CFR anunta oferta castigatoare pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata CLUJ NAPOCA – AGHIRES (lotul 1). Oferta financiara depusa de Asocierea RAILWORKS, in valoare de 1.611.475.802,43 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.
“A fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea CLUJ NAPOCA – AGHIRES (LOTUL 1), aferenta obiectivului de investitii “Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa”, anunta CFR.
Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor.
Sursa de finantare va fi asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare si managementul traficului feroviar.
Obiectivul general al obiectivului de investitii este electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera (166,2 km) pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:
– cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 120 km/h si 160 km/h pe intregul tronson;
– modernizarea statiilor (inclusiv haltele de miscare)
– modernizarea cladirilor statiilor de calatori, inclusiv construirea de pasarele si/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;
– modernizare poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor;
– facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;
– montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;
– constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);
– modernizarea instalatiilor de electrificare (25 kV) pe toata lungimea tronsonului;
– maximizarea capacitatii de tranzit;
– asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare;
– instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);
– modernizarea echipamentului de telecomunicatii.
Prin electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera (166,2 km), lucrari structurate pe 4 loturi, se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar, precizeaza CFR.