Se pregateste constructia unei noi linii de metrou in Capitala: Lac Straulesti – Gara Progresul. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.
Conform anuntului Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Adminstratiei, joi, 5 noiembrie 2020, va avea loc o noua sedinta a Consiliului interministerial de avizare lucrari publice de interes national si locuinte, in cadrul careia va fi prezentat si supus avizarii studiul de fezabilitate pentru constructia liniei 4 de metrou: Lac Straulesti – Gara Progresul. Tronsonul Gara de Nord – Gara Progresul.
Potrivit anuntului Ministerului Lucrarilor Publice, Dezvoltarii si Adminstratiei, „obiectivul va avea un traseu de 11,94 km, cu 13 statii + 1 existenta (Statia Gara de Nord) si un depou (Depoul Progresul)”. In cadrul acestui proiect ar urma sa fie totodata achiztionate 15 trenuri, astfel incat capacitatea de transport sa poata deservi 50.000 calatori/h si sens.
Valoarea totala estimata a proiectului este de 8.549.423.837,84 lei, iar durata de executie ar urma sa fie de 60 de luni (5 ani).
Ministerul Lucrarilor Publice precizeaza ca realizarea obiectivul va fi posibila cu finantare din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, „precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii”.
In comunicatul de presa al Ministerului Lucrarilor Publice se precizeaza astfel ca legatura cu Magistrala 4 de metrou existenta se va realiza in Statia Gara de Nord 2, prin continuarea axelor cailor Liniei 1 si Liniei 2 existente, traseul urmand sa fie urmatorul:
„-dupa Statia Gara de Nord 2, traseul se inscrie in ampriza Strazii Garii de Nord, apoi in ampriza Strazii Berzei si ampriza Strazii Vasile Parvan (locul unde se poate face legatura cu Magistrala 5 de metrou propusa);
-in continuare, traseul subtraverseaza Raul Dambovita, Magistralele 1 si 3 de metrou, se inscrie in ampriza Strazilor Bogdan Petriceicu Hasdeu si Izvor, respectiv ampriza Caii 13 Septembrie;
-traseul intra pe Bulevardul Tudor Vladimirescu, unde se inscrie in ampriza acestuia pana in zona Pietei Chirigiu (locul unde se poate face legatura cu Magistrala 7 de metrou propusa);
-in continuare, traseul se inscrie in ampriza Strazii Odoarei si a soselei Viilor pana la intersectia cu Calea serban Voda, respectiv soseaua Oltenitei (locul unde se poate face legatura cu Magistrala 2 de metrou existenta);
-mai departe, traseul se inscrie in ampriza soselei Giurgiului, intersecteaza Strazile Toporasi si Ghimpati (locul unde se poate face legatura cu Magistrala Inelara de metrou propusa), mai departe continua in ampriza soselei Giurgiului, pana la Gara CFR Progresul, unde va fi amplasata ultima statie destinata calatorilor”.
De altfel, Ministerul Lucrarilor Publice precizeaza ca tot in sedinta de joi, 4 noiembrie 2020, vor fi prezentate si studiile de fezabilitate pentru amenajarea raului Gilort in zona localitatii Novaci (jud. Gorj), precum si pentru amenajarea raului Crisul Repede (jud. Bihor).