OFERTA CASTIGATOARE PENTRU LINIA DE CALE FERATA CLUJ NAPOCA-AGHIRES – Asocierea RAILWORKS castiga contract de 1,61 miliarde lei fara TVA

CFR anunta oferta castigatoare pentru electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata CLUJ NAPOCA – AGHIRES (lotul 1). Oferta financiara depusa de Asocierea RAILWORKS, in valoare de 1.611.475.802,43 lei, fara TVA, a fost desemnata castigatoare, contractul de achizitie publica urmand a fi incheiat si semnat de ambele parti la finalul perioadei legale de contestatii.

A fost desemnata oferta castigatoare la procedura de licitatie publica pentru achizitia serviciilor de proiectare si executie a lucrarilor de electrificare si modernizare a infrastructurii si suprastructurii feroviare pe sectiunea CLUJ NAPOCA – AGHIRES (LOTUL 1), aferenta obiectivului de investitii “Electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor (166,2 km)ˮ, pentru cresterea vitezei de circulatie la 160 km/h pentru trenurile de calatori si 120 km/h pentru trenurile de marfa”, anunta CFR.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni pentru proiectare si executia lucrarilor.

Sursa de finantare va fi asigurata din Fonduri Externe Nerambursabile, prin Planul National de Redresare si Rezilienta (PNRR), componenta 4 – Transport sustenabil – Reforma 1.5 – Dezvoltarea infrastructurii feroviare si managementul traficului feroviar.

Obiectivul general al obiectivului de investitii este electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera (166,2 km) pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate, precum si indeplinirea urmatoarelor obiectivelor specifice:

– cresterea vitezei de circulatie la valori cuprinse intre 120 km/h si 160 km/h pe intregul tronson;

– modernizarea statiilor (inclusiv haltele de miscare)

– modernizarea cladirilor statiilor de calatori, inclusiv construirea de pasarele si/sau tuneluri pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, in conformitate cu standardele europene in vigoare;

modernizare poduri, podete, repararea sistemului de drenaj, imbunatatirea terasamentelor;

– facilitatile pentru persoanele cu dizabilitati;

montarea de panouri fonoabsorbante si/sau solutii alternative de reducere a nivelului de zgomot;

constructia drumurilor de intretinere de-a lungul caii ferate (unde nu sunt disponibile drumuri publice);

modernizarea instalatiilor de electrificare (25 kV) pe toata lungimea tronsonului;

– maximizarea capacitatii de tranzit;

– asigurarea interoperabilitatii prin implementarea STI, in special in ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de incarcare (C), lungimea liniilor din statii si haltele de miscare;

instalatii de centralizare electronica noi, in statii, si introducerea sistemului de siguranta ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

– modernizarea echipamentului de telecomunicatii.

Prin electrificarea si reabilitarea liniei de cale ferata Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontiera (166,2 km), lucrari structurate pe 4 loturi, se vor asigura conditii tehnice pentru circulatia cu viteza de 160 km/h pentru trenurile de calatori si de 120 km/h pentru trenurile de marfa, cresterea gradului de confort si de siguranta a traficului feroviar, precizeaza CFR.

Articolul precedentPISTA DE BICICLETE DE 22 MILIOANE LEI – Consiliul Judetean Galati vrea sa atraga fonduri europene pentru proiect
Articolul următorCASTIGATORII PENTRU TOATE CELE 13 LOTURI DIN A7 – Contracte semnate pentru doua loturi din cele trei ale segmentului Ploiesti-Buzau

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.