CENTURA TECUCI SE DESCHIDE TRAFICULUI PE 28 DECEMBRIE – La drumul de 7 km s-a lucrat timp de 14 ani. A fost primul santier monitorizat cu drone

Pe 28 decembrie se deschide traficul pe centura orasului Tecuci. Acesta a fost primul santier din Romania monitorizat cu drone.Varianta de Ocolire Tecuci are o lungime de 6,945 km, fiind un proiect la care se lucreaza de 14 ani.

Veste buna pentru tecuceni. Pe 28 decembrie se deschide traficul pe centura Tecuciului. Alaturi de secretarul de stat in Ministerul Transporturilor, Bogdan Mindrescu, de directorul implementari proiecte CNAIR, Felician Cernesteanu, de directorul Directiei Regionale Drumuri si Poduri Buzau, Sorin Robu si de reprezentantii Drumuri Nationale Galati si ai constructorului, am participat la o importanta intalnire de lucru pe Centura Tecuciului. Cu aceasta ocazie, constructorul ne-a dat o veste buna. Astfel, miercuri, 28 decembrie, la ora 12:00, se deschide in sfarsit traficul pe mult asteptata Centura a municipiului Tecuci, un drum de aproape 7 kilometri, care uneste DN25 si DN24”, anunta presedintele Consiliului Judetean Galati, Costel Fotea.

Tot traficul greu care venea din Vrancea, Bacau sau Neamt nu va mai trece prin Tecuci si nu va mai bloca circulatia in municipiu.

Astazi, se lucra la relocarea ultimului stalp de tensiune si la turnarea asfaltului pe ultimele portiuni ale drumului. De altfel, in doar patru zile s-a reusit rezolvarea tuturor documentelor necesare pentru relocarea stalpilor. In numele galatenilor, vreau sa-i multumesc ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, pentru implicarea personala in acest important proiect si pentru ca s-a tinut de cuvant, astfel ca Centura Tecuciului va fi deschisa pana la finalul acestui an”, adauga presedintele CJ Galati.

Centura orasului Tecuci a fost primul santier monitorizat cu drone. 

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunta in decembrie 2021 ca la soseaua de centura a orasului Tecuci se lucra deja de 13 ani, ceea ce este un record absolut.

Termenul de finalizare era mai 2022.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat pe 16 aprilie 2021 contractul pentru „Constructia Variantei de Ocolire Tecuci – rest de executat” Asocierea S.C. Mavgo Holding S.R.L. – S.C. Antrepriza de Constructii Drumuri si Autostrazi S.R.L. (fosta S.C. Aqua Parc S.R.L.) – S.C. BDU Maxi Construct S.R.L. – Hydrostroy AD.

Valoarea contractului este de 41.735.534,38 lei fara TVA.

Semnarea efectiva a contractului de executie are loc la o luna de la data comunicarii de catre CNAIR a rezultatului procedurii de atribuire.

Noul constructor a obtinut contractul pentru realizarea restului de executat de 42% dupa ce, in 2019, ministrul Transporturilor de la acea data, Razvan Cuc, a rupt public contractul semnat in 2015 cu constructorul Asocierea Eurocogen Filiala Aninoasa SRL – Aleandri SPA – Pasquale ALO SRL (lider de asociere – SC Eurocogen Filiala Aninoasa SRL), reclamand modul lent de lucru si nerespectarea graficului asumat prin contract. Prin ruperea contractului, i s-a interzis la acel moment constructorului italian sa mai construiasca pe o perioda de 3 ani in Romania.

Istoria variantei ocolitoare din Tecuci este insa si mai veche. Mai exact, inca din 2012, cand s-au inceput lucrarile in forta cu primul constructor, in cadrul unui contract de finantare din Programul Operational Sectorial Transporturi (POST-T 2007-2013). Au fost sistate insa un an mai tarziu, in 2013, pentru a fi reluate in 2015 in cadrul unui nou contract (al doilea) de constructorul scos in 2019 de pe santier de fostul ministru Cuc.

Astfel, conform precizarilor din comunicatul de presa al CNAIR de vineri, valoarea contractului semnat in 16 aprilie 2021 este de 41.735.534,38 lei fara TVA, sursa de finantare provenind din fonduri europene nerambursabile. Noul constructor are termen 12 luni sa finalizezeze proiectul de infrastructura.

Articolul precedentINVESTITII DE 60 MILIOANE LEI LA AEROPORTUL KOGALNICEANU – Autoritatile au gasit neconformitati geometrice si lipsa sistemelor climatizare
Articolul următorPOD RUTIER PESTE PRUT, LA UNGHENI – Podul va costa 16,4 milioane euro, finantarea a fost aprobata

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.