Alte contracte finantate prin PNRR au fost semnate pentru investitii in caile ferate. Valoarea totala a celor 17 contracte pentru reparatii de tip Quick Wins (67 km) semnate astazi de Regionala de Cai Ferate Brasov este de 300,15 milioane de lei (fara TVA).
Constructor este asocierea DRUM ASFALT (Romania) – ZUE (Polonia).
Prin lucrarile derulate se urmareste ridicarea restrictiilor de viteza prin restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii ferate pe mai multe sectoare ale tronsonului Bucuresti-Brasov-Cluj-Oradea:
– TEIUS – AIUD
– AIUD – UNIREA
– UNIREA – RAZBOIENI
In urmatoarele 18 luni, asocierea de constructori romani si polonezi trebuie sa inlocuiasca punctual, cu materiale noi, o serie elemente ale suprastructurii feroviare:
-sina
-traverse
-aparate de cale
-piatra sparta
”Sucursala Regionala CF BRASOV a semnat astazi, 6 decembrie 2022, 17 contracte in valoare totala de 300.157.812,01 lei, fara TVA, pentru executia lucrarilor tip QUICK WINS – ridicarea restrictiilor de viteza pentru restabilirea parametrilor tehnici ai suprastructurii caii -, finantate prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), pe intervalele de statii TEIUS – AIUD, AIUD – UNIREA si UNIREA – RAZBOIENI, aferente tronsonului Bucuresti – Brasov – Cluj”, anunta CFR.
Durata de implementare este de 18 luni.
Scopul este ridicarea restrictiilor de viteza si cresterea vitezei de circulatie la 120 km/h pe urmatoarele intervale CF, in lungime totala de 66,6 km:
• Lot 3 TEIUS – AIUD, km 399+900 – 400+650 (fir I+II)
• Lot 4 Teius – Aiud, km 400+650 – 403+700 (fir II)
• Lot 5 Teius – Aiud, km 400+650 – 403+700 (fir I)
• Lot 6 Teius – Aiud, km 403+700 – 407+200 (fir II)
• Lot 7 Teius – Aiud, km 403+700 – 407+200 (fir I)
• Lot 8 Teius – Aiud, km 407+200 – 411+750 (fir II)
• Lot 9 Teius – Aiud, km 407+200 – 411+750 (fir I)
• Lot 10 Teius – Aiud, km 411+750 – 412+850 (fir I+II)
• Lot 11 AIUD – UNIREA, km 412+850 – 414+800 (fir I+II)
• Lot 12 Aiud – Unirea, km 414+800 – 417+100 (fir I+II)
• Lot 13 Aiud – Unirea, km 417+100 – 419+250 (fir I+II)
• Lot 14 Aiud – Unirea, km 419+250 – 421+800 (fir I+II)
• Lot 15 Aiud – Unirea, km 421+800 – 424+500 (fir I+II)
• Lot 16 UNIREA – RAZBOIENI, km 424+500 – 427+000 (fir I+II)
• Lot 17 Unirea – Razboieni, 427+000 – 429+700 (fir I+II)
• Lot 18 Unirea – Razboieni, 429+700 – 432+200 (fir I+II)
• Lot 19 Unirea – Razboieni, 432+200 – 433+200 (fir I+II)
Lucrari tip QUICK WINS (cu materiale de cale noi achizitionate de constructor) presupun inlocuirea punctuala a elementelor componente ale suprastructurii caii – sina, traverse, aparate de cale, piatra sparta – sau orice alt element care va conduce la cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori si marfa, cu impact direct si imediat asupra duratei de calatorie si/sau asupra cresterii sigurantei si a confortului calatorilor.
Principalele beneficii ale lucrarilor tip QUICK WINS sunt:
- cresterea vitezei de circulatie pentru trenurile de calatori la 120 km/h, prin ridicarea restrictiilor
- eliminarea costurilor cauzate de restrictii
- cresterea eficientei activitatii de operare
- diminuarea efectelor adverse asupra mediului
- maximizarea gradului de siguranta