UE ACORDA CONSULTANTA PENTRU AUTOSTRAZI – Adina Valean, comisarul european pentru transporturi, spune ca UE va trimite experti in Romania, gratis

Adina Valean, comisarul european pentru transporturi, a anuntat ca in Romania vor veni experti de la Comisia Europeana pentru a ajuta la implementarea Planului National de Redresare si Rezilienta. Ajutorul pe care il vor acoda expertii straini, potrivit precizarilor facute de Adina Valean la Digi24, vor fi gratuite.

Expertii de la UE vin sa ne invete cum sa facem autostrazi si sa cheltuim banii Uniunii

Potrivit precizarilor Adinei Valean, suportul va consta in m “Inainte de a face aceasta propunere pentru noi, interna, acesta a reprezentat un proiect caruia a trebuit sa-i gasim finantare, sa implicam toti expertii potriviti din directoratele Comisiei care au legatura cu subiectul. Noi vrem ca dupa proiectele care se propun pentru aceste Plan de Redresare si Rezilienta sa intre in analiza proiectele de interconectare europeana, unde vor fi special proiecte de cai ferate si cai navigabile, iar acest task force continua sa acorde aceasta asistenta si pentru celelalte proiecte de infrastructura de transporturi care au alta sursa de finantare decat PNRR”, a spus Adina Valean, la Digi24, pe data de 12 februarie 2021.

Comisarul a declarat ca prim-ministrul Citu a fost “incantat” de idee. Valean a precizat totodata ca “avem grupul de lucru gata pregatit. Saptamana viitoare, daca doreste, daca avem partea romana angajata, putem incepe deja”.

Responsabilitatea intocmirii planurilor va ramane in continuare in sarcina guvernantilor: „Noi vrem doar sa intervenim pentru a sprijini ca sa capete forma potrivita, iar in derulare sa sprijinim capacitatea administrativa a lor”.

Adina Valean a mai spus ca il va invita pe Catalin Drula, ministrul Transporturilor, sa trimita o echipa de experti romani care sa lucreze împreuna cu cei ai Comisiei in grupul de lucru.

9 miliarde de euro pentru autostrazi, dar nu oricum, ci neaparat “sustenabile

Este agreat ca toate acele proiecte din PNRR trebuie sa aiba o componenta sustenabila, 37% din totalul lor, trebuie sa fie proiecte verzi, 20% digitalizare, dar mai exista si principiul do not harm, sa nu creeze o dauna din punct de vedere al climei. Din acest punct de vedere au existat discutii daca autostrazile sunt suficient de sustenabile. In concluzie, pot fi sustenabile, sunt acceptate la finantare”, a completat comisarul european pentru Transporturi.

Adina Valean a declarat ca autostrazile vor trebui sa fie adaptate la viitor: „Noua ne trebuie aceste autostrazi, numai ca ele trebuie vazute in contextul unui sistem de transporturi. Nu pur si simplu o autostrada, ci o autostrada care ne asigura conexiunea cu calea ferata, adica intermodalitate, o autostrada care are statii de incarcare pentru masinile electrice, pentru combustibili alternativi, care are un sistem inteligent de monitorizare a traficului, care respecta mediul si biodiversitatea. Toate acestea trebuie avute in vedere de la inceputul proiectului”, a subliniat Adina Valean.

9 miliarde de euro au fost alocate pentru transporturi in Romania, iar banii vor merge catre proiecte daca indeplinesc toate cerintele.

Banii vin pe etape, nu la sfarsit

In aceste proiecte vor exista indicatori intermediari si, in masura ce Romania ii autodefineste in proiect sunt bifati, se pot vira fonduri. Nu mai terminam proiectul si luam banii la sfarsit, ei vin in functie de cum sunt indepliniti acesti indicatori”, a explicat Adina Valean.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.