DACIA SI FORD OPRESC SIMULTAN PRODUCTIA – Producatorii autohtoni de automobile, grav loviti de criza de componente electronice

Dacia anunta ca productia de la Mioveni va fi oprita pe 5 si 8 martie, atat in uzina de vehicule, cat si in Uzina Mecanica si Sasiuri. Industria de automobile din Romania se confrunta cu o noua criza globala, de data aceasta de una produsa de industria electronicelor. Cele doua uzine de autoturisme, Dacia si Ford, au anuntat ca vor opri productia pentru mai multe zile.

La nivelul lunii martie Dacia va avea doua zile fara productie, care se adauga celor trei din februarie, potrivit datelor companiei. Astfel, uzina pierde productia a 6.500 de masini sau aproape 100 milioane euro valoare de piata, luand in calcul un pret de 15.000 de euro cu TVA.

Dacia estimeaza o reducere a productiei de 100.000 de vehicule in 2021

In Romania, la Mioveni, in luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi intrerupta in zilele de 5 si 8 martie, iar La Uzina Mecanica si Sasiuri, partial, in aceleasi zile. Penuria de componente electronice care afecteaza toata industria auto nu ocoleste Grupul Renault. Compania depune toate eforturile pentru a limita impactul asupra productiei. Conform estimarilor, varful acestui deficit de componente electronice ar putea fi in al doilea trimestru. Cea mai recenta estimare a Grupului, la nivel global, luand in calcul o recuperare a productiei in al doilea semestru, evalueaza un risc de aproximativ 100 000 de vehicule pentru anul in curs“, au spus reprezentantii Automobile Dacia, citati de zf.ro.

Ford a suspendat activitatea pentru 8 zile

Uzina de automobile Ford din Craiova va fi la randul sau afectata de criza de semiconductori. Ford a confirmat miercuri, 24 februarie, o suspendare a activitatii pentru 8 zile.

Ca urmare a problemelor legate de furnizarea de semiconductori care afecteaza o mare parte din industria auto globala, Ford Craiova va suspenda temporar productia de vehicule si motoare timp de 8 zile, incepand cu 26 februarie”, a anuntat compania

Compania americana a mai precizat ca, la nivel global, Ford monitorizeaza indeaproape situatia si isi adapteaza planurile de productie pentru a minimiza efectul asupra angajatilor, furnizorilor, clientilor si dealerilor din intreaga Europa. Anterior mai multi producatori auto din intreaga lume au anuntat ca opresc linii de asamblare a vehiculelor din cauza lipsei semiconductorilor, in unele situatii din cauza masurilor SUA impotriva unor producatori chinezi de cipuri. Si Volkswagen a anuntat ca productia de automobile a grupului a fost afectata de blocajele din industria de semiconductori. Sunt afectate uzine din China, America de Nord si Europa. Problemele vin pe fondul concurentei producatorilor de autovehicule cu industria electronicelor de larg consum pentru aprovizionarea cu cipuri. Consumatorii s-au aprovizionat cu laptopuri, console de jocuri si alte produse electronice in timpul pandemiei, creand un deficit de cipuri pe tot parcursul anului 2020.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.