Seful Ford Europa spune ca modelul Puma fabricat la Craiova se vinde foarte bine in Europa si a depasit la volume si Fiesta. Puma, care are si o versiune de 200 CP cu un pret de 32.000 de euro, se vinde bine mai ales in Marea Britanie. Ford a produs 180.000 de masini la Craiova anul trecut si va continua si cu SUV-ul EcoSport.
Modelul EcoSport a fost primul SUV fabricat la Craiova, dar care si-a diminuat mult ponderea in productie de cand a aparut Puma. Unele uzine europene ale Ford vor fi puternic modificate pentru a putea fi realizata trecerea totala la masini electrice.
Intr-un interviu pentru Automotive News, seful Ford Europe, Stuart Rowley a ca Puma se vinde foarte bine, depasind Fiesta, fiindca merg bine vanzarile pe segmentul SUV-urilor compacte.
Puma se vinde bine si fiindca are ceea ce seful Ford numeste ”un grad redus de complexitate” in comparatie cu alte modele. El explica faptul ca, fata de Focus, Puma este disponibil in mai putine versiuni de motorizare si in mai putine nivele de echipare, ceea ce face ca business-ul sa fie simplificat fiindca timpii de livrare sunt mai rapizi, iar productia pastreaza ritmul cu cererea si nu se acumuleaza stocuri. Puma costa de la aproximativ 20.000 de euro si ajunge la 32.000 de euro la varianta ST 2 cu motor de 200 CP.
In 2020 Ford Europa a vandut 974.000 de masini, cu 350.000 mai putine decat in 2019. Peste 118.000 au fost Puma si 47.000 au fost EcoSport, insa in ultimul trimestru livrarile de Puma au fost de sase ori mai multe decat EcoSport si putin mai mari si decat cele de Fiesta. Cele mai vandute cinci modele din gama Ford au fost Focus, Puma, Fiesta, Transit Custom si Transit.
Ford Europa va incepe un proces de transformare cu totul special fiindca este primul producator de volum care a spus ca din 2030 va vinde doar masini full-electrice pe continent. Un punct intermediar va fi la jumatatea anului 2026, cand gama sa de autoturisme din Europa va fi 100% pregatita pentru zero emisii, fiind reprezentata de vehicule electrice sau plug-in hybrid. Ford Europa a reusit o reducere a costurilor structurale de un miliard de dolari si efectivele au scazut cu 10.000 de persoane.
Marea Britanie, Germania, Italia, Franta si Spania sunt cele mai mari piete pentru Ford in Europa, aceste cinci piete generand trei sferturi din totalul vanzarilor. Marea Britanie este piata unde Ford are cea mai mare cota de piata (12,9%), in Ungaria cota este de 12,4% si in Irlanda este de 10,6%. Danemarca si Finlanda sunt piete unde Ford are peste 8%.