MARILE SANTIERE ALE CAPITALEI, ABANDONATE DE PMB – Nicusor Dan spune ca in bugetul Primariei nu sunt bani pentru Prelungirea Ghencea, Park&Ride Granitul si Pasajul Doamna Ghica

Primaria Municipiului Bucuresti vrea sa transfere cele trei obiective de infrastructura de transport la Compania Nationala de Investitii (CNI ) sau la primariile de sector, pentru ca nu sunt suficienti bani la buget si conturile municipalitatii sunt in continuare blocate, a anuntat luni, 1 martie, primarul general Nicusor Dan (foto stanga). La inceputul lunii ianuarie 2021, PMB a admis ca marile lucrari de infrastructura din Capitala sunt suspendate din cauza faptului ca institutia nu a mai putut plati constructorii.

Este vorba despre pasajul suprateran de la intersectia Doamna Ghica (care ar urma sa includa viitoarea linie de tramvai Berceni-Pipera), parcarea cu 500 de locuri de la Granitul (care include si bucla de intoarcere a tramvaielor de pe Soseaua Pantelimon), ambele din Sectorul 2 al Capitalei si cu termene de finalizare depasite. Acestora li se adauga modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea din Sectorul 6, care presupune lagirea partii carosabile la patru benzi si constructia unei linii duble de tramvai pe partea mediana.

Investitiile la Prelungirea Ghencea vor fi continuate de Ciprian Ciucu sau de CNI

Conturile Primariei Capitalei sunt in continuare blocate, ceea ce inseamna ca nu putem sa realizam lucrari de investitii. Nu o sa existe bani in bugetul Capitalei nici pentru proiectul de la Doamna Ghica, nici pentru lucrarile pentru scoli. Pentru pasajul de la Doamna Ghica, ca si pentru lucrarea din Prelungirea Ghencea suntem in discutii pentru ca aceste lucrari sa fie realizate fie de CNI, fie de catre primariile de sector, pentru ca nu e normal ca bucurestenii sa sufere pentru ca exista niste datorii la nivelul Primariei Capitalei”, a spus luni, 1 martie, Nicusor Dan, cu prilejul participarii, alaturi de primarul Sectorului 4, Daniel Baluta, la inaugurarea unei scoli, raspunzand la o intrebare adresata de Radio Romania Actualitati.

Astfel, Pasajul Doamna Ghica si Park&Ride Granitul ar putea fi continuate de primarul USR al Sectorului 2, Radu Mihaiu, in timp ce la Prelungirea Ghencea s-ar putea implica primarul PNL al Sectorului 6, Ciprian Ciucu. Aceasta in contextul in care Nicusor Dan sustine ca bugetul PMB nu are bani pentru Pasajul Doamna Ghica, nodul intermodal Vergului, modernizarea bulevardului Prelungirea Ghencea si nici pentru lucrarile la scoli.

PMB a platit doar 20% din valoarea contractului pentru pasajul rutier suprateran de la Doamna Ghica

Marile lucrari de infrastructura ale Capitalei, in special cele executate de companiile municipale pe care primarul general Nicusor Dan declara ca le va desfiinta, sunt in impas, iar lucrarile la pasajul rutier suprateran de la Doamna Ghica sunt abandonate de ceva vreme. Intre timp, traficul in zona este de cosmar din cauza santierului. Lucrarea este executata de Trustul de Cladiri Metropolitane, una dintre companiile municipale infiintate de fostul primar Gabriela Firea care se afla pe „lista neagra” a noului primar.

Lucrarile la pasaj au inceput in septembrie 2019, si fostul primar general, Gabriela Firea a anuntat ca vor fi gata in septembrie 2020. Contractul pentru executia pasajului a fost semnat cu Trustul de Cladiri Metropolitane, in mai 2019, valoarea acestuia fiind de circa 110 milioane lei fara TVA.

Reprezentantii Primariei au admis ca lucrarea este abia la 40% stadiu de executie, iar termenul de finalizare prevazut in contract este 5 mai 2021. Municipalitatea admite ca exista unele probleme cu platile, care ar fi in curs de rezolvare.

Platile facute de PMB catre companie pana la aceasta data sunt de 21,844,358.77 lei fara TVA, reprezentand aproximativ 20% din valoarea totala a contractului. Executantul este in perioada asumata prin contract, drept urmare, nu exista motive pentru sanctionare pentru intarziere. Avand in vedere ca este o dezvoltare importanta la infrastructura rutiera a Municipiului Bucuresti, se incearca rezolvarea problemelor financiare aparute in cursul lucrarii, alocand astfel lichiditatile necesare terminarii acestui pasaj in termenul prevazut”, se arata intr-un raspuns transmis la inceputul lunii ianuarie 2021 de Primaria Municipiului Bucuresti catre HotNews.ro.

Realizarea acestui proiect este o prioritate pentru bucuresteni deoarece zona Colentina este tranzitata de toti soferii care intra in Capitala dinspre Drumul National 2. Reprezentantii PMB au admis ca stadiul fizic al contractului este de aproximativ 40% din valoarea total contractata, la inceputul lunii ianuarie 2021 iar de atunci lucrarile nu au mai inaintat deloc.

Articolul precedentNOI PROVOCARI PENTRU INDUSTRIA AVIATICA – Companiile aeriene americane cer administratiei Biden stimulente financiare pentru carburanti ecologici
Articolul următorINFRASTRUCTURA FEROVIARA, IN PRAG DE DEZASTRU – 10% din resedintele de judet sunt izolate feroviar de Bucuresti

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.