respectiv in 4 luni de la elaborarea SF) si 13 luni de la data de incepere pentru elaborarea Proiectului Tehnic (respectiv in 3 luni de la elaborarea PAC)”, precizeaza CNAIR.

Catalin Drula: „Saptamana viitoare urmeaza semnarea contractului de proiectare pentru inca un pachet de trei noduri rutiere, pe autostrazile care pleaca din Bucuresti”

Semnarea contractului pentru cele sase noduri rutiere de pe cele doua autostrazii a fost evidentiata, totodata, si de ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Drula, care intr-o postare pe Facebook a precizat utilitatea aceestor noduri rutiere, punctand ca „autostrazile noastre au nevoie de cat mai multe descarcari, pentru a deservi un numar cat mai mare de cetateni”. Cu ajutorul acestor noduri rutiere, afirma Drula, se va putea creste accesibilitatea la reteaua primara de transport rutier si sprijini in acelasi timp investitiile cu noi drumuri de conexiune la infrastructura moderna”.

Mai mult, Catalin Drula anunta in postarea sa ca saptamana viitoare se va semna contractul de proiectare pentru inca un pachet de trei noduri rutiere, pe autostrazile care pleaca din Bucuresti.

Redam postarea ministrului Transporturilor:

„Sunt vesti bune pentru judetele Timis, Hunedoara, Alba, Arad si Bihor: CNAIR a semnat contractul pentru proiectarea a sase noi noduri rutiere pe A1 si A3.

Autostrazile noastre au nevoie de cat mai multe descarcari, pentru a deservi un numar cat mai mare de cetateni. Astfel, crestem accesibilitatea la reteaua primara de transport rutier si sprijinim investitiile cu noi drumuri de conexiune la infrastructura moderna, aflata in permanenta extindere.

Asadar, discutam despre urmatoarele noduri rutiere noi:
1. Nod rutier la Cugir, la jonctiunea DJ704 cu A1, in Judetul Alba. Va spori gradul de accesibilitate a zonei industriale Cugir catre autostrada Sibiu-Orastie.
2. Nod rutier la Santuhalm, la jonctiunea DC129 cu A1, in Judetul Hunedoara. Marele beneficiu este conectarea la reteaua de transport TEN-T a unor zone spre care, momentan, accesul este dificil. Astfel sunt sustinute economia si turismul local, pentru dezvoltarea durabila a regiunii.
3. Nod rutier la Recas, la jonctiunea drumului judetean DJ609E cu A1, in Judetul Timis. Sunt facilitate atat legaturile cu statiunea viticola Recatim – Stanciova, cat si descarcarea fluxurilor de trafic de pe DN6.
4. Nod rutier la Bethausen, la jonctiunea DJ609 cu A1, in Judetul Timiş. Va imbunatati accesul fluxurilor de trafic generate de localitatile Cliciova, Bethausen si Cladova.

5. Nod rutier la Cruceni, la jonctiunea DJ682G cu A1, la sud de municipiul Arad. Va facilita distributia traficului generat de: DJ682G, DJ682A, DJ682, DJ682N.
6. Nod rutier la Spinus, la jonctiunea DN1P cu A3, in Judetul Bihor. si aici, avantajul este fluidizarea traficului rutier.

Anunt de pe acum ca nu am uitat nici de restul retelei de drumuri de mare viteza – saptamana viitoare urmeaza semnarea contractului de proiectare pentru inca un pachet de trei noduri rutiere, pe autostrazile care pleaca din Bucuresti”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.