WEBUILD, VICTORIE IN INSTANTA – Webuild castiga contractul pentru reabilitarea unui lot din calea ferata Caransebes – Timisoara – Arad

Judecatorii Curtii de Apel Bucuresti au respins contestatia Alstom privind reabilitarea caii ferate Caransebes – Timisoara – Arad si mentin decizia de atribuire a contractului catre asocierea de firme condusa de italienii de la Webuild (fosta Astaldi).

Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a dat castig de cauza grupului francez Alstom si romanilor de la Arcada Company in legatura cu o licitatie organizata de CFR pentru ”Proiectare si Executie lucrari aferente obiectivului de investitii Modernizarea liniei feroviare Caransebes – Timisoara – Arad”.

Asocierea WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI SPA – SALCEF SPA, castigatoare a procedurii initiale organizate de cei de la CFR a introdus pe 3 octombrie la Curtea de Apel Bucuresti o contestatie impotriva deciziei Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor.

Proiectul depaseste 2 miliarde de lei si este finantat prin PNRR.

Prin modernizarea infrastructurii si suprastructurii feroviare pe pe subsectiunea Caransebes – Timisoara – Arad se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar.

Decizia Curtii de Apel Bucuresti

Tip solutie: Recurs (alte solutii)

Solutia pe scurt: In compunerea completului de judecata format din: Presedinte David L.I., jud. Alexe L.C. si jud. Tocu M.M.: Respinge exceptia lipsei calitatii procesuale active a petentei ARCADA COMPANY SA, invocata de intimatele COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE CFR SA si ASOCIEREA WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI ITALIA SPA – SALCEF SPA TIMISOARA – ARAD LOT 4 prin WEBUILD SPA, ca neintemeiata. Califica exceptia inadmisibilitatii motivelor suplimentare de respingere a ofertelor Asocierii RailWorks invocata de intimatele ALSTOM TRANSPORT SA si ARCADA COMPANY SA, ca aparare de fond. Admite exceptia tardivitatii plangerii formulate de petenta COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE CFR SA, invocata de intimatele ALSTOM TRANSPORT SA si ARCADA COMPANY SA. Respinge plangerea formulata de petenta COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE CFR SA, ca tardiva. Respinge plangerea formulata de petenta ARCADA COMPANY SA, ca nefondata. Admite plangerea formulata de petenta ASOCIEREA WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI ITALIA SPA – SALCEF SPA TIMISOARA – ARAD LOT 4 prin WEBUILD SPA. Modifica in parte Decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor nr. 1952/C3/1911/2038/16.09.2022, in sensul ca: Respinge contestatiile formulate de contestatoarele ALSTOM TRANSPORT SA si ARCADA COMPANY SA, in contradictoriu cu COMPANIA NATIONALA DE CAI FERATE CFR SA, ca neintemeiate. Mentine rapoartele procedurii de atribuire nr. 17.A/400/29.07.2022 (lotul 1) si nr. 17.A/1/502/08.08.2022 (lotul 2), in partea referitoare la respingerea ofertelor asocierii ALSTOM TRANSPORT SA si ARCADA COMPANY SA si comunicarile acestor respingeri. Mentine masura obligarii entitatii contractante la clarificarea si reevaluarea ofertei Asocierii WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI ITALIA SPA – SALCEF SPA TIMISOARA – ARAD LOT 4 prin WEBUILD SPA pentru lotul 2, precum si la emiterea unui nou raport al procedurii de atribuire pentru lotul 2, dispusa de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor, urmand ca dupa reevaluarea ofertei Asocierii WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI ITALIA SPA – SALCEF SPA TIMISOARA – ARAD LOT 4 prin WEBUILD SPA pentru lotul 2 sa ii comunice acesteia rezultatul procedurii potrivit legislatiei aplicabile. Admite cererea de interventie formulata de Asocierea WEBUILD SPA – PARTECIPAZIONI ITALIA SPA – SALCEF SPA TIMISOARA – ARAD LOT 4 prin WEBUILD SPA in ceea ce priveste contestatiile formulate de contestatoarele ALSTOM TRANSPORT SA si ARCADA COMPANY SA. Mentine in rest decizia contestata. Definitiva. Pronuntata prin punerea solutiei la dispozitia partilor prin mijlocirea grefei, astazi 25.10.2022.

Document: Hotarare 2517/2022 25.10.2022a, scrie Newsonline.ro.

CNSC a anulat rapoartele initiale de atribuire a lucrarilor catre italienii de la Webuild, obligand CFR sa reevalueze ofertele pentru lotul 1 si 2.

”Admite, in parte, contestatiile formulate de ALSTOM TRANSPORT S.A. si ARCADA COMPANY S.A., in contradictoriu cu Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” SA, si anuleaza rapoartele procedurii de atribuire nr. 17.A/1/400/29.07.2022 (lotul 1) si nr. 17.A/1/502/08.08.2022 (lotul 2), in partea referitoare la respingerea ofertelor asocierilor ALSTOM TRANSPORT S.A. si ARCADA COMPANY S.A., si comunicarile acestor respingeri. Admite si capatul de cerere, din contestatia ARCADA COMPANY S.A., de anulare a raportului nr. 17.A/1/502/08.08.2022 (lotul 2) in privinta evaluarii ofertei Asocierii WEBUILD, pe care il anuleaza si in aceasta privinta. Obliga entitatea contractanta la reevaluarea ofertelor asocierilor din care fac parte ALSTOM TRANSPORT S.A. si ARCADA COMPANY S.A. pentru cele doua loturi, la clarificarea si reevaluarea ofertei Asocierii WEBUILD pentru lotul 2, precum si la emiterea unor noi rapoarte ale procedurii de atribuire, loturile 1 si 2, cu respectarea celor consemnate mai sus, a documentatiei de atribuire si a legislatiei privind achizitiile sectoriale, in termen de cel mult 30 de zile de la data primirii prezentei decizii. Dupa reevaluarea ofertelor si aprobarea rapoartelor procedurii, entitatea va comunica Asocierii RAILWORKS si Asocierii WEBUILD rezultatul procedurii, potrivit legislatiei aplicabile”, se arata in decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor.

Proiectul de modernizare a liniei de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad, este structurat in urmatoarele 4 loturi:

Lotul 1: Caransebes – Lugoj

Lotul 2: Lugoj – Timisoara Est

Lotul 3: Timisoara Est – Ronat Triaj Gr. D

Lotul 4: Ronat Triaj Gr. D – Arad.

Linia de cale ferata Caransebes – Timisoara – Arad se afla pe Coridorul Orient/Est Mediteranean, parte a retelei feroviare TEN-T Core, si beneficiaza de cea mai mare finantare in cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusa in Planul investitional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Articolul precedentACUZATIILE CURTII DE CONTURI PRIVIND COMPANIA NATIONALA AEROPORTURI BUCURESTI – Zero investitii in infrastructura
Articolul următorTOPUL CONSTRUCTORILOR DE AUTOSTRAZI ESTE CONDUS DE STRABAG, UMB SI AKTOR – Drumul Expres Braila – Galati nu a inregistrat niciun avans de cateva luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.