INFRASTRUCTURA, EXTREMA URGENTA: Siegfried Muresan: Toate proiectele finantate prin PNRR trebuie sa inceapa cel tarziu in 2023

Romania trebuie sa finalizeze autostrazile si liniile de cale ferata de mare viteza pentru a fi mai atractiva pentru investitori, iar aceste mari proiecte de infrastructura sunt eligibile in cadrul Planului National de Redresare si Rezilienta (PNRR), a afirmat luni Siegfried Muresan (foto), deputat in Parlamentul European (PE), in cadrul unei conferinte de presa organizata online de Biroul PE in Romania. Mai mult decat atat, toate proiectele trebuie sa inceapa pana cel tarziu la 31 decembrie 2023 si incheiate pana la 31 decembrie 2026, pentru ca in caz contrar Romania va trebui sa dea banii inapoi.

Europarlamentarul roman a explicat ca Romania trebuie sa foloseasca banii europeni exact acolo unde este nevoie. Muresan spune ca infrastructura este o prioritate, acesta fiind un domeniu in care Romania are un deficit care aduce un dezavantaj investitorilor din cauza costului mai mare de transport generat de lipsa autostrazilor.

Sigur ca vrem modernizare, vrem sa investim banii in proiecte care creeaza o economie cat mai curata, cat mai digitalizata, dar trebuie sa stim si care sunt deficitele Romaniei: in primul rand infrastructura. Stim foarte exact ca, pentru orice investitor, o investitie in Romania este mai ieftina datorita costului mai mic cu forta de munca in raport cu alte state membre ale Uniunii Europene, dar este mai scumpa, pe de alta parte, din cauza costului mai mare de transport generat de lipsa autostrazilor” a afirmat Siegfried Muresan, deputat in Parlamentul European, la conferinta de presa cu tema „Mecanismul de redresare si rezilienta”, citat de Agerpres.

Europarlamentarul a subliniat ca pentru a fi mai competitivi, ca intreprinzatorii sa aiba mai multi bani la dispozitie pentru a se dezvolta, a cerceta, a-si extinde activitatea, a construi noi hale de productie, este nevoie ca Romania sa faca eforturi pentru a reduce cheltuielile lor de transport, iar pentru asta este necesara finalizarea autostrazilor si a liniilor de cale ferata de mare viteza. Aceste mari proiecte de infrastructura sunt eligibile, a subliniat Muresan.

Totodata, acesta a subliniat ca „nu exista o lista de excluziune, nu exista investitii care sa nu poata sa fie finantate din start”.

Europarlamentarul Siegfried Muresan: Toate proiectele trebuie depuse si trebuie sa inceapa pana cel tarziu la 31 decembrie 2023

Toate investitiile, toate proiectele trebuie depuse si trebuie sa inceapa pana cel tarziu la 31 decembrie 2023. Toate investitiile trebuie sa fie incheiate pana la 31 decembrie 2026. Daca la 31 decembrie 2026 nu am incheiat o investitie pentru care am primit banii, atunci va trebui sa dam banii inapoi. Nu doar ca va trebui sa finalizam investitia din alte surse, ci va trebui sa dam banii inapoi, de aceea este foarte important ca acum Guvernul Romaniei sa adopte cat mai repede forma finala a Planului National de Redresare si Rezilienta, sa il depuna la Comisia Europeana, sa inceapa implementarea si sa inceapa investitiile. Legislatia este adoptata la nivel european, acum mingea este in terenul tuturor guvernelor statelor membre sa-si finalizeze planurile, sa le depuna la Comisia Europeana”, a mai spus Siegfried Muresan.

Mecanismul de redresare si rezilienta pune la dispozitia statelor UE 672,5 miliarde euro sub forma de granturi si imprumuturi

Parlamentul European a votat forma finala a Mecanismul de redresare si rezilienta, conceput pentru a ajuta tarile UE sa faca fata efectelor pandemiei de COVID-19. Cu 672,5 miliarde euro sub forma de granturi si imprumuturi disponibile pentru finantarea masurilor nationale care atenueaza consecintele economice si sociale ale pandemiei, Mecanismul de redresare si rezilienta este cel mai important element constitutiv al pachetului de redresare.

Guvernele celor 27 de state membre vor trebui sa depuna la Comisia Europeana forma finala a planurilor nationale de redresare si rezilienta”, a mentionat Siegfried Muresan.

La randul sau, Dragos Pislaru, deputat in Parlamentul European, a afirmat in cadrul aceleiasi conferinte ca „Planul National de Redresare si Rezilienta are in acest moment premisele corecte”, dar ca e nevoie de mai multa intelepciune politica, in special in ceea ce priveste „calmul de care este nevoie ca in Romania aceste proiecte sa poata fi implementate”.

Europarlamentarul a subliniat ca proiectele trebuie sa fie mature, sa fie incheiate pana in 2026.

Articolul precedentPREMIERA ISTORICA – CNAIR anunta castigatorii licitatiei pentru spatiile de servicii de pe autostrazile A1, Nadlac – Sibiu si Pitesti-Bucuresti, si A2, Cernavoda – Constanta
Articolul următorSE REIA LICITATIA PENTRU AUDITAREA CFR – Licitatia lansata anterior, anulata dupa ce au fost depuse oferte inacceptabile sau neconforme

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.