RESTRUCTURARE LA TAROM – Compania aeriana intentioneaza sa disponibilizeze o jumatate dintre angajati

Tarom, operatorul national aerian detinut de statul roman, are pe masa un plan de restructurare care face parte din programul de ajutor de stat de 190 milioane de euro obtinut anul trecut, pentru a compensa pierderile cauzate de pandemie. Planul prevede disponibilizarea a 700 dintre cei aproape 1.500 de angajati, inchiderea a 11 agentii externe, restructurarea urmand sa se deruleze in urmatorii doi ani.

Proiectul de restructurare include patru etape care ar trebui sa se deruleze pe parcursul a 25 de saptamani, prin care numarul de salariati sa scada cu 700, de la 1.492 in februarie 2021.

Potrivit unei analize din cadrul Tarom, raportul este 1 sef la 11 angajati

In 2000 Tarom avea 2.900 de angajati, in 2009 – 2.517 angajati, iar in iunie 2020 – 1.753 de angajati. Tarom opera la mijlocul anului trecut cu 1 sef la 9 angajati, iar la inceputul anului se ajunsese la 1 sef la 11 angajati. Tinta este sa se ajunga la 1 sef la 16-20 de angajati, cum se intampla intr-o companie competitiva similara.

Compania aeriana a luat o serie de masuri pentru reducerea cheltuielilor: trimiterea in somaj tehnic a 1.000 de angajati prin rotatie, reducerea activitatii de la 5 zile lucratoare la 4 zile, cu scaderea corespunzatoare a salariilor. Astfel, Tarom a reusit sa faca o economie de 1,425 milioane de lei in luna decembrie a anului trecut, scrie Mediafax. Reducerea costurilor cu trainingul angajatilor, a mai adus o economie de 100.000 de euro.

Economie de 13 milioane de euro din reducerea numarului orelor de zbor in 2020

Din reducerea numarului de ore de zbor din anul 2020, Tarom a realizat o economie de 13 milioane de euro, iar amanarea unor deplasari externe a adus un minus de 1,654 de milioane de euro.

Compania aeriana a inceput sa renunte la o parte din spatiile inchiriate si a trecut la restructurarea agentiilor din strainatate si chiar inchiderea lor, proces care se va finaliza in mai 2021. Sunt vizate agentiile din Austria, Franta, Germania, Grecia, Israel, Italia, Olanda, Marea Britanie, Spania, Turcia si Ungaria. Potrivit raportului, economia estimata in 2021 din aceste desfiintari va fi de 1.5 milioane de euro.

Planul de restructurare al Tarom se afla acum pe masa Comisiei Europene.

Compania aeriana vizeaza inchiderea mai multor agentii din tara si din strainatate

Datorita vanzarilor online a biletelor, inchiderea agentiilor de pe teritoriul Romaniei a devenit o necesitate, mai ales ca ponderea in vanzari a ajuns la 10% din total. Intr-un raport care circula pe piata, referitor la planul de restructurare, Tarom mentioneaza apetitul scazut al bancilor pentru finantarea companiei, chiar daca imprumuturile sunt garantate de stat, potrivit ZF.

Raportul citat de zf.ro arata ca o consultare a pietei, efectuata in vara lui 2020, aratase un interes scazut pentru finantarea Tarom. In acelasi timp, ajutorul de salvare obtinut in aprilie 2020 direct prin Ministerul Finantelor a avut o dobanda semnificativa de 9,13% la lei, care a fost insa transferata in costuri de restructurare, odata cu depunerea planului catre Comisia Europeana, se precizeaza in raportul mentionat. In aceste conditii, Tarom ar fi apelat la o finantare in euro, care avea o dobanda fixa, oferita de Banca Transilvania, cu 24 de luni perioada de gratie.

Din cauza pandemiei care a inchis granitele si a limitat drastic deplasarile, companiile aeriene din intreaga lume s-au trezit intr-o situatie fara precedent, fiind amenintate tot timpul cu falimentul. Germania si-a salvat compania nationala Lufthansa printr-un ajutor de stat de aproape 10 miliarde de euro, iar KLM-Air France a fost in aceeasi postura. In Romania, guvernul a salvat Tarom si operatorul Blue Air.

Articolul precedentSPRIJUN FINANCIAR PENTRU INDUSTRIA AVIATICA – Operatorii europeni de aeroporturi cer mai multi bani de la guverne
Articolul următorPIATA AUTO SE PRABUSESTE – Romania a inregistrat cel mai dramatic declin al inmatricularilor din tarile UE

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.