INCEP CURSELE REGULATE PE AEROPORTUL BANEASA – Aeroportul a fost deschis in august, dupa noua ani de pauza

Aeroportul International Bucuresti Baneasa – Aurel Vlaicu este deschis, poate fi operat, iar din luna martie 2023 vor aparea cursele regulate.

Aeroportul Aurel Vlaicu/ Baneasa din Nordul Capitalei s-a redeschis pe 1 august, cu ocazia aniversarii a 110 ani de la inaugurare. Aeroportul a reintrat in circuitul curselor comerciale, dupa o pauza de noua ani. 

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti administreaza cele doua aeroporturi principale ale Romaniei: Aeroportul International Henri Coanda si Aeroportul International Aurel Vlaicu, anul trecut acestea fiind tranzitate de peste 6,92 milioane de pasageri.

Inca nu sunt incheiate contracte pentru operarea de curse regulate pe Aeroportul Baneasa. Ne asteptam ca acestea sa inceapa la inceputul anului viitor, cel mai probabil in ianuarie, dar asta nu inseamna ca aeroportul nu poate fi folosit asa cum a functionat si anul trecut pe perioada EURO 2020. Vom avea si anul acesta – chiar saptamana viitoare asteptam o serie de curse charter cu suporteri, o echipa de fotbal, care vor trece prin terminalul aeroportului Baneasa. Deci, aeroportul este practic deschis, poate fi operat si asteptam acum ca si companiile sa inceapa operarea de curse regulate„, spunepurtatorul de cuvant al Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Valentin Iordache, citat de Agerpres.

Cel mai probabil cursele regulate pe Aeroportul Baneasa vor aparea din luna martie 2023.

Desigur, e mai greu sa incepi operarea de curse regulate pe sezonul de iarna, cand cererea este mai mica, de aceea cel mai probabil abia incepand cu sezonul de vara din 2023 – asta inseamna din luna martie 2023 – sa apara si cursele regulate pe Baneasa. Exista insa posibilitatea ca si pana atunci sa apara cerere de operare, atat de curse regulate, cat mai ales de curse charter, atat interne, cat si externe„, a explicat el.

In acest proces de operare nu va mai conta ce tip de companie este, low-cost sau de linie.

Aeroportul este deschis pentru trafic indiferent unde se incadreaza respectivele companii aeriene. Stim cu totii ca diferenta intre low-cost si cea traditionala a fost aproape stearsa in ultima perioada.
Sunt companii traditionale care nu mai ofera alimente la bord, sunt companii low-cost care uneori ofera, dar ofera de regula contracost. De asemenea, tipul de servicii asigurat a inceput sa semene tot mai mult intr-o companie traditionala si o companie low-cost, mai ales pe curse regionale sau pe curse relativ scurte de 3 ore – 3 ore si jumatate„, a adaugat Valentin Iordache.

Istoria acestui aeroport a inceput in 1992 cand aici s-a deschis o scoala de pilotaj pentru militari, insa acesta a fost deschis in 1920, fiind al treilea cel mai vechi aeroport din lume.

Planul pe termen mediu este ca Aeroportul Baneasa sa atinga aproximativ un milion de pasageri pe an.

Reluarea curselor comerciale de linie a avut loc dupa 9 ani in care aeroportul a fost inchis pentru aceste zboruri si a trecut printr-un program de modernizare a cladirilor si a echipamentelor aeroportuare.

Spre deosebire de Aeroportul Otopeni unde pasagerii trebuie sa vina cu cel putin doua ore inainte de imbarcare, la Baneasa timpul va fi chiar de sub o ora.

Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti si-a inceput activitatea la data de 5 februarie 2010. CNAB a fost infiintata prin fuziunea societatilor care gestioneaza aeroporturile bucurestene: Aeroportul International Henri Coanda Bucuresti si Aeroportul International Bucuresti Baneasa Aurel Vlaicu.

Articolul precedentPROGRESE LA AUTOSTRADA ”UNIRII” – Au fost avizati indicatorii tehnico – economici pentru sectiunile finantate prin PNRR
Articolul următorPRIMII KILOMETRI DIN AUTOSTRADA SIBIU–PITESTI, APROAPE GATA – Stadiul lucrarilor pe santierul Sectiunii 1 Sibiu – Boita a ajuns la 90%

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.