Intre Romania si Serbia, trenul va circula cu 120 km/h, conform unui proiect, care a primit joi, 19 septembrie 2024, acord de mediu, de la Agentia Nationala pentru Protectia Mediului (ANPM) si vizeaza reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare Resita Nord – Timisoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – frontiera. Pentru dezvoltarea proiectului finantat in cadrul „Programului Transport 2021-2027” s-au asociat autoritatile locale din judetele Timis si Caras-Severin, pe teritoriile carora se desfasoara intreaga constructie.
„Proiectul, care a primit, azi, Acord de mediu din partea Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, va fi finantat in cadrul „Programului Transport 2021 – 2027” si vizeaza Linia CF 922 (Timisoara Nord – Voiteni – Moravita), care reprezinta Componenta A a planului si 922a (Voiteni – Resita Nord), amplasate in judetele Caras-Severin si Timis, care reprezinta Componenta B a proiectului. Linia de cale ferata Resita Nord – Timisoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – Frontiera, are, in prezent, o lungime totala de 117,977 km si leaga Municipiul Resita de Municipiul Timisoara si, respectiv, Romania de Serbia, prin trecerea frontierei la Stamora Moravita”, a anuntat Laurentiu Alexandru Pastinaru, presedintele ANPM.
Autoritatile locale din judetele Timis si Caras-Severin s-au asociat pentru implementarea acestui proiect important pentru zona de vest a tarii – reabilitarea si modernizarea infrastructurii feroviare Resita Nord – Timisoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – frontiera – in urma caruia linia de cale ferata va fi realizata in conformitate cu parametrii tehnici ceruti de standardele si legislatia europeana in vigoare.
Traseul proiectat se va desfasura, in general, pe actualul tronson, incluzand ajustarile necesare reducerii diferentelor de nivel si largirii unghiurilor curbelor, astfel incat vitezele de 120 km/h, pentru trenurile de calatori, si 80 km/h, pentru cele de marfa sa poata fi atinse. Singura zona care nu va putea asigura viteza maxima de deplasare este cea de la iesirea din statia Timisoara-Nord, unde traseul impune o geometrie a curbelor cu raze mai mici decat cele necesare deplasarii cu 120 km/h.
Conform proiectului de reabilitare, durata preconizata pentru implementarea investitiei aferente Componentei A este de 50 de luni, calculate de la emiterea Ordinului Administrativ de Incepere a Lucrarilor, iar pentru Componenta B, este de 60 de luni de la semnarea aceluiasi document.