REORGANIZAREA DE LA TRANSPORTURI – De ce vrea Drula noi directii „strategice” pentru infrastructura si care e urmatoarea mutare

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI), condus de Catalin Drula (foto) anunta ca intentioneaza sa infiinteze, inclusiv prin reorganizarea unor structuri anterioare, nu mai putin de noua directii in subordinea sa. Intre acestea se numara si Directie Generala Strategie, care ar urma sa coordoneze elaborarea strategiilor privind infrastructura nationala de transport si o Directia Generala Monitorizare Proiecte, arata un proiect de Hotarare privind organizarea si functionarea MTI, publicat in dezbatere publica pe pagina web a institutiei.

In tot acest efort urias de reorganizare, ministrul Transporturilor, Catalin Drula, pare sa fi uitat de o prioritate pe care a anunta-o personal inca de la preluarea mandatului, in decembrie 2020: Compania Nationala de Investitii Rutiere (CNIR). Reamintim ca CNIR a fost infiintata in septembrie 2016, in timpul mandatului Guvernului condus de Dacian Ciolos, in urma reorganizarii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), care a fost impartita in doua companii care ar fi trebuit sa se ocupe de constructia, respectiv administrarea infrastructurii rutiere: CNIR si Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiera (CNAIR). Insa, de atunci, CNIR a ramas un numar la Registrul Comertului, fara angajati si fara activitate.

Pe primul loc intre prioritatile mele este operationalizarea Companiei Nationale de Investitii Rutiere. Pe aceasta cale fac un apel catre profesionistii care sunt si in sistem si carora le spun de pe acum ca gasesc un partener in mine, pentru ca exista oameni buni care lucreaza la stat si in administratia publica, in ciuda a ceea ce se generalizeaza cateodata”, a declarat Catalin Drula, pe 24 decembrie 2020, la preluarea mandatului, potrivit Agerpres.

Ministerul Transporturilor se reinventeaza: nu mai putin de noua directii infiintate sau reorganizate

Potrivit anuntului MTI de vineri, 19 februarie 2021, ministerul mai anunta infiintarea Directiei Generale Strategie care va avea ca principale atributii „coordonarea elaborarii strategiilor privind infrastructura nationala de transport, asigurarea de suport structurilor de specialitate din minister pentru elaborarea strategiilor privind infrastructura nationala de transport, monitorizarea realizarii in termenii si la termenele prevazuti/ prevazute in documentele strategice din domeniul infrastructurii nationale”.

Directia Generala Monitorizare Proiecte ar urma, potrivit anuntului MTI, sa urmareasca si impulsioneze procesul de pregatire si urmarire a implementarii proiectelor de dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului si sa monitorizeze realizarea proiectelor de importanta strategica.

Directia Guvernanta Corporativa ar urma sa se infiinteze prin reorganizarea Directiei generale management, strategie, politici publice, privatizare si guvernanta corporativa si a Directiei economice si ajutor de stat prin preluarea activitatii de bugete, bilanturi operatori economici, impreuna cu posturile si personalul aferent.

Alte structuri cu o noua organizare ce ar urma sa fie infiintate, prin reorganizare, sau reorganizate conform proiectului legislativ publicat de MTI sunt Directia Economica, Directia Achizitii Publice si Servicii Interne, Directia comunicare si dialog social, Directia Transport Feroviar, Directia Transport Rutier, Directia Corp Control si Serviciul Probleme Speciale.

MTI desfiinteaza un post de secretar general adjunct si renunta la 56 de alte posturi

Ministerul ar urma sa desfiinteze un post de secretar general adjunct, urmand ca realizarea legaturilor functionale dintre structurile acestei institutii sa fie asigurata de catre un secretar general, ajutat de 2 secretari generali adjuncti, inalti functionari publici. In acelasi timp MTI renunta la 56 de posturi, intre care 28 de posturi aferente domeniului comunicatiilor vor fi preluate de catre Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii.

Insa, in toata aceasta reorganizare, ministrul pare a fi uitat de una dintre cele mai spinoase probleme de organizare la nivelul structurilor aflate in subordinea MTI, si anume CNIR, companie care a aparut in 2016 ca urmare a reorganizarii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Reorganizarea, facuta in mandatul Guvernului dacian Ciolos, s-a dovedit a fi un dezastru.

Ambiguitate si vid legislativ dupa reorganizarea CNADNR din 2016

Astfel, potrivit OUG nr. 55 din 14 septembrie 2016 CNIR ar fi trebuit sa aiba ca obiect principal de activitate “proiectarea, construirea, reabilitarea, modernizarea, repararea pe perioadele de garantie tehnica a autostrazilor” si a celorlalte proiecte de infrastructura rutiera gestionate anterior de CNADNR, in timp ce CNAIR ar fi trebuit sa se ocupe doar de intretinerea retelei existente.

Insa CNIR nu a putut fi operationalizata in timp util si a aparut situatia ciudata de ambiguitate si de vid legislativ in ce priveste proiectele si licitatiile pe care CNIR ar fi trebuit sa le preia de la CNAIR. Pentru a putea relua activitatea la nivelul CNAIR, Executivul condus la acel moment de Mihai Tudose a trebuit sa emita un nou act normativ, si anume Ordonanta nr. 16 din 30 august 2017, prin care modifice OUG 55 din 14 septembrie 2016 astfel incat intreaga activitate de proiectare, constructie, reabilitare a infrastructurii rutiere a Romaniei sa poata fi reluata.

Prin eliminarea din obiectul de activitate a proiectarii, construirii, reabilitarii, modernizarii autostrazilor/drumurilor nationale/expres/variantelor ocolitoare, C.N.A.I.R. – S.A. se vede pusa in imposibilitatea de a finaliza procedurile de achizitie publica initiate inainte de aparitia Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2016 prin semnarea contractelor, desi pentru acestea au fost desemnati ofertantii castigatori, intrucat activitatea de semnare a contractelor pentru obiective de investitii revine in fapt celeilalte companii care a rezultat din reorganizarea C.N.A.D.N.R. – S.A. si anume C.N.I.R. – S.A”, se arata in nota de fundamentare a acestui nou act normativ.

Din acel moment, desi s-au vehiculat de-a lungul anilor o serie de nume pentru condcerea si operationalizarea CNIR, aceasta a ramas o companie inregistrata la Registrul Comertului si, pana acum, inactiva.

Ministrul Catalin Drula a uitat de Compania Nationala de Investitii Rutiere

Ministrul Catalin Drula a reluat acest subiect chiar in ziua preluarii mandatului, anuntand ca este o prioritate pe agenda sa. Drula a notat, la acel moment pe propria pagina de Facebook ca in curand vor incepe angajarile la CNIR, structura care va gestiona proiectele mari de autostrazi si drumuri expres.

Perioada urmatoare o sa o dedic constructiei de echipe. Avem nevoie sa crestem capacitatea de a livra proiecte pentru Romania (…) De aceea, vom operationaliza noua companie de investitii rutiere care va gestiona proiectele mari de autostrazi si drumuri expres. Vor incepe angajarile in curand si vor fi pe bune. Vreau sa fie un loc unde inginerii, proiectantii, managerii de proiect, expertii sa fie mandri sa lucreze. Vom reveni cu detalii in perioada urmatoare”, a scris Drula pe Facebook dupa preluarea mandatului, la finalul lunii decembrie 2020.

Drula a spus atunci ca va avea loc un transfer de salariati de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) catre CNIR, companie infiintata in 2016 prin ordonanta de urgenta si inregistrata la Registrul Comertului, „doar ca nu are angajati”, a precizat ministrul in decembrie 2020. Doar ca de la acel moment soarta CNIR, a ramas inca neelucidata.

Iata principalele prevederi ale Proiectului de Hotarare de Guvern privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii publicat pe site-ul MTI pe 19 februarie 2021:

In vederea punerii in aplicare a prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 212/2020 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si modificarea si completarea unor acte normative si corelarii prevederilor acesteia cu obiectivele strategice ale Ministerului Transporturilor si Infrastructurii se impune aprobarea prezentei hotarari a Guvernului privind organizarea si functionarea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii,

Prin prezenta hotarare a Guvernului se propune stabilirea functiilor si atributiilor Ministerului Transporturilor si Infrastructurii in calitatea de organ de specialitate al administratiei publice centrale si indeplinirea rolului de autoritate de stat in domeniul transporturilor si al infrastructurii de transport (…)

Numarul maxim de posturi al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, se reduce cu 56 de posturi, din care:

  • un numar de 28 de posturi aferente domeniului comunicatiilor care sunt preluate de catre Ministerul Cercetarii, Inovarii si Digitalizarii, respectiv posturile si personalul aferent Directiei Reglementari, Politici, Strategii si Proiecte in Comunicatii si a celor care au atributii in domeniul comunicatiilor;
  • un numar de 28 de posturi vacante aferente aparatului propriu al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii.

Totodata, prin prezentul act normativ se propune modificarea structurii organizatorice a ministerului in vederea indeplinirii atributiilor si desfasurarii activitatilor in mod eficient, astfel:

I. Se desfiinteaza un post de secretar general adjunct

La nivelul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii stabilitatea functionarii ministerului, continuitatii conducerii si realizarea legaturilor functionale dintre structurile acestei institutii va fi asigurata de catre un secretar general, ajutat de 2 secretari generali adjuncti, inalti functionari publici.

II. Infiintarea Directiei Generale Strategie in subordinea ministrului transporturilor si infrastructurii, in vederea coordonarii si impulsionarii procesului de planificare strategica, elaborare strategii si integrare a viziunii de dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului. Aceasta noua structura va avea ca principale atributii coordonarea elaborarii strategiilor privind infrastructura nationala de transport, asigurarea de suport structurilor de specialitate din minister pentru elaborarea strategiilor privind infrastructura nationala de transport, monitorizarea realizarii in termenii si la termenele prevazuti/ prevazute in documentele strategice din domeniul infrastructurii nationale de transport, sprijinirea activitatii de pregatire si fundamentare a proiectelor strategice, colaborarea cu alte institutii sau autoritati publice cu rol in planificarea strategica si dezvoltare de strategii relevente pentru domeniul de activitate al ministerului etc.

Aceasta structura noua se infiinteaza prin:

  • preluarea activitatii de infrastructura si a activitatii de implementare Master Plan din cadrul Directiei Investitii si Infrastructura, impreuna cu numarul de posturi si personalul aferent;
  • preluarea activitatii de politici publice si strategie din cadrul Directiei generale management, strategie, politici publice, privatizare si guvernanta corporativa, impreuna cu numarul de posturi si personalul aferent;

III. Infiintarea Directiei Generale Monitorizare Proiecte in vederea coordonarii si impulsionarii procesului de pregatire si urmarire a implementarii proiectelor de dezvoltate pentru domeniile strategice de activitate ale ministerului, precum si monitorizarea realizarii in termenii si la termenele prevazuti/prevazute a proiectelor de importanta strategica din domeniul infrastructurii nationale de transport.

Prin aceasta noua structura, conducerea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii va putea aplica unitar si eficient instrumente de management in vederea eliminarii riscurilor privind blocarea/ amanarea/ intarzierea/ neimplementarea proiectelor de importanta strategica.

Aceasta structura noua se infiinteaza prin:

  • preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Directiei proiecte strategice, monitorizare proiecte si parteneriat public;
  • preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Directiei reglementari tehnice, autorizatii de construire si mediu;
  • preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Serviciului Investitii din cadrul Directiei Investitii si Infrastructura.

IV. Infiintarea Directiei Guvernanta Corporativa prin:

  • reorganizarea Directiei generale management, strategie, politici publice, privatizare si guvernanta corporativa prin preluarea activitatii de management, guvernanta corporativa si privatizare, impreuna cu posturile si personalul aferent.
  • reorganizarea Directiei economice si ajutor de stat prin preluarea activitatii de bugete, bilanturi operatori economici, impreuna cu posturile si personalul aferent.

V. Infiintarea Directiei Economice prin desfiintarea Directiei economice si ajutor de stat, respectiv prin:

  • preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Serviciului financiar contabil, Compartimentului CFPP, Serviciului bugete si bilanturi institutii publice, Serviciului finantare bugetara si ale Compartimentului ajutor de stat si avizare tarife.
  • activitatea, structura, posturile si personalul aferent Serviciului bugete, bilanturi operatori economici se preiau la structura nou infiintata, respectiv Directia Guvernanta Corporativa.

VI. Infiintarea Directiei Achizitii Publice si Servicii Interne prin:

  • preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Directiei achizitii publice si administrarea domeniului public;
  • preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Serviciului Tehnic Administrativ;
  • preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Compartimentului informatizare din cadrul Directiei comunicare, relatia cu sindicatele, patronatele si organizatiile neguvernamentale.

VII. Infiintarea Directiei comunicare si dialog social prin reorganizarea Directiei comunicare, relatia cu sindicatele, patronatele si organizatiile neguvernamentale, respectiv prin:

  • preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent, mai putin a activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Compartimentului informatizare, activitate preluata in cadrul Serviciului Tehnic Administrativ.

VIII. Desfiintarea Directiei Generale Transport Terestru si:

  • infiintarea Directiei Transport Feroviar prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Directiei Transport Feroviar, organizata in cadrul Directiei generale transport terestru;
  • infiintarea Directiei Transport Rutier prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Directiei Transport Rutier, organizata in cadrul Directiei generale transport terestru.

IX. Se redenumeste Directia Corp Control si Anticoruptie, in Corp Control, organizat la nivel de directie.

X. Se reorganizeaza Serviciul Probleme Speciale, prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Serviciului probleme speciale, respectiv prin preluarea activitatii, structurii, posturilor si personalului aferent Compartimentului prelucrare date cu caracter personal.

Proiectul de act normativ respecta prevederile art. 391 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 57/2019, privind Codul administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare.

Iata principalele atributiuni ale CNAIR, potrivit Ordonantei de urgenta nr. 55 din 14 septembrie 2016 privind reorganizarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNAIR) – S.A.

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2003 pentru infiintarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania – S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administratia Nationala a Drumurilor din Romania”, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 47/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„Art. 4. – (1) C.N.A.I.R. are ca obiect principal de activitate:

a) intretinerea, repararea, administrarea si exploatarea autostrazilor, drumurilor expres, drumurilor nationale, variantelor ocolitoare, precum si a altor elemente de infrastructura rutiera definite conform legii, in scopul desfasurarii traficului rutier in conditii de siguranta a circulatiei;

b) codurile aferente lit. a) sunt: cod CAEN 4523 – constructii de autostrazi; drumuri, aerodromuri si baze sportive; cod CAEN 4525 – alte lucrari speciale de constructii; cod CAEN 4521 – constructii de cladiri si lucrari de geniu; cod CAEN 4511 – demolarea constructiilor, terasamente si organizare de santiere; cod CAEN 4512 – lucrari de foraj si sondaj pentru constructii; cod CAEN 4522 – lucrari de invelitori, sarpante si terase la constructii; cod CAEN 7420 – activitati de arhitectura, inginerie si servicii de consultanta tehnica legate de acestea;

c) intretinerea, repararea, administrarea si exploatarea autostrazilor, drumurilor expres, drumurilor nationale, variantelor ocolitoare, precum si a altor elemente de infrastructura rutiera definite conform legii, in scopul desfasurarii traficului rutier in conditii de siguranta a circulatiei, in regie proprie. Pentru aceste categorii de lucrari C.N.A.I.R. va organiza evidenta contabila distincta in conditiile legii;

d) executarea lucrarilor prevazute la lit. c), pentru care exista piete concurentiale, poate avea loc in situatii exceptionale, cu caracter de urgenta, atunci cand este necesara asigurarea implementarii unui proiect pe baza unei analize de necesitate, sau in situatia in care, pe baza unui studiu de rentabilitate, rezulta ca pentru statul roman este mai eficienta executarea acestor lucrari in regie proprie;

e) activitati comerciale, industriale, precum si alte activitati necesare indeplinirii obiectului sau de activitate. Pentru categoriile de activitati economice va organiza evidenta contabila distincta in conditiile legii;

f) realizarea activitatilor economice prevazute la lit. e), pentru care exista piata concurentiala, poate avea loc in situatii exceptionale, cu caracter de urgenta, atunci cand este necesara asigurarea unei activitati pe baza unei analize de necesitate, sau in situatia in care, pe baza unui studiu de rentabilitate, rezulta ca pentru statul roman este mai eficienta executarea acestor activitati in regie proprie;

g) incasarea in punctele de frontiera si in alte puncte a obligatiilor datorate de catre utilizatori pentru folosirea autostrazilor si drumurilor nationale; codul aferent acestei activitati este CAEN 7513 – controlul activitatilor economice.”

(…)

Capitolul II Compania Nationala de Investitii Rutiere – S.A.

Sectiunea 1 Infiintarea, obiectul de activitate, functionarea CNIR

Articolul 4

Se infiinteaza Compania Nationala de Investitii Rutiere – S.A., denumita in continuare C.N.I.R., ca societate pe actiuni potrivit prevederilor Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu personalitate juridica, de interes strategic national, care se organizeaza si functioneaza sub autoritatea Ministerului Transporturilor, cu respectarea legislatiei in vigoare, si care va asigura serviciul public de dezvoltare a infrastructurii de transport rutiere pentru satisfacerea nevoilor de transport rutier ale cetatenilor si a marfurilor in conditii de siguranta a circulatiei, timpi de deplasare comparabili cu cei din Uniunea Europeana si confort in trafic. Serviciul public asigurat de C.N.I.R. este parte din serviciul public care asigura circulatia populatiei si a marfurilor pe reteaua nationala de transport.

(…)

Articolul 7

C.N.I.R. este dezvoltatorul de infrastructura de transport rutier de interes public, de natura autostrazilor, drumurilor expres, drumurilor nationale, variantelor ocolitoare, precum si a altor elemente de infrastructura rutiera definite conform legii, care fac parte din strategiile nationale sau din documentele strategice aprobate in acest sens, si are drepturile, obligatiile si raspunderile ce ii revin in aceasta calitate potrivit reglementarilor interne si actelor juridice internationale la care Romania este parte.

NOTA DE FUNDAMENTARE la Ordonanta Guvernului nr. 16/2017 pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania – S.A. si infiintarea Companiei Nationale de Investitii Rutiere – S.A., precum si modificarea si completarea unor acte normative

Motivele emiterii actului normativ

1.Descrierea situatiei actuale. In data de 28 septembrie 2016, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 758, a fost publicata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania – S.A. si infiintarea Companiei Nationale de Investitii Rutiere – S.A., precum si modificarea si completarea unor acte normative.

In aplicarea dispozitiilor actului normativ antementionat, au fost sesizate o serie de disfunctionalitati in aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2016 privind reorganizarea Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania – S.A. si infiintarea Companiei Nationale de Investitii Rutiere – S.A., precum si modificarea si completarea unor acte normative. In acest sens, prin prezentul proiect de act normativ se propun urmatoarele modificari ale Ordonantei de urgenta a Guvenrului nr. 55/2016.

Referitor la dificultatile in aplicarea prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2016, precizam ca prin neefectuarea modificarilor solicitate conform prezentului proiect de act normativ, C.N.A.I.R. S.A. cadrul legislativ este ambiguu, cu privire la urmatoarele aspecte:

1. semnarea unor contracte dupa intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta nr. 55/2016, pentru care au fost demarate proceduri de achizitie publica de atribuire a contractelor de construire, proiectare si executie, reabilitare si modernizare de autostrada/drum national/drum expres/variante ocolitoare, precum si de servicii aferente acestora, care s-au aflat in diverse faze de licitatie (exemplu: Constructia Variantei de Ocolire Stei, contract pentru care a fost finalizata procedura de achizitie si fost comunicat rezultatul procedurii), insa din motive obiective ( ex. lipsa sursei de finantare) nu a putut fi demarata procedura de semnare inainte de intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta nr. 55/2016;

2. publicarea in SEAP dupa intrarea in vigoare a Ordonantei de urgenta nr. 55/2016 a unor documentatii de atribuire pentru contracte de constructie de autostrazi, reabilitare drumuri nationale ce au fost transmise spre validare la ANAP,

3. demararea procedurii de semnare a unor contracte care se aflau in faza de pregatire, deoarece fusese emisa comunicarea rezultatului procedurii, iar contractul nu a fost semnat din lipsa sursei de finantare, insa la data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta nr. 55/2016, au fost facute toate demersurile necesare si au putut fi semnate pentru ca a fost identificata finantarea.

4. parcurgerea etapelor procedurilor de atribuire stabilite in legislatia in materia achizitiilor publice (ex. deschidere oferte, evaluare oferte, gestionare contestatii, comunicare rezultat etc), in cazul documentatiilor de achizitie pentru contracte de construire, proiectare si executie, reabilitare si modernizare de autostrada/drum national/drum expres/variante ocolitoare si a celor de servicii aferente care au fost deja publicate in SEAP, inainte de publicarea in Monitorul Oficial a Ordonantei de urgenta nr. 55/2016.

5. demararea (avand in vedere urgenta lansarii de proiecte pentru asigurarea absorbtiei in perioada de programare 2014-2021) procedurilor de atribuire prin initierea in SEAP a anunturilor de participare pentru contracte de construire, proiectare si executie, reabilitare si modernizare de autostrada/drum national/drum expres/variante ocolitoare si a celor de servicii aferente dupa data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta nr. 55/2016.

6. continuarea (avand in vedere urgenta lansarii de proiecte pentru asigurarea absorbtiei in perioada de programare 2014-2021 si nefunctionarea CNIR) procedurilor de semnare a contractelor de achizitie de construire, proiectare si executie, reabilitare si modernizare de autostrada/drum national/drum expres/variante ocolitoare si a celor de servicii aferente care au fost atribuite, inainte de publicarea Ordonantei de urgenta nr. 55/2016 in Monitorul Oficial nr. 758 din data de 28 septembrie 2016 (…)

Prin prezentul act normativ, fata de reglementarea actuala si fara a veni in contradictie cu dispozitiile acesteia, ca masura tranzitorie pana la functionarea propriu-zisa a C.N.I.R., se urmareste asigurarea incheierii de catre C.N.A.I.R. – S.A. a contractelor de proiectare si executie.

Delimitarea atributiilor si competentelor C.N.I.R. si C.N.A.I.R., prin masurile prevazute in proiectul de ordonanta, respectiv propunerile de modificare a articolelor 3 lit. a), 71, 77 si respectiv 82 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 55/2016, se impun si pentru urmatoarele considerente:

– prin eliminarea din obiectul de activitate a proiectarii, construirii, reabilitarii, modernizarii autostrazilor/drumurilor nationale/expres/variantelor ocolitoare, C.N.A.I.R. – S.A. se vede pusa in imposibilitatea de a finaliza procedurile de achizitie publica initiate inainte de aparitia Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2016 prin semnarea contractelor, desi pentru acestea au fost desemnati ofertantii castigatori, intrucat activitatea de semnare a contractelor pentru obiective de investitii revine in fapt celeilalte companii care a rezultat din reorganizarea C.N.A.D.N.R. – S.A. si anume C.N.I.R. – S.A.

– masura tranzitorie, astfel cum a fost prevazuta prin modificarea dispozitiilor din Ordonanta de urgenta a Guvenrului nr. 55/2016, este sustinuta si de faptul ca in prezent C.N.I.R. – S.A. nu este functionala intrucat nu dispune de personal necesar in vederea implementarii/semnarii contractelor si, in consecinta nu a fost initiat transferul proiectelor de infrastructura de transport rutier de la C.N.A.I.R.- S.A. catre C.N.I.R. in vederea implementarii, conform prevederilor articolului 66 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 55/2016.

Modificarea legislativa priveste doar o masura tranzitorie de modificare a atributiilor si competentelor acordate C.N.AI.R. – S.A., pana la momentul in care C.N.I.R. – S.A. va deveni functionala, astfel incat procedurile de achizitie publica lansate de C.N.A.I.R. – S.A. sa poata fi finalizate de catre C.N.A.I.R. – S.A..

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.