Nu mai este un secret ca primarul Capitalei Nicusor Dan, probabil dupa calcule matematice in care si-a dat seama ca sunt bani prea putini si prea multe de facut, tot incearca sa paseze proiectele de amploare din Bucuresti catre primariile de sector. Cam asta se intampla si cu Prelungirea Ghencea din Sectorul 6 pe care Nicusor Dan a incercat sa i-o dea primarului Sectorului 6 Ciprian Cucu spre a o finaliza. Acesta din urma, desi si-ar fi dorit-o, a sustinut ca n-are bani, motiv pentru care beleaua ramane pe capul primarului Capitalei.
Intr-o conferinta de presa sustinuta luni, 13 martie 2021, Nicusor Dan a anuntat ca va da in folosinta in acest an tronsonul dintre strazile Brasov si Raul Doamnei, fara insa a pune infrastructura de tramvai, pentru care se va prevede spatiul insa nu va fi operationala momentan. Aceasta masura este luata pentru ca in cel mai scurt timp sa se poata circula pe patru benzi, in loc de doua.
„Am avut o discutie cu primarul Sectorului 6 (Ciprian Ciucu – n.r.), care mi-a spus ca si-ar dori, dar nu-i permite bugetul sa preia aceasta investitie. Pe tronsonul dintre strazile Brasov si Raul Doamnei ne propunem sa terminam lucrarile in acest an, adica sa pastram locul pentru linia de tramvai, dar sa nu punem infrastructura de tramvai si sa se poata circula pe patru benzi”, a afirmat Nicusor Dan.
Exproprieri de 60-70 milioane lei pentru tronsonul 2
In ce priveste al doilea tronson din Prelungirea Ghencea, de la Raul Doamnei pana la Centura Capitalei, acesta este departe de a se finaliza. Sustinem aceasta intrucat, potrivit precizarilor primarului Capitalei, continuarea lucrarilor este posibila doar dupa exproprierea mai multor imobile. Expropriere care va costa, sustine Nicusor Dan, 60-70 milioane lei.
„Pentru celalalt tronson, pana la centura, e nevoie si de exproprieri, undeva la 60-70 de milioane de lei, si pentru lucrari mai e nevoie de circa 120 de milioane de lei, fara tramvai. Pentru aceasta o sa incercam sa discutam cu Compania Nationala de Investitii, dar nu e o promisiune pentru acest an”, a punctat Nicusor Dan.
Amintim ca procedurile pentru realizarea supralargirii Bulevardului Prelungirea Ghencea au inceput in 2018, si tot atunci a fost semnat contractului dintre Primaria Municipiului Bucuresti si Compania Municipala Dezvoltare Durabila, pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate si a Proiectului tehnic de executie.
Proiectul de Hotarare privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii Penetratie Prelungirea Ghencea – Domnesti si Supralargire Bulevardul Ghencea a fost aprobat in septembrie 2018, iar in ianuarie 2019, Consiliul General a aprobat culoarul de expropriere.
In martie 2019, Primaria Capitalei a transmis, cu titlu gratuit, catre Ministerul Transporturilor – CNAIR, documentatia tehnica, parte a studiului de fezabilitate, pentru realizarea lucrarilor la intersectia cu soseaua de Centura, iar o luna mai tarziu a fost emisa autorizatia de construire.
Valoarea totala a contractului privind realizarea lucrarilor de supralargire a bulevardului Prelungirea Ghencea, este de aproximativ 73,5 milioane euro fara TVA, costul total al proiectului fiind de aproximativ 122 milioane euro.