DRULA TRIMITE CORPUL DE CONTROL LA METROREX – Ministrul Transporurilor a dispus verificari pe salariile angajatilor Metrorex dupa contrele avute cu liderul Sindicatului Ion Radoi

Catalin Drula (foto), ministrul Transporturilor, anunta ca trimite Corpul de Control la Metrorex, ca sa investigheze renegocierea contractului colectiv de munca din septembrie 2020, care ar fi dus la o crestere a salariilor cu 18%, in conditiile in care numarul de calatori a scazut datorita lockdown-ului, iar compania a cerut o subventie de la bugetul de stat de peste un miliard de lei.

Intr-o postare pe Facebook din 2 februarie 2021, Catalin Drula a criticat Metrorex si pe liderul de sindicat al societatii Ion Radoi, dupa ce acesta din urma l-ar fi acuzat ca “arunca bombe” si ca nu e “bine informat”, in legatura cu valoarea salariului mediu de la Metrorex (care ar fi de 10.000 lei/luna).

Drula a argumentat in postarea sa de pe Facebook ca in 2020, cand numarul de calatori a avut o scadere importanta din cauza restrictiilor impuse de Guvern, salariatii metroului au primit o crestere medie a salariilor cu 18% in urma renegocierii contractului colectiv de munca, iar pentru acest an compania – ale carei venituri din transportul calatorilor au scazut in continuu din 2016 pana in 2020 inclusiv – cere o subventie de la guvern de 1,04 miliarde de lei, adica circa 17% din bugetul Ministerului Transporturilor.

Drula l-a avertizat pe Radoi ca bugetul de stat nu poate acoperi o asemenea suma, deoarece nu este “sac fara fund”.

Ministrul l-a acuzat totodata pe seful de sindicat Ion Radoi ca se comporta ca un “sef de cartel”, si ca le-a “vandut iluzii” “angajatilor onesti (…) care isi fac treaba cu cinste”. In acelasi timp, ministrul Transporturilor a anuntat ca “a semnat mandatul Corpului de Control pentru a investiga aceasta renegociere a contractului colectiv de munca”.

Iata mai jos textul mesajului postat de Catalin Drula pe Facebook in legatura cu Metrorex:

Domnul Ion Radoi, seful de sindicat de la Metrorex, a iesit in spatiul public spunand ca dau „bombe”. M-a acuzat ca n-as fi bine informat, asa ca iata cifrele seci legate de cat de bine a evoluat financiar Metrorex in ultimii cinci ani.

Avem intr-adevar o bomba, dar e una cu ceas, domnule Radoi.

Situatia companiei, care gestioneaza metroul bucurestean, este foarte dificila. Daca acum 5 ani, compania acoperea circa 58% din cheltuieli din veniturile proprii, astazi acest procent a scazut la mai putin de 30%.

Diferenta este acoperita prin subventie de la bugetul national, prin Ministerul Transporturilor.

In 2016, aceasta subventie era de 297 milioane de lei, iar anul trecut a ajuns la 683. Pentru 2021, suma ceruta de Metrorex este de 1.040 mil (1,04 MILIARDE!) lei.

O suma care nu poate fi acoperita de bugetul de stat, si care ar insemna aproximativ 17% din bugetul Transporturilor (partea nationala, in afara investitiilor din fonduri europene).

Ca sa fie limpede, acestia sunt banii stransi din taxele si impozitele romanilor din TOATA TARA. Si daca merg la metroul bucurestean, nu merg catre alte cheltuieli si investitii din tara.

Ce s-a intamplat de s-a ajuns aici? Au crescut enorm cheltuielile salariale.

In conditiile in care anul trecut traficul de calatori s-a prabusit din cauza pandemiei, ducand la o scadere a veniturilor cu 126 milioane lei, in luna septembrie 2020 la Metrorex s-a negociat o crestere de 18% (!!!) a salariilor.

Daca in 2016 cheltuielile cu personalul la Metrorex erau aproximativ 333 de milioane lei, in 2020 acestea au ajuns la 627 milioane lei, iar pentru 2021 sunt previzionate sa creasca pana la 876 milioane lei. Adica aproape triplu!

Este complet inacceptabil si lipsit de solidaritate ca, in vreme ce milioane de romani au avut de suferit financiar din cauza pandemiei, in timp ce ai pierderi enorme de venituri, sa cresti cheltuielile salariale de asemenea maniera.

Am semnat astazi mandatul Corpului de Control pentru a investiga aceasta renegociere a contractului colectiv de munca.

Vreau sa fiu bine inteles. Imi doresc ca toti romanii sa castige cat mai bine si sa duca o paine buna acasa. Respect si sunt un mare sustinator al sistemului feroviar in general, si al metroului, in special.

Am toata stima pentru angajatii onesti ai acestui sistem, care isi fac treaba cu cinste.

Problema este cu liderii de sindicat, precum vocalul domn Radoi, care le-au vandut iluzii. Lideri care isi dau aere de sefi de cartel si se comporta de parca bugetul statului, strans din taxele si impozitele tuturor romanilor, este un sac fara fund.

Bugetul nu este un sac fara fund. Cresterile salariale, pe seama bugetului de stat, fara fundament in cresteri de venituri sau eficienta, nu sunt acceptabile. Dupa cum nu este corect ca Romania intreaga, care sufera de lipsa de investitii in infrastructura pe tot teritoriul ei, sa le plateasca an de an”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.