CFR anunta oferta castigatoare pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata AGHIRES – POIENI (LOTUL 2).
Oferta financiara depusa de Asocierea RAILWORKS, in valoare de 1.535.202.975,30 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.
Sursa de finantare va fi asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare si managementul traficului feroviar.
”A fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea AGHIRES – POIENI (LOTUL 2), aferenta obiectivului de investitii “Electrificarea si reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa”, anunta CFR.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor.
Obiectivul general al obiectivului de investitii este electrificarea si reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera (166,2 km) pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:
- cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 120 km/h si 160 km/h pe intregul tronson;
- modernizarea statiilor (inclusiv haltele de miscare)
- modernizarea cladirilor statiilor de calatori, inclusiv construirea de pasarele si/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
- modernizare poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor;
- facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
- montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
- constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
- modernizarea instalatiilor de electrificare (25 kV) pe toata lungimea tronsonului;
- maximizarea capacitatii de tranzit;
- asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare;
- instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
- modernizarea echipamentului de telecomunicatii.
Pe 20 octombrie, au fost desemnate si anuntate ofertele castigatoare pentru loturile 1,3 si 4, astfel:
- CLUJ NAPOCA – AGHIRES (LOTUL 1) – Asocierea RAILWORKS, oferta in valoare de 1.611.475.802,43 lei, fara TVA
- POIENI – ALESD (LOTUL 3) – Asocierea FCC CONSTRUCCION – GULERMAK – CCN lot 3 Cluj Napoca-Oradea-Episcopia Bihor, oferta in valoare de 2.117.167.899,08 lei, fara TVA
- ALESD – FRONTIERA Ungaria (LOTUL 4) – Asocierea WEBUILD SPA – IMPRESA PIZZAROTTI& C SPA – SALCEF SPA, cu valoarea de 2.416.850.365,99 lei, fara TVA
Prin electrificarea si reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera (166,2 km), lucrari structurate pe 4 loturi, se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar.